Η Formula 1 της νέας εποχής

Το πρωτάθλημα ξεκινά και όλοι περιμένουν με αγωνία τη συναρπαστική καινούρια σεζόν.

Esquire Team
Γράφει: TopGear 18 Μαρτίου 2022

Λίγους μήνες μετά τον αμφιλεγόμενο τελικό του Abu Dhabi, ο οποίος εξακολουθεί να στοιχειώνει φανατικούς και μη, η Formula 1 ξεκινά με τις μεγαλύτερες αλλαγές που έχει ζήσει τα τελευταία χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, είμαστε έτοιμοι για μία συναρπαστική σεζόν.

H Formula 1, μόλις μερικές εβδομάδες πριν ξεκινήσει το φετινό πρωτάθλημα, ανακοίνωσε αύξηση στο τηλεοπτικό της κοινό για το 2021, αύξηση εσόδων από τις δραστηριότητές της και εκτόξευση του ενδιαφέροντος σε τοπικές αγορές, όπως για παράδειγμα η Ολλανδία, λόγω Max Verstappen, φυσικά.

Στην εποχή που ζούμε, αυτά συνιστούν επιτυχία και ανάπτυξη και το γεγονός πως συνδυάζονται με μια αγωνιστική "κηλίδα" που έσταξε πάνω από το Abu Dhabi, μπορεί να μην είναι και τόσο σημαντικό για τα στελέχη του αθλήματος. Είναι όμως για τους φίλους του σπορ, που φέτος δυσκολεύτηκαν κάπως να μπουν σε mode ανυπομονησίας για την επόμενη περίοδο, κολλημένοι, ο καθένας για δικούς του λόγους, στο 2021.

Η Formula 1 της νέας εποχής

Παρ' όλα αυτά, η 72η αγωνιστική περίοδος του κορυφαίου πρωταθλήματος είναι εδώ και πλέον όλοι οφείλουν να αφήσουν πίσω τους τις θεωρίες συνωμοσίας και τα οπαδικά debates για να απολαύσουν μια χρονιά με αρκετά αχαρτογράφητα σημεία για τις ομάδες. Κάτι που μόνο ενδιαφέρον μπορεί να δημιουργεί.

Τα "φρέσκα" πρόσωπα

Αχαρτογράφητος ήταν ο χειμώνας για την FIA και τη Liberty Media, που διαχειρίζονται τις τύχες του σπορ. H παρέμβαση του νεοεκλεγέντος προέδρου της Διεθνούς Ομοσπονδίας, Mohammed Ben Sulayem, έφερε αντικατάσταση του Michael Masi με ένα πλήρες σχέδιο αναδιάρθρωσης. Αυτό περιλαμβάνει τρεις Αλυτάρχες με κυλιόμενη ροή για κάθε αγώνα: Τον Niels Wittich από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αγώνων Αντοχής (WEC), τον Eduardo Freitas από το Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (DTM) και τον Herbie Blash, σύμβουλο του Masi μέχρι πρότινος.

> Διάβασε ακόμη: Max Verstappen, ο επόμενος Ιπτάμενος Ολλανδός

Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης απομακρυσμένη βοήθεια από το Virtual Race Control, ώστε να έχει και η Formula 1 το δικό της VAR και, κυριότερα όλων, διακοπή στην άμεση επικοινωνία των επικεφαλής των ομάδων με το Race Control. Μπας και γλιτώσουμε τα internet memes του Toto Wolf και του Christian Horner.

Στα ουσιώδη και σε ό,τι έχει να κάνει με τους ίδιους τους πρωταγωνιστές, δηλαδή τους οδηγούς, η μεταγραφή του George Russel στη Mercedes μπορεί να έχει χάσει τη φρεσκάδα της, καθώς γνωρίζουμε γι' αυτήν εδώ και μήνες, παραμένει όμως η πιο ενδιαφέρουσα, δεδομένου ότι πολλοί θεωρούν πως ο νεαρός μπορεί να βάλει δύσκολα στον επτάκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Lewis Hamilton.

O Valteri Bottas, που απέτυχε παταγωδώς σε αυτή την προσπάθεια, θα ηγείται πλέον της Alfa Romeo, η οποία βάζει στον "χάρτη" της Formula 1 την Κίνα με την προσθήκη στην ομάδα του Guanyu Zhou, προερχόμενου από την F2.

