
Γιατί το Facebook θέλει να διαβάζεις τα άρθρα πριν τα μοιραστείς
Για να επιμένει τόσο, όλο και κάποιος λόγος θα υπάρχει.
To Twitter έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό να προσπαθεί με όποιο τρόπο μπορεί να ενθαρρύνει τους χρήστες να διαβάζουν τα άρθρα που θέλουν να retweetάρουν, προτού το κάνουν. Πατερναλιστικός ο τρόπος, το αναγνωρίζουμε, αλλά και αποτελεσματικός ταυτόχρονα ώστε να υπάρξει ενημέρωση και ευαισθητοποίηση όσον αφορά στο περιεχόμενο που αναπαράγεται ανεξέλεγκτα. Δε θα ήταν υπερβολή αν ισχυριζόμασταν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου περιορίζονται στην ανάγνωση των τίτλων, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουν τι αναγράφεται στο κείμενο που τους τράβηξε την προσοχή και άρα να μεταφέρουν ο ένας στον άλλον συχνά ανυπόστατα ή λανθασμένα πράγματα. Κάτι αντίστοιχο προσπαθεί να εφαρμόσει λοιπόν και το Facebook.
Πώς ακριβώς θα εφαρμοστεί
Πιο συγκεκριμένα, η πλατφόρμα στην παρούσα φάση τεστάρει μία παρόμοια λειτουργία με αυτή του Twitter. Σύμφωνα με αυτήν, όταν θα είσαι έτοιμος να κάνεις share ένα άρθρο στο Facebook, ουσιαστικά θα ανοίγει μία "κάρτα", στην οποία θα αναγράφεται το εξής μήνυμα: "Πρόκειται να κοινοποιήσετε ένα κομμάτι χωρίς να το έχετε διαβάσει" και θα μας δίνει τη δυνατότητα επί τόπου να ανοίξουμε τη σελίδα ή να συνεχίσουμε για να πραγματοποιήσουμε την κοινοποίηση.
Εν ολίγοις, αν προσπαθήσεις να μοιραστείς με τους φίλους κάτι που πέρασε από το οπτικό σου πεδίο στο Facebook χωρίς να έχει την ένδειξη ότι το έχεις "ξεψαχνίσει" ήδη - γιατί έτσι κι αλλιώς υπάρχει το ενδεχόμενο να το έχεις διαβάσει εκτός Facebook ή από κάποια άλλη συσκευή ή να εμπιστεύεσαι τυφλά όποιον το υπογράφει- το σύστημα θα σου υπενθυμίζει τι έπρεπε ήδη να έχεις κάνει. Αν θέλουμε να είμαστε αντικειμενικοί, είναι μία πολύ καλή ευκαιρία για να περιοριστεί η παραπληροφόρηση, οι παρεξηγήσεις και γιατί όχι, ακόμη και εκείνες οι ατέρμονες αψιμαχίες μεταξύ των χρηστών που προκύπτουν από παραπλανητικούς τίτλους. Αξίζει να σημειωθεί φυσικά, το γεγονός ότι κάτι τέτοιο αποτελεί συχνό φαινόμενο δεδομένου του ότι για κάποιους θεωρείται επικοινωνιακό τρικ.
Θα υπάρξει όμως αποτέλεσμα;
Κανείς δε μπορεί να ξέρει. Κρίνοντας από την έκβαση της προγενέστερης πρωτοβουλίας του Twitter, οι οιωνοί είναι θετικοί. Για την ακρίβεια, προτού εφαρμοστεί και μέσω σχετικής δοκιμής σε λίγους χρήστες (όπως κάνει τώρα το Facebook), οι περισσότεροι από αυτούς κατέληγαν όντως να ανοίγουν το link πριν από την κοινοποίηση. Η διαφορά που εντόπισαν προ εφαρμογής της, ανήλθε στο 40% και αντίστοιχα επηρεάστηκε ο αριθμός των κοινοποιήσεων. Υποψιαζόμαστε ότι με αυτήν την εξέλιξη κάποιες ιστοσελίδες δε θα μείνουν καθόλου ευχαριστημένες.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Αυτές είναι οι τιμές των iPhone 17 στην Ελλάδα-ξεπερνούν τα 2.500 ευρώ
Δείτε τις τιμές στην Ελλάδα για όλες τις εκδόσεις της σειράς iPhone 17. Πόσο κοστίζει το νέο iPhone Air, αλλά και τα κορυφαία iPhone 17 Pro και iPhone 17 Pro Max.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΠαρουσιάστηκε το Apple Watch Ultra 3 και έχει αυτονομία για κλάματα
Η Apple παρουσίασε το Apple Watch Ultra 3, το πιο premium smartwatch της μέχρι σήμερα. Νέες δυνατότητες, φρέσκος σχεδιασμός, αλλά η αυτονομία του αφήνει ερωτηματικά.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΈρχεται νέο video game James Bond από τους δημιουργούς του Hitman-ποιος ηθοποιός υποδύεται τον 007
Ο πιο διάσημος πράκτορας του κόσμου επιστρέφει σε μια νέα περιπέτεια που συνδυάζει κατασκοπεία, δράση, gadgets και θεαματικές σκηνές. Και ναι, ξέρουμε πλέον ποιος θα τον υποδυθεί.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΞεκίνησες τη γυμναστική; Πώς να το κάνεις συνήθεια σύμφωνα με το Harvard
Η έλλειψη χρόνου είναι ο βασικός λόγος που πολλοί αφήνουν τη γυμναστική στην άκρη. Τι προτείνουν ειδικοί για να χωρέσει η άσκηση στην καθημερινότητα και τα ευρήματα μιας έρευνας του Harvard
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΗ πανεύκολη μέθοδος για περισσότερη αντοχή στο τρέξιμο
Τρέχεις, βαριέσαι, ιδρώνεις και τελικά ξεμένεις από αντοχή και αποτελέσματα δε βλέπεις. Αν εφαρμόσεις αυτήν τη σωτήρια μέθοδο, θα τρέχεις περισσότερο και θα χάνεις κιόλας λίπος, αν αυτόι είναι το ζητούμενο.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΠόσες ώρες ζητά ο συνιδρυτής της Google να δουλεύουν οι εργαζόμενοι
Ο Sergey Brin, συνιδρυτής της Google, προκάλεσε αντιδράσεις, συζητώντας για το ωράριο των εργαζομένων, επικαλούμενος τον σκληρό ανταγωνισμό στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Γραφει Τιμος Σαλαμες