Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί του φετινού καλοκαιριού για τους Ευρωπαίους

Από την Ισπανία και την Ιταλία μέχρι πιο ήσυχους προορισμούς "εκτός πεπατημένης", οι Ευρωπαίοι έδειξαν φέτος ξεκάθαρα πού θέλουν να ταξιδέψουν.

Γράφει: Νίκη Κοντομηνά 02 Σεπτεμβρίου 2025

Παρά τις οικονομικές πιέσεις που συνεχίζουν να ταλαιπωρούν την Ευρώπη, οι Ευρωπαίοι δεν άφησαν το καλοκαίρι να πάει χαμένο. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Monitoring Sentiment for Intra-European Travel της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ταξιδίων (ETC), η διάθεση για ταξίδια παρέμεινε ιδιαίτερα υψηλή, με την πλειοψηφία να προγραμματίζει έστω μία απόδραση από τον Ιούνιο μέχρι και τον Νοέμβριο.

Όπως κάθε χρόνο, ο Ιούλιος και ο Αύγουστος κράτησαν τα σκήπτρα – το 25% των Ευρωπαίων προτίμησε αυτούς τους δύο μήνες. Όμως το ενδιαφέρον φέτος τράβηξε και ο Σεπτέμβριος, με το 22% να σχεδιάζει τις διακοπές του τότε. Η επιλογή δεν είναι τυχαία: λιγότερος συνωστισμός, πιο ήπιες θερμοκρασίες και, φυσικά, καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής.

Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους Ευρωπαίους

Η Μεσόγειος για ακόμη μία σεζόν ήταν ο αδιαμφισβήτητος "πρωταγωνιστής". Στην κορυφή βρέθηκε η Ισπανία με 13% (σημαντική αύξηση 5% σε σχέση με πέρυσι), ακολούθησε η Ιταλία με 10%, η Γαλλία με 8% και η Ελλάδα με 6%.

Οι προθέσεις για ταξίδια παρέμειναν ισχυρές σε όλες τις ηλικίες. Οι 55+ ήταν οι πιο αποφασισμένοι (82% δήλωσαν ότι θα ταξιδέψουν), ενώ κοντά τους βρέθηκαν και οι 45–54 (79%) και 35–44 (78%). Ακόμη και οι πιο νεαροί, 18–24, σε ποσοστό 66% δεν σκόπευαν να μείνουν σπίτι.

Στροφή προς λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς

Μια αξιοσημείωτη τάση ήταν η στροφή προς λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς. Το 55% των Ευρωπαίων προτίμησε μέρη "εκτός πεπατημένης", σε αντίθεση με την άνοιξη όπου το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 48%. Το ενδιαφέρον για τα κλασικά hotspots υποχώρησε στο 45%.

Όσο για τα budget, το 62% σκοπεύει να το κρατήσει σταθερό μέχρι τον Νοέμβριο, ενώ το 22% δηλώνει ότι θα ξοδέψει περισσότερα. Αυξήθηκε μάλιστα το ποσοστό εκείνων που στοχεύουν να διαθέσουν από €1.500 έως €2.500 ανά άτομο για το επόμενο ταξίδι.

Στα μεταφορικά, το αεροπλάνο παραμένει βασιλιάς (53%), αλλά η άνοδος του road trip είναι εμφανής: το 32% των Ευρωπαίων θα προτιμήσει το αυτοκίνητο, είτε για λόγους ευελιξίας είτε για να φτάσει σε προορισμούς που τα αεροπλάνα και τα τρένα δεν εξυπηρετούν.

Στις δαπάνες κατά τη διάρκεια των διακοπών, οι περισσότερες προτεραιότητες μοιράζονται ανάμεσα στη διαμονή (32%) και στο φαγητό/ποτό (24%). Ωστόσο, οι ηλικίες κάνουν τη διαφορά: οι άνω των 45 επιλέγουν άνεση και γαστρονομία, ενώ οι κάτω των 35 αναζητούν εμπειρίες και δραστηριότητες που θα θυμούνται.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

SUITE 2025: Ο Αλέξανδρος Χριστόπουλος παρουσιάζει το πιο ατμοσφαιρικό του soundtrack

Η συλλογή SUITE 2025 του Αλέξανδρου Χριστόπουλου συνδυάζει αισθητική hoteling και σύγχρονο ήχο σε ένα νέο μουσικό project που κάνει πρεμιέρα στο KOUMKAN Athens.

Travel Tuesday: Η "Black Friday" για τα ταξίδια

Η Travel Tuesday κερδίζει έδαφος ως η πιο αναπάντεχη ευκαιρία για ταξιδιωτικές προσφορές, με εκπτώσεις που φτάνουν έως και το 50%. Μια ημέρα που μετατρέπει τον χειμερινό προγραμματισμό σε παιχνίδι στρατηγικής.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Επίσημο: Αυτό είναι το αγωνιστικό Defender D7X-R που θα αγωνιστεί στο ράλι Ντακάρ

Η Land Rover ρίχνεται στο Dakar 2026 με το Defender D7X-R, ένα αγωνιστικό "όπλο" με σημαντικές μηχανολογικές αναβαθμίσεις σε σχέση με την έκδοση Octa στην οποία βασίζετα και ιδιαίτερα εντυπωσιακό livery.

Νέα έρευνα καταρρίπτει τα fake news για την ακτινοβολία στα ηλεκτρικά

Οι ερευνητές κατέγραψαν τα επίπεδα ακτινοβολίας στα οποία εκτίθενται οδηγοί και επιβάτες τόσο κατά την οδήγηση όσο και κατά τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Γραφει TopGear

Η Samsung ανακοίνωσε το Galaxy Z TriFold

Το Galaxy Z TriFold ξεδιπλώνεται δύο φορές για να αποκαλύψει την πιο καθηλωτική οθόνη της εταιρείας σε smartphone, προσφέροντας παραγωγικότητα και κινηματογραφική θέαση.

Η νέα εποχή του grooming μόλις ξεκίνησε

Σε μια εποχή που το grooming δεν είναι πολυτέλεια αλλά απαραίτητο κομμάτι της καθημερινότητας, τέσσερις συσκευές αναδεικνύουν την τέχνη της ανδρικής περιποίησης σε κάτι περισσότερο από ρουτίνα. Είναι στυλ ζωής.