Το Meta ως νερό της λησμονιάς και ζάχαρη της λήθης

Κάποιες σκέψεις για τις επισφαλείς επαγγελίες του Mark Zuckerberg περί ενός μετασύμπαντος γεμάτου εικονικούς παραδείσους.

Όταν αγόρασα το iPhone 12, ενεργοποίησα την αναγνώριση προσώπου και στη συνέχεια, επί ημέρες, μέχρι να το συνηθίσω, κάθε φορά που ξεκλείδωνα το κινητό μου με ένα μου 'βλέμμα', ένιωθα σαν cyper-punk κόμης του Παγκρατίου. Στο ίδιο ακριβώς mood –ευτυχώς, με επιφυλάξεις– με έβαλε το υπεραισιόδοξο τεχνοφουτουριστικό discours που ανέπτυξε ο Mark Zuckerberg κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του περίφημου Metaverse –ή Μετασύμπαντος– τον Οκτώβριο που μας πέρασε: 'Θα κάνετε κινήσεις ή θα προφέρετε λέξεις, θα αρκεί ακόμα και το να σκεφτείτε μία ενέργεια για να υλοποιηθεί', ανέφερε μεταξύ άλλων. Μάλιστα.

Ένας τεχνολογικός κολοσσός με πολιτικό πρόγραμμα

Αν, πάντως, θέλουμε να καταλάβουμε το τι αποτελεί στην ουσία του το Metaverse, γι' αρχή, πρέπει να αναφέρουμε ότι Meta είναι η επωνυμία που προέκυψε έπειτα από τη 'νομική πράξη ονοματοδοσίας' της 'αβάπτιστης' μέχρι τότε εταιρείας χαρτοφυλακίου στην οποία ανήκουν το Facebook, το Instagram, το WhatsApp, το Messenger και η Oculus, που αναπτύσσει κάσκες εικονικής πραγματικότητας.

Στη συνέχεια, ότι η συγκεκριμένη 'τελετή παρουσίασης', κι εδώ είναι όλο το ζουμί, δεν συνοδεύτηκε από κάποιο party αλλά από την εξαγγελία μίας σειράς υπερφιλόδοξων στόχων και, αλίμονο, του εκτιμώμενου ορίζοντα ολοκλήρωσής τους, σαν να επρόκειτο για την ανακοίνωση κομματικού προγράμματος κατά τη διάρκεια προεκλογικής εκστρατείας.

Επιγραμματικά, η Meta ως εταιρεία-μαμά στοχεύει στην υποστήριξη ενός οικοσυστήματος άλλων εταιρειών, που θα δημιουργήσουν προγράμματα για το 'internet του μέλλοντός μας'.

Η επαγγελία του ψηφιακού παραδείσου

Για τη συμμετοχή των ανθρώπων στο Metaverse δεν είναι καν απαραίτητη η δημιουργία ενός προφίλ στο Facebook, κάτι που μαρτυράει το ότι το focus του Zuckerberg έχει μετακινηθεί προς τους εικονικούς παραδείσους – άλλωστε, τις επαγγελίες του τις έκανε μέσα από ένα εικονικό περιβάλλον.

Το Meta ως νερό της λησμονιάς και ζάχαρη της λήθηςGetty Images

Ας σταθούμε, όμως, λίγο περισσότερο στο ότι το γερό rebranding στην εταιρεία του το έκανε με όχημα ένα μέλλον που δεν είναι ακόμη εδώ σε όλο του το μεγαλείο. Υποσχέθηκε λαγούς με πατραχήλια, έβγαλε κουνέλια μέσα από ημίψηλα καπέλα.

> Διάβασε ακόμα: 7 επιλογές για να ντυθείς λες και βγήκες από το Metaverse

Προέβλεψε ότι το Metaverse σε δέκα χρόνια θα το χρησιμοποιούν ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι και θα έχει δημιουργήσει εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η σημειολογία του logo της Meta, του μαθηματικού συμβόλου του απείρου, που χρησιμοποιήθηκε για να δείξει τις άπειρες δυνατότητες που θα προσφέρει το νέο Μετασύμπαν. Ουάου και ξαναουάου.

Μήπως, όμως, όλα αυτά δεν ήταν παρά μία –εντυπωσιακή μεν, κενή περιεχομένου δε– καμπάνια marketing για να καλυφθεί ο θόρυβος από τις αποκαλύψεις της Frances Haugen που τότε έπλητταν την εικόνα του Facebook;

> Διάβασε ακόμα: Η γκαρνταρόμπα του μέλλοντος

Δεν είμαστε στο μυαλό του Zuckerberg, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ο κόσμος ψοφάει για άρτο και θεάματα, θέλει να γίνονται 'πραγματάκια' και η κίνησή του μοιάζει να έχει δράσει ήδη, σε ένα μέρος του 'φιλοθεάμονος κοινού', ως 'νερό της λησμονιάς και ζάχαρη της λήθης'.

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

 

 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο παντρεύεται μέσα στο καλοκαίρι

Όπως όλα δείχνουν, ο γάμος του Γιάννη και της Mariah θα γίνει στην Πύλο.

Η Αθήνα της αφρικανικής σκόνης κάνει κακό στο δέρμα μας, λέει πρόσφατη έρευνα

Έχουμε τη λίστα με τις 10 πόλεις που είναι οι χειρότερες για το δέρμα παγκοσμίως.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα φέρει (κι άλλα) λεφτά στη Meta σύμφωνα με τον Mark Zuckerberg

Για να θερίσεις, θα πρέπει πρώτα να σπείρεις και αυτό κάνει στην παρούσα φάση.

Γραφει Παυλος Κρουστης