Τα διατροφικά κόλπα για να χάσεις γρήγορα τα κιλά των γιορτών

Εάν είδες τη ζυγαριά να γράφει πέντε με έξι κιλά παραπάνω μέσα σε λίγες ημέρες, μάθε πώς θα τα χάσεις το ίδιο γρήγορα.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 03 Ιανουαρίου 2019

Εξαιρώντας μία μικρή μειοψηφία αντρών, που πιθανώς έχει εκπαιδευτεί σκληρά σε μεθόδους αυτοσυγκράτησης, όλοι οι υπόλοιποι πήραμε σίγουρα κάποια παραπάνω κιλά κατά τη διάρκεια των εορταστικών διακοπών, χάρη στον ευφρόσυνο συνδυασμό καθισιού και τραπεζωμάτων. Τώρα, όμως, ήρθε η ώρα αυτά τα λίγα παραπάνω κιλά να εξαφανιστούν. Το ίδιο γρήγορα μάλιστα όσο γρήγορα τα πήρες.

Αν σκέφτεσαι ότι πρέπει να περάσεις τις επόμενες εβδομάδες υπό καθεστώς αυτοτιμωρίας -μέσω μιας στερητικής δίαιτας-, σου έχουμε καλά νέα: μία ήπια αλλά αποτελεσματική διατροφική στρατηγική διάρκειας 10 μόλις ημερών.

Μη νιώθεις ενοχές

Ο καθένας έχει το δικαίωμα να χαλαρώσει και να περάσει τις Χριστουγεννιάτικες διακοπές του χωρίς να λογαριάζει θερμίδες και χαμένες προπονήσεις. Το να πάρεις μερικά έξτρα κιλά αυτή την περίοδο είναι φυσιολογικό, δεν αντιπροσωπεύει έλλειψη θέλησης ή πειθαρχίας και δεν υπάρχει τίποτα που να σε κάνει να ντρέπεσαι ή να αισθάνεσαι ενοχές. Κατάθλιψη και πάχος πάνε χέρι-χέρι, λένε οι επιστήμονες.

Μη λιμοκτονείς

Η παράλειψη γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας είναι μία πολύ κακή στρατηγική, επειδή "εκπαιδεύει" το σώμα σου να αναζητά περισσότερη ποσότητα φαγητού στο επόμενο γεύμα -κάτι που συνήθως συμβαίνει αργά το βράδυ, όπου όλες οι θερμίδες αποθηκεύονται σαν έξτρα λίπος. Συνέχισε να καταναλώνεις πρωινό, δεκατιανό, μεσημεριανό, απογευματινό και δείπνο, εστιάζοντας σε τροφές με λίγα λιπαρά και πολλές φυτικές ίνες (λαχανικά, φρούτα, όσπρια, λευκά κρέατα, ψάρι).

Τα διατροφικά κόλπα για να χάσεις γρήγορα τα κιλά των γιορτών

Μην τρως έξω -ή απ’ έξω

Για μερικές εβδομάδες τήρησε αυτόν τον κανόνα. Απόφυγε τις εξόδους σε εστιατόρια και μην παραγγείλεις φαγητό από delivery. Μαγείρεψε μόνος σου υγιεινά, καθαρά μενού χωρίς να μειώσεις στο ελάχιστο τις γευστικές σου απαιτήσεις.

Ξέχνα τα γλυκά

Όσες μέρες στις διακοπές τις πέρασες τρώγοντας γλυκά, άλλες τόσες επί δυο μην τα βάλεις στο στόμα σου. Συνεχίζοντας να καταναλώνεις πάστες, κέικ και σοκολάτες, δεν αφήνεις την ινσουλίνη σου να ισορροπήσει, γεγονός που οδηγεί το σώμα σου να νιώθει περισσότερη λιγούρα για παχυντικές τροφές. Ο τέλειος φαύλος κύκλος, εν συντομία.

Πίνε περισσότερο νερό

Ο γενικός ιατρικός κανόνας λέει ότι η κατανάλωση άφθονου νερού όχι μόνο οξυγονώνει και αποτοξινώνει τον οργανισμό, αλλά ταυτόχρονα βοηθά στο αδυνάτισμα μιας και μαζί με τις τοξίνες, απομακρύνει και το αποθηκευμένο λίπος μέσω της συχνής διούρησης. Επίσης δύο ποτήρια πριν από κάθε γεύμα δημιουργεί έναν ικανοποιητικό κορεσμό, γεγονός που σε οδηγεί να καταναλώνεις μικρότερες ποσότητες τροφής, συνεπώς δεν προσλαμβάνεις παραπάνω θερμίδες. Αλλά θυμήσου, μόνο νερό. Ακόμη και τα 100 γραμμάρια φυσικού χυμού πορτοκαλιού περιέχουν 55 θερμίδες. Το νερό, 0. 

Γυμνάσου

Αν δεν συνήθιζες να προπονείσαι τακτικά πριν τις διακοπές, τώρα είναι μια ευκαιρία να πιάσεις το νήμα απ’ την αρχή. Ο λόγος που η συστηματική άσκηση είναι ευεργετική για τα παραπανίσια κιλά σου, έχει να κάνει τόσο με την ταχύτερη καύση λίπους όσο και με την γενική ευεξία που θα αισθάνεσαι, γεγονός που βοηθά τον εγκέφαλό σου να υιοθετεί με περισσότερη ευκολία όλες τις προηγούμενες συμβουλές που αναφέραμε.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Auto & Moto

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