Οι κίνδυνοι της "ελεύθερης μέρας" στη δίαιτα

Kαι μερικοί ακόμη λόγοι που δεν σου επιτρέπουν να χάνεις λίπος, αν και τρέφεσαι με το σταγονόμετρο.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 11 Μαρτίου 2020

"Δυο μήνες τώρα, έχω μπει σε πρόγραμμα. Γυμνάζομαι τρεις φορές τη βδομάδα. Επιπλέον, δεν καταναλώνω λιπαρά έξι μέρες σερί -επιτρέποντας στον εαυτό μου μια Κυριακή να φάω ό,τι τραβά η όρεξή μου-. Όμως, δεν βλέπω να χάνω ούτε γραμμάριο. Τι φταίει;".

Από τη μια, ασκείσαι άρα καις λίπος. Από την άλλη, τρως υγιεινά, συνεπώς, δεν φορτώνεσαι με έξτρα θερμίδες. Στο τρίτο σημείο της απορίας, το οποίο πέρασες στο ντούκου: μια φορά τη βδομάδα τρως και πίνεις ό,τι βρεις μπροστά σου. Εδώ βρίσκεται το πρόβλημα. Και η λύση του μαζί.

Οι κίνδυνοι της "ελεύθερης μέρας" στη δίαιτα

Η "ελεύθερη μέρα διατροφής" είναι μια επιστημονικά τεκμηριωμένη μέθοδος που χρησιμοποιείται ευρέως από άτομα με αυστηρές δίαιτες και, φυσικά, με σχεδόν καθημερινή επίσκεψη στο γυμναστήριο, κατά κύριο λόγο οι bodybuilders και οι παχύσαρκοι. Αυτή η μέρα δεν βοηθά τόσο το σώμα, όσο κυρίως τον εγκέφαλο, ο οποίος νιώθει να επιβραβεύεται και δεν παίρνει διαρκώς εντολές στρες, κόπωσης και στέρησης έπειτα από έξι μέρες διατροφικής πειθαρχίας. 

Αλλά για να το απολαύσουν αυτό οι bodybuilders έχουν δημιουργήσει ένα μεγάλο πλεόνασμα ενέργειας στους μυς τους (άρα καίνε λίπος ακόμη και όταν τρώνε λίπος), ενώ σε καθημερινή βάση διατρέφονται με άπαχες τροφές, μέσα από πολλά μικρά γεύματα (άρα, συνδυαστικά με την εντατική προπόνηση, έχουν επιταχύνει το ρυθμό του μεταβολισμού τους). Μια τέτοια "αθλητική" διατροφική προσέγγιση, δεν αφήνει ίχνος θερμιδικού πλεονάσματος κατά τη διάρκεια της "ελεύθερης μέρας", σε αντίθεση με σένα, που προφανώς κάνεις δίαιτα αλλά δεν προσπαθείς να αυξήσεις τις καύσεις στο μέγιστο μέσα από καθημερινή άσκηση.

Δεν είναι υποχρεωτικό να γίνεις bodybuilder

Μπορείς να συνεχίζεις να προπονείσαι στο γυμναστήριο τρεις φορές τη βδομάδα, αλλά πρόσθεσε ήπιες σωματικές δραστηριότητες όλες τις  υπόλοιπες μέρες, ακόμη και την "ελεύθερη μέρα διατροφής". Κάτι επίσης σημαντικό, που πιθανώς δεν σου επιτρέπει να χάνεις κιλά ενώ διατρέφεσαι υγιεινά: το αλκοόλ. Μήπως ξεχνάς να υπολογίσεις τις κενές θερμίδες που κρύβουν τα οινοπνευματώδη που καταναλώνεις καθημερινά; Μόνο ένα μικρό ποτήρι κρασί παρέχει 80 έως 100 θερμίδες. Ένα κουτάκι μπύρας κοντά στις 150 θερμίδες. Τα βαριά ποτά, κάτι παραπάνω ανά μεζούρα.

Σύνοψη: Κινήσου, τρέξε, γύμνασε τους μυς σου, τρώγε ισορροπημένα γεύματα όλη τη βδομάδα και θα έχεις μια "ελεύθερη μέρα" να επιβραβεύσεις τον εαυτό σου χωρίς τύψεις.

Από: Esquire ES

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Υγεία & Fitness

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Οι συνδυασμοί φαγητών που πρέπει να αποφεύγεις

Αν θέλεις να προστατεύσεις την πέψη σου, μάθε ποια πιάτα πρέπει να κατατάξεις στην κατηγορία "απαγορευμένα".

Η αυθεντική προπόνηση του 007 από τον ίδιο τον Daniel Craig

Τέτοιο σώμα στα 52; Κι όμως γίνεται.