Πώς να μην τραυματιστείς μετά από έντονη άσκηση

Υπάρχουν tips που θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις τις δυσάρεστες εκπλήξεις.

Γράφει: Esquire Editors 17 Μαΐου 2021

"Όπως ακριβώς οι μύες και τα κόκαλα στα άκρα σου, έτσι και τα αντίστοιχα στα πέλματα χρειάζονται χρόνο για να συνέλθουν" υπογραμμίζει ο ειδικός. Ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγεις τραυματισμούς από την πολύ έντονη άσκηση είναι να μην τρέχεις 2 συνεχόμενες ημέρες. Αν όμως προπονείσαι για αγώνα, βεβαιώσου πως έχεις τουλάχιστον μία μέρα ξεκούρασης και κάνε cross-training τις ενδιάμεσες ημέρες: ποδηλασία, κολύμβηση, μυϊκή ενδυνάμωση, γιόγκα (οτιδήποτε χωρίς αναπηδήσεις και κραδασμούς). Κι αν προσπαθείς να αυξήσεις τις αποστάσεις σου, κάν’ το σταδιακά, κατά 10-20% κάθε εβδομάδα.

O ρόλος των αθλητικών παπουτσιών

Επίσης, μη χρησιμοποιείς μονίμως το ίδιο ζευγάρι αθλητικών παπουτσιών. "Ο αφρός στα παπούτσια σου συμπιέζεται καθώς τρέχεις και μετά την προπόνηση επανέρχεται σταδιακά στη θέση του. Η περίοδος ανάκαμψης διαφέρει για κάθε παπούτσι και εξαρτάται από το βάρος σου και την ταχύτητα με την οποία τρέχεις, γενικά όμως όσο περισσότερος είναι ο χρόνος που μεσολαβεί ανάμεσα σε δύο προπονήσεις, τόσο καλύτερα επανέρχεται ο αφρός".

Εάν τρέχεις συνεχόμενες ημέρες, έχε δύο ζευγάρια παπούτσια με παρόμοια χαρακτηριστικά ώστε να μπορείς να τα αλλάζεις. Οι αθλητές χρησιμοποιούν ειδικούς πελματογράφους ώστε να φτιάξουν πάτους ακριβώς στο σχήμα του πέλματος. Θα βρεις τέτοια μηχανήματα σε εξειδικευμένα καταστήματα για τρέξιμο.

Συνεργάστηκε ο Δημήτριος Τσούκας, διευθυντής ορθοπαιδικής κλινικής Αθλητικών Κακώσεων MEDITERRANEO Hospital, διευθυντής χειρουργικού κέντρου MIOSMED παγκόσμιου εκπαιδευτικού κέντρου ISAKOS. Μέλος Ιατρικής Επιτροπής Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Βόλλευ CEV (www.tsoukas-ortho.gr).

Από: shape.gr

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

10 ασκήσεις για ολική καύση λίπους σε 15 λεπτά

Μία ρουτίνα προπόνησης χωρίς μηχανήματα και βάρη, που μπορεί να σε κάνει super-fit μέσα στο ίδιο σου το σπίτι.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Το στρατηγείο του Winston Churchill γίνεται πολυτελές ξενοδοχείο

To ιστορικό κτήριο Old War Office του Λονδίνου μετατρέπεται σε πολυτελείς κατοικίες και ξενοδοχείο με την υπογραφή Raffles.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Η απάντηση στο αν μπορούμε τελικά να σταματήσουμε τη γήρανση

Νέα μελέτη δίνει απαντήσεις σε ένα ερώτημα που μας ταλανίζει εδώ και χρόνια.

Κάποιες σοφές συμβουλές από τους κορυφαίους fitness experts του κόσμου

Τι μπορείς να κάνεις τώρα για να γίνεις πιο υγιής, πιο αθλητικός, πιο δυνατός άντρας για πάντα.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Facetime αντί για Zoom

H web εκδοχή του Facetime φιλοδοξεί να εκθρονίσει το Zoom από τον κόσμο των βιντεοκλήσεων.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Ταξίδι στο πιο απομονωμένο νησί της Γης

Go with the breeze και άλλαξε ζωή, σαν τους οι ιθαγενείς του νησιού Nuku Hiva που είναι Ευρωπαίοι πολίτες.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας