10 τροφές που καταπολεμούν τον τυμπανισμό

Εδώ είναι οι φυσικές πηγές άμεσης ανακούφισης της πρησμένης κοιλιάς και του δυσκοίλιου εντέρου σου.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 16 Αυγούστου 2019

Δεν μπορείς να αφοδεύσεις με άνεση και αισθάνεσαι την κοιλιά σου σκληρή και φουσκωμένη -αφήνοντας ανεξέλεγκτα αέρια- όλη μέρα; Σίγουρα φταίει το φαγητό που τρως. Οι ειδικοί (γαστρεντερολόγοι και διατροφολόγοι), τονίζουν ότι φασόλια, κίτρινα τυριά, σταυρανθή λαχανικά, αναψυκτικά, αλμυρές και λιπαρές τροφές είναι οι ένοχοι για το φαινόμενο του μετεωρισμού, ενός συμπτώματος του πεπτικού που εκδηλώνεται από τη συσσώρευση αερίων στο έντερο.

Τα καλά νέα είναι ότι θα νιώσεις άμεση ανακούφιση καταναλώνοντας αυτές τις 10 τροφές:
 

Γιαούρτι

Το γιαούρτι είναι γεμάτο με προβιοτικά -καλά βακτήρια που πλημμυρίζουν τη γαστρεντερική οδό για να υποστηρίξουν μια υγιή διαδικασία πέψης. Ακόμη καλύτερο είναι το κεφίρ (99% χωρίς λακτόζη και μεγαλύτερη ποικιλία προβιοτικών βακτηρίων).

Τζίντζερ

10 τροφές που καταπολεμούν τον τυμπανισμόΠεριέχει ένα πεπτικό ένζυμο που ονομάζεται zingibain, το οποίο βοηθά το σώμα να διασπάσει πρωτεΐνες, μειώνοντας τη φλεγμονή στο έντερο και τα αέρια. Δοκίμασέ το σε μορφή χλιαρού τσαγιού μετά από κάθε γεύμα.

Μάραθος

ΦΟΥΣΚΩΜΑEίναι ένα φυσικό διουρητικό που μπορεί επίσης να βοηθήσει στην εξάλειψη των εντερικών αερίων. Πρόσθεσέ το φρέσκο και ψιλοκομμένο στις σαλάτες σου.

 

 

Μπανάνα

φουσκωμαΜεγάλος υπεύθυνος της κατακράτησης αερίων μέσα στο έντερό σου είναι το υπερβολικό αλάτι. Αποτελεσματικότερος διαλύτης του νατρίου είναι το κάλιο, πλούσια πηγή του οποίου είναι η μπανάνα.

 

 

Λεμόνι

Ο χυμός του είναι παρόμοιος σε οξύτητα με τα πεπτικά υγρά του στομάχου, γεγονός που επιτρέπει σε ταχύτερη πέψη. Στύψε περισσότερο λεμόνι πάνω από τις σαλάτες και τα ψητά.

Αβοκάντο

ΦΟΥΣΚΩΜΑΜετά από ένα Σαββατοκύριακο γεμάτο λουκάνικα, κεμπάπ, μπιφτέκια και μπριζόλες στα κάρβουνα, οι περισσότεροι, από Δευτέρα, το γυρνούν σε μαρούλια, χόρτα και άλλα ζαρζαβατικά. Όμως, μόνο το αβοκάντο μπορεί να σε κάνει να ξαλαφρώσεις. Το λένε οι επιστήμονες.

Αγγούρι

ΦΟΥΣΚΩΜΑΠολύ νερό. Αυτό είναι το όπλο του (συν θείο και πυρίτιο). Κάτι που βοηθά το έντερό σου να είναι καλά ενυδατωμένο και να αποβάλλει τις τοξίνες από τα κύτταρα του πεπτικού. Το αγγούρι είναι ένα πολύ έξυπνο -ολοήμερο- σνακ.

Σπαράγγι

Το αμινοξύ ασπαραγίνη που  υπάρχει στο σπαράγγι (εξού και το όνομα) είναι το δραστικότερο διουρητικό. Διουρητικό δεν σημαίνει μόνο αποβολή τοξινών από την ουρήθρα, αλλά και τέλειο λιπαντικό του εντερικού σωλήνα.

Ακτινίδιο

Αυτή η "χειροβομβίδα" βιταμίνης C, καλίου και φυτικών ινών είναι ίσως ο πιο αποτελεσματικός θεραπευτής του φουσκώματος, της δυσπεψίας και της επίμονης δυσκοιλιότητας. Ένα ακτινίδιο κάθε πρωί σε στέλνει για τουαλέτα πριν καν το καταπιείς.

Παπάγια

ΦΟΥΣΚΩΜΑΤο ένζυμο παπαΐνη που κυριαρχεί στον εν λόγω καρπό (εξού και το όνομα) έχει την ιδιότητα να διασπά ευκολότερα τις λιπαρές τροφές στο στομάχι και να τις οδηγεί με ευχέρεια προς το παχύ έντερο. Επίσης, είναι και ένα ισχυρό αντιφλεγμονώδες ένζυμο. Απόλαυσέ το σαν φρούτο. Είναι πολύ νοστιμότερο από ροδάκινο και λιγότερο ξινό από ανανά -εξωτικό πράγμα.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Auto & Moto

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Χάνοντας βάρος γρήγορα χωρίς δίαιτα

Απλά, δώσε μεγαλύτερη προσοχή σε μικρές καθημερινές συνήθειες που σε βοηθούν να κοντρολάρεις τα κιλά σου.