15 χρόνια Bugatti Veyron

Η ιστορία του θρυλικού supercar, που μπήκε στην παραγωγή το 2005.

Bugatti Veyron EB 16.4. Αυτή ήταν η ακριβής ονομασία του πρώτου μοντέλου που κατασκεύασε το 2005 η περίφημη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία και το οποίο για αρκετά χρόνια ήταν το πιο γρήγορο αμάξι παραγωγής του πλανήτη. Ταυτόχρονα, αποτέλεσε ένα από τα πρώτα supercars της νέας εποχής και είναι αδιαμφισβήτητα ένα αυτοκίνητο-status symbol. 

Η ονομασία

Το εν λόγω μοντέλο της Bugatti αλλά και όσα ακολούθησαν στην πορεία, ονομάστηκε προς τιμήν του Pierre Veyron, ο οποίος εργάστηκε ως μηχανικός αλλά και οδηγός αγώνων της εταιρείας για 20 χρόνια, από το 1933 έως και το 1953. Μάλιστα, ο Veyron είχε κερδίσει στο 24 Hours of Le Mans οδηγώντας μία Bugatti. Το ακρωνύμιο EB είναι τα αρχικά του ιδρυτή του brand, Ettore Bugatti, ενώ ο κωδικός 16.4 υποδηλώνει τον 16-κύλινδρο κινητήρα W16 και το τετραπλό turbo.

15 χρόνια Bugatti Veyron

To concept

Τον Μάιο του 1998 και έπειτα από αρκετά χρόνια οικονομικών δυσκολιών, τα δικαιώματα της χρήσης του τίτλου Bugatti εξαγοράστηκαν από τον όμιλο Volkswagen, ο οποίος εξέτασε δύο πολύ βασικές κατευθύνσεις σχετικά με το πώς θα το αξιοποιήσει: Η πρώτη ήθελε την εταιρεία να προωθεί το brand στη Formula 1 και το δεύτερο στην παραγωγή ενός supercar με κορυφαίο πρεστίζ και επιδόσεις, που όμως θα μπορεί να κυκλοφορεί κανονικά στο δρόμο. Επιλέχθηκε η δεύτερη οδός και άπαντες εργάστηκαν ώστε να δημιουργηθεί ένα μοντέλο που θα είναι ανώτερο τεχνολογικά από τον ανταγωνισμό καθώς και αρκετά πιο πολυτελές.

BUGATTI VEYRON 1

Χρειάστηκαν αρκετά χρόνια για να αναπτυχθεί με σωστό τρόπο το project. Τελικά, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον Σεπτέμβριο του 2004, παρουσιάστηκε το οριστικό μοντέλο παραγωγής, η Veyron EB 16.4. Τα μοντέλα ξεκίνησαν να φτιάχνονται σε -κατά κάποιο τρόπο- ευρεία παραγωγή τον Σεπτέμβριο του 2005, όλα αποκλειστικά στο χέρι και σε περιορισμένα αντίτυπα. Κάτι που ισχύει και με τις μεταγενέστερες εκδοχές μέχρι και σήμερα. Οι περισσότερες Veyron διατέθηκαν σε διχρωμία βαφής αμαξώματος, σαν μία ρετρό αναφορά στις Bugatti της δεκαετίας του 1930.

BUGATTI VEYRON 3

Οι εντυπώσεις

Από την πρώτη κιόλας στιγμής της εμφάνισής της, η Bugatti Veyron κέντρισε τα βλέμματα και έκανε τον Τύπο του αυτοκινήτου να ασχοληθεί ενδελεχώς μαζί της. Βραβεύτηκε ως Best Car Driven All Year από το Top Gear του BBC για το έτος 2005, ενώ το 2010, το ίδιο τηλεοπτικό show την ανακήρυξε ως το Αυτοκίνητο της Δεκαετίας (Car of the Decade).


Διάβασε ακόμη για την πιο φθηνή Ferrari όλων των εποχών, το γκαράζ του Robert Downey Jr. που θυμίζει εκείνο του Tony Stark και την ιστορία της Maserati.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Γιατί θα 'ξαναβαφτιστούν' τα νέα μοντέλα της Audi

H Audi είναι σε φάση δυναμικής προώθησης των ηλεκτρικών της και σε αυτό το πλαίσιο ο επικεφαλής της φίρμας γίνεται αποκαλυπτικός.

Γραφει TopGear

Η χλιδάτη βίλα του White Lotus είναι διαθέσιμη για ενοικίαση στo Airbnb

Η βγαλμένη από βασιλικό όνειρο του 16ου αιώνα βίλα που είδες στο 3ο επεισόδιο του White Lotus ενοικιάζεται με το βράδυ.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Ο Μίλτος Πασχαλίδης τραγουδά Φουρέιρα, το σύμπαν τον αποθεώνει

"Τι είναι το ρεγκετόν;", αναρωτήθηκε ο Μίλτος Πασχαλίδης, με τους θαμώνες να γελούν.

Όσα προτείνει το νέο νομοσχέδιο για το λαθρεμπόριο καυσίμων

Με το φορολογικό νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή μπορεί κάθε τελωνειακή υπηρεσία αλλά και οποιαδήποτε ελεγκτική ή διωκτική αρχή να επιβάλλει λουκέτο από 10 έως και 90 ημέρες.

Γραφει TopGear

Γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιείς emojis στη δουλειά

Τα αποτελέσματα ισραηλίτικης έρευνας είναι κατατοπιστικά.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Τι πρέπει να γνωρίζεις πριν αρχίσεις καλλισθενική γυμναστική

Πού να εστιάσεις, τι να προσέξεις, πώς να αποφύγεις τους ενδεχόμενους τραυματισμούς.

Γραφει Γιαννης Σπανος