
Πόσο κινδυνεύει η ελευθερία λόγου από τις συνδρομές σε Meta και Twitter;
Μήπως η επί πληρωμή επαλήθευση των λογαριασμών στα social media χρησιμοποιείται τελικά για τη μεγιστοποίηση του κέρδους;
Οι προθέσεις παρουσιάζονται πάντοτε ως ευγενείς και εν προκειμένω είναι η προστασία και το pampering που υπόσχονται οι επαληθευμένοι λογαριασμοί στα social media. Επαληθευμένοι, βέβαια, με το αζημίωτο. Τελευταίος στην εν λόγω κούρσα προσδένεται ο Mark Zuckerberg, που πριν από μερικές ημέρες αποκάλυψε το λανσάρισμα του Meta Verified, μιας συνδρομής αξίας 12-15 δολαρίων -η τιμή ανάλογα με το λογισμικό- που επαληθεύει τον λογαριασμό του χρήστη, προσφέρει επιπρόσθετη ασφάλεια και αυξάνει το πόσο ορατός γίνεται κάποιος στις πλατφόρμες της Meta. Κάτι παρόμοιο, γίνεται και στο Twitter.
Όλα τα ζώα είναι ίσα, αλλά ορισμένα ζώα είναι πιο ίσα από τα άλλα...
Αυτό το "άνοιγμα" που εσχάτως κάνουν τα social media στη με το αζημίωτο επαλήθευση και "υπερπροβολή" των λογαριασμών όσων προτίθενται να πληρώσουν για το συγκεκριμένο feature, όμως, προβληματοποιεί το concept της ισότητας στα social media, καθώς ναι μεν όλοι συνεχίζουν να έχουν ελευθερία του λόγου, αλλά κάποιοι, δηλαδή όσοι θα πληρώσουν, θα έχουν περισσότερη από τους άλλους, η γνώμη τους θα φτάνει σε μεγαλύτερα ακροατήρια σε σχέση με εκείνη όσων έχουν free λογαριασμό που, κατά συνέπεια, θα θάβεται. Κοινώς, όπως έχει γράψει ο George Orwell, η φάση είναι "όλα τα ζώα είναι ίσα, αλλά ορισμένα ζώα είναι πιο ίσα από τα άλλα".
Αυτό, φυσικά, γίνεται για το χρήμα, γίνεται επειδή ο Zuckerberg και ο Musk πρέπει με κάποιον τρόπο να συντηρήσουν και να αυξήσουν τα έσοδά τους που προέρχονται κατά 90% από τη διαφήμιση, έναν κλάδο που μειώνει το budget του υπό τον φόβο της οικονομικής αναταραχής.
Το αστείο -ή η ειρωνεία- της υπόθεσης είναι ότι η Meta ισχυρίζεται πως η επί πληρωμή υπηρεσία απευθύνεται κυρίως σε δημιουργούς περιεχομένου τη στιγμή που, ουσιαστικά, όλοι οι χρήστες των πλατφορμών της είναι δημιουργοί περιεχομένου.
Αρχικά, η επαλήθευση των λογαριασμών στα social media δημιουργήθηκε όντως ως ένα σημαντικό εργαλείο για την πάταξη της παραπληροφόρησης και των ψεύτικων λογαριασμών, καθώς επιβεβαίωνε την αληθινή ταυτότητα του χρήστη του εκάστοτε account.
Πλέον, η επαλήθευση της ταυτότητας γίνεται ένα ζήτημα που έχει να κάνει με τα χρήματα κι αυτό τη στιγμή που δε μπορεί να είναι 100% επιτυχής. Τα προβλήματα, δε, των συστημάτων επαλήθευσης τα είχε παραδεχθεί ήδη από το 2017 ο Jack Dorsey, πρώην CEO του Twitter, καθώς είχε γίνει γνωστό το ότι η επαλήθευση ενός λογαριασμού μεταφραζόταν ως προμοτάρισμα παρά ως δείκτης αυθεντικότητας της ταυτότητας και της φωνής του ιδιοκτήτη του.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Σε αυτό το spa βουλιάζεις μέσα στη μπύρα
Το Taaka Beer Spa δεν είναι μια ακόμα εμπειρία Instagram. Είναι ένας φόρος τιμής στη μπύρα ως κουλτούρα. Και μια ευκαιρία να αναθεωρήσεις τι σημαίνει πραγματική χαλάρωση.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΜε ποιον τρόπο η άσκηση βοηθάει πολύ την ψυχολογία μας
Η σωματική δραστηριότητα δεν ωφελεί μόνο το σώμα αλλά και το μυαλό. Ανακάλυψε πώς η άσκηση ανεβάζει τη διάθεση, ενισχύει την αυτοεκτίμηση και βελτιώνει τον ύπνο, προσφέροντας ψυχική ευεξία.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΠώς θα καταλάβεις αν κάποιος είναι πραγματικός φίλος σου
Η φιλία είναι από τα πιο σημαντικά κομμάτια της ζωής μας, όμως δεν είναι πάντα αληθινή. Η επιστήμη εξηγεί πώς μπορούμε να ξεχωρίσουμε έναν πραγματικό φίλο από κάποιον που απλώς προσποιείται.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΤο Shinobi: Art of Vengeance σηματοδοτεί την επιτυχημένη επιστροφή ενός θρυλικού franchise [Game Review]
Δοκιμάσαμε το video game Shinobi: Art of Vengeance. Αυτές είναι οι τελικές μας εντυπώσεις.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΤώρα είναι η ευκαιρία σου-Χώρισε η Monica Bellucci με τον Tim Burton
Μετά από σχεδόν τρία χρόνια μαζί, η Monica Bellucci και ο Tim Burton αποφάσισαν να χωρίσουν, τονίζοντας ότι παραμένει "σεβασμός και φροντίδα" ανάμεσά τους.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΤα καλύτερα κρυφά χαρακτηριστικά του iOS 26
Το iOS 26 δεν είναι μόνο το νέο "Liquid Glass" design. Κρύβει μικρές αλλά πανέξυπνες αλλαγές που κάνουν την καθημερινή χρήση πιο απλή και πιο ασφαλή.
Γραφει Παυλος Κρουστης