
Πώς η Porsche πριν 27 χρόνια αποφάσισε να πουλάει SUV
Σαν ένα spin-off για τα 20 χρόνια της Porsche Cayenne, η εταιρεία αποκαλύπτει πώς πάρθηκε η απόφαση να εξελίξει και να λανσάρει ένα SUV.

H Porsche Cayenne έκλεισε 20 χρόνια στην κυκλοφορία και ίσως να είναι η καλύτερη στιγμή για behind the scenes της -"σοκαριστικής" για τότε- απόφασης να κυκλοφορήσει η Porsche ένα αυτοκίνητο SUV.
Μια ανάλυση που είχε ανατεθεί από το τμήμα που εποπτευόταν από τον Hans Riedel, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου που ήταν τότε υπεύθυνο για τις πωλήσεις, είχε δείξει ότι η θρυλική Porsche 911 και το νέο μοντέλο Boxster με μεσαίο κινητήρα από μόνα τους δεν θα οδηγούσαν τον κατασκευαστή σε ένα ασφαλές μέλλον. "Ήταν προφανές ότι το σπορ αυτοκίνητο είχε τα όριά του στην αγορά", θυμάται ο Anton Hunger, επικεφαλής επικοινωνίας του πρώην προέδρου του εκτελεστικού συμβουλίου Wendelin Wiedeking. "Το τμήμα πωλήσεων το είχε καταδείξει αυτό με σαφήνεια χρησιμοποιώντας έρευνα αγοράς. Μακροπρόθεσμα, η Porsche θα κατέληγε και πάλι σε καθοδική πορεία".
Αυτό έπρεπε να αποφευχθεί, καθώς η εταιρεία δεν είχε πολύ καιρό να κοιτάξει προς την άβυσσο, με ζημίες 240 εκατομμυρίων γερμανικών μάρκων να αναφέρονται για το 1992. Ο Wiedeking, ο οποίος ήταν εκπρόσωπος του διοικητικού συμβουλίου από τον Σεπτέμβριο του 1992 και έγινε πρόεδρός του τον Αύγουστο του 1993, αντέδρασε γρήγορα. Βελτιστοποίησε την παραγωγή, κατάργησε ολόκληρα ιεραρχικά επίπεδα και παρουσίασε την Boxster. Η εταιρεία κατάφερε να ανακάμψει και έθεσε ως στόχο την περαιτέρω ανάπτυξή της, πέρα από την κατηγορία των κλασικών σπορ αυτοκινήτων.
Με ποιον να συνεργαστείς; Μετά την Mercedes ήρθε η Volkswagen
Πέντε εναλλακτικές ιδέες οχημάτων εξετάστηκαν για την "τρίτη Porsche", αλλά τελικά μόνο ένα πολυτελές minivan και ένα γρήγορο, premium SUV εξετάστηκαν σοβαρά. Οι ΗΠΑ, η μεγαλύτερη αγορά για την Porsche εκείνη την εποχή, άσκησαν βέτο στην ιδέα του minivan. "Εκείνη την εποχή στην Αμερική, τα μίνι βαν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή στις οικογένειες με πολλά παιδιά και χαμηλά εισοδήματα", αφηγείται ο Hunger. "Αλλά τα μεγάλα SUV τα πήγαιναν καλά σε όλα τα εισοδηματικά επίπεδα, ακόμη και τότε". Η Porsche έψαχνε έναν συνεργάτη για να αναπτύξει ένα εντελώς νέο μοντέλο SUV -και αρχικά βρήκε έναν κοντά της. Η Mercedes-Benz επρόκειτο να λανσάρει την M-Class το 1997 και δεν ήταν αρνητική στο να συμμετάσχει η Porsche και να δώσει τους δικούς της τόνους.
"Σε εκείνο το στάδιο, οραματιζόμασταν το SUV της Porsche ως ένα παρακλάδι υψηλών επιδόσεων της Mercedes", λέει ο Klaus-Gerhard Wolpert, ο πρώτος αντιπρόεδρος της γραμμής προϊόντων Cayenne από το 1998 έως το 2010, "με δική του εξωτερική σχεδίαση, πολλή τεχνολογία της M-Class, αλλά κινητήρες και εξαρτήματα πλαισίου από εμάς". Η συνεργασία Porsche/Mercedes που συμφωνήθηκε το καλοκαίρι του 1996 σημείωνε καλή πρόοδο, αλλά στο τέλος του έτους απέτυχε, λόγω διαφορετικών αντιλήψεων για την οικονομική σχέση των δύο εταιρειών. Χρειαζόταν ένας νέος εταίρος, και αυτός βρέθηκε στο Βόλφσμπουργκ.
Αν και η Volkswagen και η Porsche δεν ήταν ακόμη μέλη του ίδιου ομίλου, ο πρόεδρος του εκτελεστικού συμβουλίου της Volkswagen Ferdinand Piech, εγγονός του ιδρυτή της εταιρείας Porsche Ferdinand Porsche, αναγνώρισε τις δυνατότητες συνεργασίας. "Η Porsche παρουσίασε την ιδέα στη Volkswagen και ο Ferdinand Piech αποφάσισε ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν και αυτοί ένα τέτοιο αυτοκίνητο", εξηγεί ο Wolpert.
Η συνέχεια στο TopGear
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική
Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΑν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser
Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΟι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους
Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.
Γιατί η δύναμη στους πήχεις σου είναι μυστικό μακροζωΐας
Η δύναμη της λαβής είναι βασικός δείκτης υγείας και μακροζωίας. Μάθε πώς με απλές ασκήσεις για τους πήχεις μπορείς να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να μειώσεις κινδύνους.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςO Neymar κληρονόμησε 1 δισ. ευρώ από κάποιον Βραζιλιάνο που δεν είχε συναντήσει ποτέ
Ένας Βραζιλιάνος επιχειρηματίας που δεν είχε γνωρίσει ποτέ τον Neymar φαίνεται πως άφησε σε εκείνον την περιουσία του. Η κληρονομιά αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΈχει φάει ξύλο και μαχαιριά, τον έχουν χτυπήσει αμάξι και λεωφορείο-ποιος πασίγνωστος ηθοποιός παραμένει ζωντανός
Για τους περισσότερους ηθοποιούς η δράση τελειώνει όταν κλείνουν οι κάμερες, για εκείνον όμως, συνεχίζεται και στην καθημερινότητά του. Κι ύστερα λένε για τις γάτες ότι είναι εφτάψυχες... Spoiler alert: Συμμετέχει στο cast του Wednesday.
Γραφει Νικη Κοντομηνα