Ο Alex Albon επιστρέφει στη Williams –κάτι που επίσης έμοιαζε βέβαιο εδώ και καιρό– και από εκεί και πέρα δεν έχει αλλάξει κάτι. Ενδεχομένως, βέβαια, να αλλάξει από εδώ και στο εξής, μιας και στη λαίλαπα κυρώσεων που αντιμετωπίζει η Ρωσία, μετά την εισβολή στην Ουκρανία, παρασύρεται και ο Nikita Mazepin, κυρίως γιατί ο προσωπικός χορηγός του, η Uralkali –ιδιοκτησίας του πατέρα του–, δεν μπορεί πλέον να πληρώνει με την ίδια άνεση.

Ανατροπή στο πρόγραμμα λόγω Ουκρανίας και άνοιγμα στις ΗΠΑ

Ο πόλεμος της Ουκρανίας, πάντως, και οι συνέπειές του δεν θα "ταλαιπωρήσουν" μόνο την οικογένεια Mazepin στη Ρωσία. Σε ό,τι έχει να κάνει με τη Formula 1, πάντα. Θα απασχολήσει περισσότερους Ρώσους που προγραμμάτιζαν να παρακολουθήσουν από κοντά το Grand Prix του Σότσι. Αυτό δεν θα διεξαχθεί τελικά και τη θέση του στο καλεντάρι-ρεκόρ με τους 23 αγώνες, στα 52 Σαββατοκύριακα του έτους, θα πάρει κάποιο άλλο από τα πολλά που έχει διαθέσιμα στην αναμονή η F1.

ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 2022 3

Ανάμεσα σε αυτά και το Grand Prix στην Τουρκία. Αν, τώρα, αποφασίσει και ο Ερντογάν να επιτεθεί σε καμία γειτονική χώρα, ίσως και να μην έχουμε ακριβώς μυαλό και χρόνο για τη Formula 1, οπότε δεν έχει σημασία να δούμε τι άλλες επιλογές έχει η FIA.

Πρόγραμμα αγώνων 2022

  • 18-20 Μαρτίου GP Μπαχρέιν Sakhir
  • 25-27 Μαρτίου GP Σαουδικής Αραβίας Jeddah
  • 8-10 Απριλίου GP Αυστραλίας Albert Park
  • 22-24 Απριλίου GP Εμίλια Ρομάνια Imola
  • 6-8 Μαΐου GP Μαϊάμι Maiami
  • 20-22 Μαΐου GP Ισπανίας Barcelona
  • 27-29 Μαΐου GP Μονακό Monaco
  • 10-12 Ιουνίου GP Αζερμπαϊτζάν Baku
  • 17-19 Ιουνίου GP Καναδά Montreal
  • 1-3 Ιουλίου GP Μ. Βρετανίας Silverstone
  • 8-10 Ιουλίου GP Αυστρίας Red Bull Ring
  • 22-24 Ιουλίου GP Γαλλίας Paul Ricard
  • 29-31 Ιουλίου GP Ουγγαρίας Hungaroring
  • 26-28 Αυγούστου GP Βελγίου Spa Francorchamps
  • 2-4 Σεπτεμβρίου GP Ολλανδίας Zandvoort
  • 9-11 Σεπτεμβρίου GP Ιταλίας Monza
  • 30 Σεπτεμβρίου-2 Οκτωβρίου GP Σιγκαπούρης Marina Bay
  • 7-9 Οκτωβρίου GP Ιαπωνίας Suzuka
  • 21-23 Οκτωβρίου GP ΗΠΑ Circuit Of The Americas
  • 28-30 Οκτωβρίου GP Μεξικού Mexico City
  • 11-13 Νοεμβρίου GP Βραζιλίας Interlagos
  • 18-20 Νοεμβρίου GP Η.Α.Ε. Yas Marina

Ο ρωσικός αγώνας ήταν προγραμματισμένος για τον Σεπτέμβριο. Μέχρι να φτάσουμε σε εκείνο το χρονικό σημείο θα έχουμε ήδη απολαύσει έναν άλλο αγώνα για πρώτη φορά. Στο Μαϊάμι της Φλόριντα, γύρω από το γήπεδο Hard Rock, ολοκληρώνεται η κατασκευή μιας εντυπωσιακής πίστας μήκους 5,4 χλμ.

