Ένας αιώνας supercars

Από την Duesenberg SSJ του 1935 μέχρι την Bugatti Voiture Noire των €19.000.000, μία αναδρομή στα αυτοκίνητα που έγραψαν την ιστορία των supercars.

Μέχρι να έρθει η εποχή που θα κυριαρχήσουν στους δρόμους του πλανήτη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ζούμε στην εποχή των supercars. Ασφαλώς αυτό δεν ισχύει για τον μέσο οδηγό αλλά όλο και περισσότερα από τα luxury brands επικεντρώνονται στη δημιουργία πιο γρήγορων και εντυπωσιακότερων σπορ αυτοκινήτων, που θα μπορούσαν με ευκολία να σταθούν σε μία πίστα αγώνων ταχύτητας. Ας προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε ποια ήταν τα θεμελιώδη στάδια της μετάβασης από την αυτοκίνηση στην υπερ-αυτοκίνηση, μέσα από τους πιο χαρακτηριστικούς εκπροσώπους των εταιρειών που μας οδήγησαν -κυριολεκτικά και μεταφορικά- μέχρι εδώ.

Duesenberg SSJ, το πρώτο supercar

Δύσκολο να ορίσει κάποιος ποιο ήταν το πρώτο supercar που εμφανίστηκε ποτέ, αλλά οι γνώμες των ειδικών των 4 τροχών συγκλίνουν προς το Duesenberg SSJ του 1935.

Ένας αιώνας supercars
Το μοντέλο από το οποίο ξεκίνησαν όλα, η Duesenberg SSJ.

Το μοντέλο της αμερικάνικης εταιρείας (τα αμάξια της οποίας ήταν τα αγαπημένα της υψηλής κοινωνίας στις ΗΠΑ κατά τις δεκαετίες του 1920 και του 1930) διέθετε έναν εξωπραγματικό για την εποχή 8-κύλινδρο κινητήρα 400 αλόγων και φτιάχτηκε σε μόλις δύο αντίτυπα: Το ένα άνηκε στον Gary Cooper και το άλλο στον (ιδρυτή) Fred Duesenberg. ο οποίος αργότερα το χάρισε στον Clark Gable. Το περασμένο καλοκαίρι, αυτό του Gable δημοπρατήθηκε έναντι $22.000.000.

Mercedes και Ford

Ένα άλλο αυτοκίνητο που αναμφισβήτητα σημάδεψε την ιστορία ήταν η Mercedes 300SL, με τις χαρακτηριστικές πόρτες που άνοιγαν προς τα επάνω. Το 1954, η 300SL έσπασε κάθε ρεκόρ ταχύτητας πιάνοντας τα 258 χλμ/ώρα. Ένα ρεκόρ που κράτησε κάτι παραπάνω από μία δεκαετία, πριν το σπάσει η Ford GT40 Mark I, με 273 χλμ/ώρα στο Le Mans.

Lamborghini: Από την Miura στην Countach

Το 1966 ήταν η χρονιά της Lamborghini Miura, ενός εκ των πιο όμορφων supercars της ιστορίας. Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης την ίδια χρονιά και ουσιαστικά σήμανε το έναυσμα μίας νέας εποχής. Το 1974, μία άλλη Lamborghini, η Countach έγινε το πρώτο "εξωτικό" supercar, ανοίγοντας μία άλλη διάσταση, κυρίως στην αγορά. Ο αρμονικός και φινετσάτος σχεδιασμός της Miura παρέδιδε ουσιαστικά τη σκυτάλη στην πιο τετραγωνισμένη και έντονη Countach. Και στις δύο περιπτώσεις όμως, κοινή συνιστώσα ήταν οι υψηλές επιδόσεις.

ΛΑΜΠΟΡΓΚΙΝΙ ΜΙΟΥΡΑ
Lamborghini Miura, το supercar που ξεκίνησε την επανάσταση.

