Οι δίαιτες με λίγους υδατάνθρακες κόβουν χρόνια ζωής - Τρώμε άφοβα μακαρονάδες

Η επιστήμη μίλησε. Και είμαστε μαζί της.

Γράφει: Πωλίνα Φράγκου 22 Αυγούστου 2018

Τις περίφημες χαμηλές σε υδατάνθρακες δίαιτες τις συναντά κάποιος σε πολλές διαφορετικές εκδοχές: από την Atkins και την paleo μέχρι την πολύ δημοφιλή τελευταία κετογονική. Μία νέα μελέτη όμως έρχεται να ανατρέψει τα δεδομένα, υποστηρίζοντας ότι καταναλώνοντας ελάχιστους υδατάνθρακες, στην ουσία δεν κάνεις τίποτα άλλο από το να αυξάνεις το ενδεχόμενο πρόωρου θανάτου.

Δεν ξέρουμε για σένα, αλλά εμείς ήδη βράζουμε νερό για τα μακαρόνια και ετοιμάζουμε τα σκορδόψωμα. Είναι να παίζουμε με αυτά τα πράγματα;

Στην έρευνα που δημοσιοποιήθηκε στο Lancet Public Health συμμετείχαν 15.000 Αμερικάνοι, οι διατροφικές συνήθειες των οποίων καταγράφονταν για 25 ολόκληρα χρόνια. Όσοι κατανάλωναν μέτριες ποσότητες υδατανθράκων είχαν τον χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας, ενώ αυτοί που είχαν πολύ υψηλά ποσοστά αυτών στη διατροφή τους αρκετά μεγαλύτερο - όπως αναμενόταν. Το παράδοξο ωστόσο, προέκυψε στα αποτελέσματα εκείνων που κατανάλωναν μικρές ποσότητες υδατανθράκων (εκείνοι δηλαδή που λάμβαναν ποσοστό κάτω του 40% της ενέργειάς τους από υδατάνθρακες), ακολουθώντας συνήθως κάποια δίαιτα. 

Για να μιλήσουμε ξεκάθαρα και με αριθμούς, αυτοί που καταναλώνουν μέτριες ποσότητες παρουσίασαν προσδόκιμο ζωής στα 83 έτη, αυτοί με υψηλή κατανάλωση τα 82 και αυτοί με χαμηλή τα 79. Μπορεί το χάσμα να μην μοιάζει μεγάλο, αλλά δεν παύει να είναι 4 χρόνια.

Σύμφωνα μάλιστα με τους ερευνητές, οι χαμηλές σε υδατάνθρακες δίαιτες είναι συνήθως γεμάτες με κρέας - εκεί, η πρωτεΐνη και το λίπος αντικαθιστούν τον υδατάνθρακα. Και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρο θάνατο. Οι ίδιες δίαιτες ωστόσο που περιέχουν πρωτεΐνες και λιπαρά από φυτικές πηγές όπως τα λαχανικά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως και τα καρύδια είναι προτιμότερες και δεν φαίνεται να οδηγούν προς το μοιραίο. 

"Τα δεδομένα που συγκεντρώσαμε δείχνουν πως οι χαμηλές σε υδατάνθρακες δίαιτες με αρκετό κρέας, που είναι δημοφιλείς στη βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, μπορεί να σχετίζονται με μικρότερη συνολική διάρκεια ζωής και θα πρέπει να αποθαρρύνονται" ανέφερε η επικεφαλής της έρευνας, Dr. Sara Seidelmann, στο BBC. 

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Auto & Moto

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Τι θα συμβεί στο σώμα σου αν παραλείψεις τον πρωινό καφέ

Σε περίπτωση που δεν λειτουργείς χωρίς τον πρώτο καφέ της ημέρας, διαβάζεις εδώ.

Πώς θα καταπολεμήσεις την κατάθλιψη που φέρνει το τέλος των διακοπών

Το να νιώθεις πεσμένος μετά το τέλος των διακοπών είναι φυσιολογικό. Πρέπει όμως να προχωρήσεις.