Εκεί θα φιλοξενηθεί και δεύτερο Grand Prix επί αμερικανικού εδάφους, κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά από το 1984, όταν Ντιτρόιτ και Ντάλας είχαν διοργανώσει αγώνες back to back μέσα σε διάστημα δέκα ημερών. Το γεγονός είναι αναμφίβολα σημαντικό για φέτος και δείχνει με τη μεγαλύτερη δυνατή σαφήνεια πως το "άνοιγμα" της F1 στις Ηνωμένες Πολιτείες προχωρά δυναμικά και αποτελεσματικά. Κάτι που εξάλλου καταλάβαμε και πέρσι, με τις 400.000 θεατές που παρακολούθησαν το αγωνιστικό Σαββατοκύριακο στο Circuit Οf The Americas.

Προσαρμογή σε νέους κανόνες

Οι μεγαλύτερες αλλαγές, ωστόσο, προκύπτουν από τους κανονισμούς που μας έχουν φέρει και ολοκαίνουρια μονοθέσια. Η περίοδος των παρουσιάσεων δεν μας διαφώτισε ιδιαιτέρως. Αποδείχτηκε για μία ακόμη φορά πως οι παρουσιάσεις των νέων μονοθεσίων αφορούν τους χορηγούς και, στην ουσία, είναι παρουσιάσεις πληρωμένων αυτοκόλλητων πάνω στα οχήματα.

Κάποια δεδομένα προέκυψαν από τις δοκιμές της Βαρκελώνης και ακόμη περισσότερα, πιθανότατα, μετά και τις τελευταίες δοκιμές στο Μπαχρέιν, μια εβδομάδα πριν από την πρεμιέρα στην ίδια πίστα. Όσο προχωρά η σεζόν, τόσο θα έρχονται και πακέτα αναβαθμίσεων, ώστε κάθε ομάδα να αντιγράφει ό,τι μπορεί και ό,τι καταλαβαίνει από εκείνες που δείχνουν πιο έτοιμες στους πρώτους αγώνες.

Τα πεδία στα οποία δεν μπορούν να κάνουν και πολλά, αφορούν αυτά που έχει επιβάλει η Formula 1 με τις φετινές αλλαγές των κανονισμών. Αυτοί υπαγορεύουν διαφορετική χρήση της αεροδυναμικής σε σχέση με ό,τι είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα. Πλέον, η κάθετη δύναμη στα μονοθέσια θα έρχεται με τον αέρα που θα διοχετεύεται κάτω από αυτά – κάτι που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από τη δεκαετία του 1980.

ΦΟΡΜΟΥΛΑ 1 2022 1

Το ground effect θα προσφέρει λιγότερο "βρόμικο" αέρα στα μονοθέσια που ακολουθούν. Πώς μεταφράζεται ακριβώς αυτό; Το ένα μονοθέσιο θα πλησιάζει ευκολότερα το άλλο και θα το προσπερνά. Βέβαια, όλα προς το παρόν είναι θεωρίες. Η F1 έχει κάνει δοκιμές εκατοντάδων εκατομμυρίων σε προσομοιωτές διαστημικής τεχνολογίας, πριν καταλήξει σε αυτό το συμπέρασμα.

Θα υπάρχουν επίσης λιγότερα φτεράκια, κομματάκια και άλλα αεροδυναμικά ανθρακονημάτινα βοηθήματα, που πλέον δεν θα βρίσκονται στα μονοθέσια. Το μόνο που θα υπάρχει θα είναι τα winglets πάνω από τα ελαστικά, για καλύτερη ροή αέρα προς τα ψυγεία.

Τα ελαστικά θα είναι καινούργια και θα τοποθετούνται πλέον σε ζάντες 18 ιντσών, με αυτά τα περίεργα καπάκια για τον αέρα, και όχι στις 13άρες, που είχαμε μάθει μια ζωή ολόκληρη. Τέλος, η εμπρός πτέρυγα είναι πια απλούστερη, αλλά λειτουργική πάνω στη νέα φιλοσοφία κατασκευής, όπως εξάλλου και η πίσω, η οποία μπορεί να είναι διαφορετική αλλά εξακολουθεί να παρέχει το boost του DRS κανονικά.

