Πάνω από τους μισούς Έλληνες δεν θα πάνε διακοπές φέτος
Η οικονομική πίεση αλλάζει τον τρόπο που κάνουν διακοπές οι Έλληνες. Πάνω από τους μισούς δηλώνουν ότι δεν θα ταξιδέψουν φέτος, σύμφωνα με νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ.
Όταν φτάνεις Ιούνιο και το σχέδιο για το καλοκαίρι περιλαμβάνει περισσότερο σούπερ μάρκετ και λιγότερο ξενοδοχείο, κάτι έχει αλλάξει. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες – συγκεκριμένα το 52% – δηλώνουν ότι δεν σκοπεύουν να πάνε καθόλου διακοπές το φετινό καλοκαίρι.
Ο λόγος είναι προφανής: τα λεφτά δεν βγαίνουν. Το 68% όσων ρωτήθηκαν ανέφεραν το μειωμένο εισόδημα ως βασικό φρένο, ενώ το υψηλό κόστος μετακίνησης και διαμονής έρχεται δεύτερο και τρίτο. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη; Λιγότερα ξενοδοχεία, λιγότερα ταξίδια στα νησιά και σαφής στροφή προς πιο low budget επιλογές, όπως φιλοξενία σε εξοχικά ή ενοικιαζόμενα δωμάτια.
Περιορισμένα έξοδα
Όσοι τελικά φύγουν, θα λείψουν για μικρότερο διάστημα και με σαφή πρόθεση να περιορίσουν τα έξοδα. Ο μέσος όρος διακοπών πέφτει στις 11,3 μέρες, με το 24% να φεύγει μόλις για 4-7 ημέρες. Παράλληλα, μόλις το 7% δηλώνει ότι θα μείνει σε ξενοδοχείο, ενώ οι all-inclusive επιλογές βρίσκονται σχεδόν εκτός κάδρου.
Αξιοσημείωτο είναι το πώς αλλάζουν και οι καθημερινές συνήθειες στις διακοπές. Το 50% δηλώνει ότι μαγειρεύει μόνο του, το 62% κάνει σταθερά ψώνια από σούπερ μάρκετ και το 71% επισκέπτεται φούρνους. Όχι μόνο για λόγους οικονομίας, αλλά και για να υποστηρίξει την τοπική αγορά: το 53% αγοράζει τοπικά προϊόντα. Αυτό δείχνει και μια άλλη, πιο ουσιαστική, πτυχή: παρά τις δυσκολίες, η ποιότητα και η αίσθηση αυθεντικότητας παραμένει ζητούμενο.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η ηπειρωτική Ελλάδα – και μάλιστα κοντά στη θάλασσα – κερδίζει τους περισσότερους φετινούς ταξιδιώτες (60%), ενώ τα νησιά ακολουθούν με 28%. Η αποφυγή των ακτοπλοϊκών εξόδων και των υψηλών τιμών κάνει πολλούς να προτιμούν πιο προσιτούς προορισμούς και μετακίνηση με αυτοκίνητο.
Η μέση δαπάνη για τρόφιμα εκτός εστίασης φτάνει τα 153 ευρώ, ενώ για τουριστικά είδη μόλις τα 24 ευρώ. Η προτεραιότητα είναι ξεκάθαρη: φαγητό στο σπίτι, όχι ψώνια για αναμνηστικά ή gadgets.
Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Πώς να επιλέξεις το τέλειο δώρο PlayStation φέτος τα Χριστούγεννα
Φέτος τα Χριστούγεννα, βουτάμε στον κόσμο του PlayStation. Από την υπεροχή του PS5 Pro και τα περιφερειακά που απογειώνουν την εμπειρία, μέχρι τα κορυφαία παιχνίδια που θα σε συναρπάσουν, εδώ έχουμε τον πιο πλήρη οδηγό δώρων για να βρεις ακριβώς αυτό που ψάχνεις.
Οι φορητοί προβολείς TCL προσφέρουν ευέλικτη προβολή για κάθε σύγχρονο σπίτι αυτόν τον χειμώνα
Η φορητή σειρά προβολέων της TCL για το 2025 – με τα PlayCube, A1s και C1 – φέρνει την έξυπνη προβολή σε χώρους όπου οι παραδοσιακές τηλεοράσεις μπορεί να μην είναι η καλύτερη επιλογή.
Ο Aaron Taylor-Johnson πρωταγωνιστεί στη νέα παγκόσμια καμπάνια του Jameson με την υπογραφή του Γιώργου Λάνθιμου
Η νέα καμπάνια Jameson Black Barrel με πρωταγωνιστή τον γνωστό ηθοποιό φέρει τη σκηνοθετική σφραγίδα του Γιώργου Λάνθιμου.
Capital Yachting & Zela Jet: Στρατηγική σύμπραξη για ολοκληρωμένες υπηρεσίες luxury travel
Η σύμπραξη των δύο εταιρειών βασίζεται στην κοινή φιλοσοφία ότι ο σύγχρονος ταξιδιώτης πολυτελείας απαιτεί αποτελεσματικότητα, εξατομίκευση και πλήρη ενοποίηση υπηρεσιών, από την αερομεταφορά μέχρι το yachting.
Γιατί η μέθοδος άσκησης 2-2-2 είναι η καλύτερη για άνδρες μετά τα 40-την προτείνουν οι ειδικοί
Η μέθοδος 2-2-2 προτείνει μια πιο στοχευμένη φιλοσοφία προπόνησης με έμφαση στην απλότητα και την ποιότητα. Μάθε πώς λειτουργεί και σε ποιους μπορεί να ταιριάξει.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςInfinity Athens: Η Αθήνα αλλάζει χρόνο στο πιο δυναμικό ballroom της πόλης
Μια από τις πιο δυνατές προτάσεις για το New Year’s Eve στην Αθήνα έρχεται από το Infinity Athens, που μετατρέπει το Intercontinental σε δύο ζωντανές σκηνές με DJs, live acts και έναν αληθινά εορταστικό ρυθμό.