Η εποχή της Porsche

Μία δεκαετία και κάτι αργότερα, το 1986, ήρθε η ώρα της Porsche 959, ενός αυτοκινήτου αποκλειστικά φτιαγμένου για την πίστα. Τα επόμενα χρόνια η 959 κέρδισε τον τίτλου του πιο εξελιγμένου και ταχύτερου αμαξιού του πλανήτη: Η τελική της ταχύτητα έφτανε τα 317 χλμ/ώρα, με όλο τον καλό κόσμο της εποχής να έχει μία τέτοια στην κατοχή του (Bill Gates, Paul Allen, Jerry Seinfeld κ.α.). Ήταν η εποχή που τα supercars ξεκίνησαν να γίνονται ασφαλή, πολυτελή και όλο και πιο εξελιγμένα τεχνολογικά.

ΠΟΡΣΕ 959
Η πρωτοποριακή για την εποχή της, Porsche 959.

Bugatti και Ferrari, το παρόν και το μέλλον

Στο πρόσφατο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, είδαμε κάποια από τα πιο σύγχρονα και ακριβά supercars όλων των εποχών. Ανάμεσα σε αυτά η Bugatti Voiture Noire των €19.000.000, των 1.500 ίππων και των 400 χλμ/ώρα. Αισθητά φθηνότερη, η Ginetta Akula (των μόλις €460.000), διαθέτει ένα monocoque ινών άνθρακα και παρουσιάζει μια αρκετά προηγμένη αεροδυναμική, συγκρίσιμη με αυτή των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Δυστυχώς, θα κατασκευαστούν μόλις 20 αντίτυπα. 

BUGATTI VOITURE NOIRE
Η ακριβοθώρητη Bugatti Voiture Noire.

Ένα ακόμη αυτοκίνητο που συγκέντρωσε τα βλέμματα στη Γενεύη ήταν η Aston Martin AM-RB 003, ένα μεσαίο coupe, που η παραγωγή του θα περιοριστεί στις 500 μονάδες, με άκρως φουτουριστικές γραμμές. 

Η Ferrari δεν θα μπορούσε να απουσιάζει και φρόντισε να καταστήσει εκκωφαντική την παρουσία της με την F8 Tributo. Την έχει εξοπλίσει με ένα V8 κινητήρα, τον πιο ισχυρό της ιστορίας της, κάτι που μεταφράζεται σε 710 ίππους και τελική ταχύτητα 340 χλμ/ώρα. 

PURITALIA BERLINETTA
Η εντυπωσιακή και σχεδόν αποκλειστικά χειροποίητη Puritalia Berlinetta.

Κλείνοντας, μία αναφορά και για την Puritalia Berlinetta, που φαίνεται να συνδέει το παρόν με το μέλλον: Οι γραμμές της παραπέμπουν σε κάποιο κλασικό supercar του παρελθόντος αλλά οι επιδόσεις της βρίσκονται αρκετά χρόνια μπροστά, κάτι που πιστοποιείται από τα 965 άλογα που βρίσκονται κάτω από το καπό της. Η τιμή της ανέρχεται στα €570.000 και μόλις 150 από αυτές θα κατασκευαστούν.

Από: Esquire IT

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Το κρύο ντους είναι σωτήριο με ή χωρίς καύσωνα

Τελικά ο θερμοσίφωνας ίσως και να είναι ένα περιττό έξοδο κατά τους περισσότερους μήνες του χρόνου.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

470 ευρώ χρειάζεσαι για να βρεις τον έρωτα της ζωής σου στο Tinder

Τελικα ίσως ένα συνδρομητικό πρόγραμμα να είναι καλύτερο κι από τη Γεωργία Βασιλειάδου.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Γιατί όλοι απεχθάνονται το ChatGPT;

Σκεπτικισμός, μηνύσεις και ανησυχία για το μέλλον εκφράζουν εκπρόσωποι από διαφορετικούς τομείς.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Μετά από αυτό το επικό βίντεο, θα θέλεις να ψηφίσεις στο Ηράκλειο

Ο Βαγγέλης Χατζηδάκης είναι ο υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος που δεν ήξερες πως χρειαζόσουν στις φετινές εκλογές αυτοδιοίκησης.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Οι παράγοντες που καθορίζουν τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων

Η αναζήτηση φθηνών ναύλων αποτελεί σήμερα ένα δύσκολο εγχείρημα.

Το timeline της ενδιαφέρουσας ζωής του Henry Ford

Ο θρυλικός βιομήχανος, Henry Ford γεννήθηκε ένα καλοκαίρι του 1863.

Γραφει Νικη Κοντομηνα