Στην εποχή των μονοθεσίων-supercars

Σε πρώτη φάση, πάντως, παρουσιάζει ενδιαφέρον το γεγονός πως είδαμε πολλές διαφορετικές επιλογές όσον αφορά τον σχεδιασμό των μονοθεσίων. Αν εξαιρέσει κανείς τις Haas και Red Bull, που "βιάστηκαν" και μας έδειξαν ένα demo car στα χρώματά της έκαστη, στις αρχές Φεβρουαρίου, οι υπόλοιπες έδειξαν τα κανονικά τους μονοθέσια ή, τέλος πάντων, αυτά που είχαν φτιάξει μέχρι εκείνο το σημείο.

Οι Aston Martin, Ferrari και Alfa Romeo έχουν τις γρίλιες πάνω από τα ψυγεία τους, οι οποίες (θεωρητικά πάντα) θα προσφέρουν καλύτερη ψύξη σε αυτά και στον κινητήρα. Την ίδια στιγμή, η Μercedes, με τους οκτώ τίτλους κατασκευαστών, έχει παίξει με το πάτωμα του οχήματος, το οποίο ούτως ή άλλως έχει υποστεί αλλαγές με βάση τους νέους κανονισμούς. Αλλά πέραν τούτου όχι κάτι ρηξικέλευθο.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by McLaren (@mclaren)

Η McLaren παρουσίασε ένα μονοθέσιο πολύ κοντά στο παράδειγμα της Formula 1 με τους νέους κανονισμούς, όπως εξάλλου και η Alpha Tauri, ενώ η Williams έδειξε το δικό της με αλλαγές, μετά τους πειραματισμούς στη Βαρκελώνη. H Alpine, που έχει υποστεί μια σημαντική –διοικητική κυρίως– αναδιάρθρωση, ανήκει πλέον πλήρως στη Renault και έχει και νέο διευθυντή, τον Otmar Szafnauer από την Aston Martin. Διαθέτει το μάλλον πιο διαφορετικό από όλα τα μονοθέσια και μένει να δούμε αν έχει πετύχει στις επιλογές της.

 

 


Info

Στην Ελλάδα τους αγώνες θα τους παρακολουθήσουμε από τη συνδρομητική τηλεόραση της Cosmote TV, καθώς και από το δημόσιο δίκτυο της ΕΡΤ, που θα συνεχίσει και το 2022 να προβάλλει τις κατατακτήριες δοκιμές και τον αγώνα της Κυριακής.

 

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

10 μπιζάρ trivia για τον Πύργο του Άιφελ

Στις 31 Μαρτίου του 1889, ολοκληρώθηκε η κατασκευή του πύργου που δίχασε τους Παριζιάνους.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Είναι οι Αυστραλοί πυροσβέστες οι πιο σέξι εκεί έξω;

To cult ημερολόγιο των Αυστραλών πυροσβεστών για το 2024 έχει ήδη αρχίσει να ετοιμάζεται.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Η Monica Bellucci κυκλοφορεί incognito στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα βρίσκεται από χθες η Ιταλίδα σταρ.

Αυτή η Porsche 917 Le Mans κρύβει ένα μυστικό

Μια πραγματική ευκαιρία είναι η Porsche 917 Le Mans που πωλείται στο Bring a Trailer γιατί κοστίζει 11.000 ευρώ (προς το παρόν) αλλά δεν είναι μόνο αυτό που βλέπεις.

Γραφει TopGear

Πόσο εφικτή είναι η μεγαλύτερη διάρκεια στο κρεβάτι

Η επιβράδυνση της εκσπερμάτωσης αυξάνει τον χρόνο της απόλαυσης.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Αποχαιρετάμε τους αληθινούς κοιλιακούς και υποδεχόμαστε τους 'ψεύτικους'

Όλο και περισσότεροι άντρες πληρώνουν για να σμιλέψει τους κοιλιακούς τους ένας χειρουργός.

Γραφει Τιμος Σαλαμες