Η επιστήμη γνωρίζει πώς πρέπει να χάνεις βάρος

Πότε προτείνονται οι δίαιτες-αστραπή και πότε πρέπει να χάνεις βάρος με πιο αργό ρυθμό;

Γράφει: Παναγιώτης Κούστας 07 Ιουλίου 2021

Αν θέλεις να χάσεις βάρος χωρίς να το πάρεις πίσω και πάνε χαμένες οι θυσίες σου, τότε θα πρέπει να το κάνεις με "επιστημονικό" τρόπο. Ειδικά αν ανήκεις σε εκείνη την ομάδα ανθρώπων που χάνουν και κερδίζουν βάρος σε όλη τους τη ζωή, μάλλον υπάρχει κάτι που δεν κάνεις σωστά, ειδικά όσον αφορά το στάδιο της διατήρησης. Ποιος είναι, λοιπόν, ο καλύτερος τρόπος απώλειας βάρους, σύμφωνα με την επιστήμη;

Ο γενικός κανόνας

Οι ειδικοί επιστήμονες προτείνουν τις μεθόδους απώλειας βάρους που διαρκούν περισσότερο χρόνο, καθώς το αποτέλεσμά τους μπορεί να διατηρηθεί πιο εύκολα. Παρότι το να χάνεις βάρος με γρήγορο ρυθμό έχει και αυτό τα θετικά του, κυρίως το ότι για ένα χρονικό διάστημα σου δίνει κίνητρο για να συνεχίσεις την προσπάθειά σου, από ένα σημείο και μετά, ειδικά αν ακολουθείς μία ιδιαίτερα αυστηρή δίαιτα που σε εξουθενώνει, το πιο πιθανό είναι να τα παρατήσεις.

Για να χάσεις βάρος θα πρέπει να ακολουθείς μία υποθερμιδική δίαιτα, δηλαδή να προσλαμβάνεις λιγότερες θερμίδες από αυτές τις οποίες καις. Αν αυτό προσπαθήσεις να το επιτύχεις με μία ακραία υποθερμιδική δίαιτα αυτή μετά από λίγο θα σε κουράσει και θα επιστρέψεις στις παλιές κακές διατροφικές σου συνήθειες, παίρνοντας πίσω τα κιλά που έχασες.

Βέβαια, το να παρατάς μία δίαιτα δεν σημαίνει ότι απέτυχες εσύ αλλά ότι απέτυχε η δίαιτα, γι’ αυτό και είναι προτιμότερο το να κάνεις πιο μικρές και σταδιακές αλλαγές στη διατροφή σου για να επιτύχεις τον στόχο σου.

Η επιστήμη γνωρίζει πώς πρέπει να χάνεις βάροςiStock

Πώς να γυμνάζεσαι

Το ίδιο ισχύει και για την άσκηση, καθώς θα πρέπει να βρεις ένα πρόγραμμα γυμναστικής που να έχει μεν προκλήσεις αλλά και να σου είναι εύκολο να το τηρείς για να μη φτάσεις σε ένα σημείο που η προπόνησή σου να σε κουράζει σε τέτοιο βαθμό που πολύ απλά να μην θέλεις με τίποτα να βάλεις τα αθλητικά σου παπούτσια για να πας στο γυμναστήριο.

Τα οφέλη στην υγεία σου

Σύμφωνα με μία μελέτη του Πανεπιστημίου του Γιορκ, οι άνθρωποι που χάνουν γρήγορα βάρος δεν απολαμβάνουν κάποιο επιπλέον πλεονέκτημα στην υγεία τους από όσους χάνουν κιλά με πιο αργό ρυθμό. Σε γενικές γραμμές, αντίκτυπο στην υγεία σου έχει η ποσότητα του βάρος που χάνεις και όχι ο ρυθμός με τον οποίο συμβαίνει αυτή η απώλεια.

Η σημασία του να διατηρείς τη μυϊκή σου μάζα

Αυτό το οποίο προτείνεται είναι η απώλεια μισού έως ενός κιλού ανά εβδομάδα, ενώ αν έχεις να χάσεις αρκετά κιλά μπορείς να κάνεις "διαλείμματα συντήρησης" από τη δίαιτά σου, κατά τα οποία θα εστιάζεις στη διατήρηση του βάρους που έχεις ήδη χάσει παρά στην επιπλέον απώλεια κιλών.

Χάνοντας βάρος με αργό ρυθμό μέσω μίας υποθερμιδικής δίαιτας που δεν είναι ακραία, διατηρείς και πιο εύκολα τους μύες σου, αλλάζοντας την αναλογία λίπους και μυϊκής μάζας στο σώμα σου. Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για να χάσεις βάρος με πιο αργό ρυθμό, ακόμα και αν ο αριθμός που δείχνει η ζυγαριά σε τρομάζει ή έχεις ανέβει μέγεθος στα ρούχα σου. Όπως και το ότι, μακροχρόνια, το να διατηρείς τους μύες και συνεπώς τη δύναμή σου, σε βοηθάει να παραμένεις ενεργός και να αισθάνεσαι καλύτερα ενώ μεγαλώνεις.

> Διάβασε ακόμα: Δέκα συμβουλές μαγειρικής για απώλεια βάρους

Πότε να κάνεις μία δίαιτα-αστραπή

Η απώλεια βάρους με γρήγορο ρυθμό προτείνεται στην περίπτωση που αντιμετωπίζεις σοβαρό πρόβλημα παχυσαρκίας αλλά και πάλι μόνο για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα, καθώς από ένα σημείο και μετά θα πρέπει να ρίξεις τους ρυθμούς. Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι όσο συνεχίζεις να χάνεις βάρος, η διαδικασία της απώλειας κιλών γίνεται όλο και πιο αργή.

> Διάβασε ακόμα: Οι υδατάνθρακες - "σύμμαχοι" στην απώλεια βάρους

Μία έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Φλόριντα υποστηρίζει ότι όσοι χάνουν βάρος σύντομα μετά την έναρξη του προγράμματος της δίαιτάς τους τείνουν να έχουν μεγαλύτερη επιτυχία, αλλά είναι απαραίτητο από ένα σημείο και μετά να αλλάξεις προσέγγιση έτσι ώστε ο υγιεινός τρόπος διατροφής να σου γίνει συνήθεια ζωής.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Όλα όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για την αλλαγή ονόματος του Facebook

Τι σημαίνει η αλλαγή ονόματος του Facebook που φημολογείται ότι θα ανακοινωθεί επισήμως στις 28 Οκτωβρίου;

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Τι ακριβώς είναι αυτή η Nomophobia

Μία κατάσταση των καιρών μας, που απαιτεί προσοχή.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Το Παιχνίδι του Καλαμαριού και το παράδοξο των μεταμοσχεύσεων

Ο τρόπος που η δημοφιλής σειρά του Netflix αναπαριστά τη λήψη οργάνων προς μεταμόσχευση προκαλεί παρανοήσεις.

Με αυτό το έξυπνο κρεβάτι, αμέσως καλύτερα

Το Hi-Bed είναι κυριολεκτικά το κρεβάτι των ονείρων σου.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Η προπόνηση του Karim Benzema και η απόκτηση σώματος πρωταθλητή

H σωματική του μεταμόρφωση, τη χρονιά που η Ρεάλ Μαδρίτης τον χρειάζεται περισσότερο από ποτέ.

Γραφει Γιαννης Σπανος