Γιατί η Coca-Cola είναι κόκκινη

Έτσι εξηγείται μία από τις καλύτερες ever επιλογές μάρκετινγκ.

Γράφει: Νίκη Κοντομηνά 08 Φεβρουαρίου 2021

Θα μπορούσε να αποτελεί μία πολύ εύκολη περιγραφή σε γρίφο γνωστού τηλεοπτικού παιχνιδιού. Όλοι άλλωστε ξέρουν ότι η Coca-Cola είναι κόκκινη. Η συσκευασία δηλαδή, γιατί το αναψυκτικό είναι καφέ και η ιστορία που κρύβεται πίσω το χρωματικό αυτό μπέρδεμα δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή. Σύμφωνα με το επίσημο 'σενάριο' -αυτό τουλάχιστον που επιβεβαιώνει η εταιρεία- το πασίγνωστο logo δημιουργήθηκε στο τέλος του 19ου αιώνα από τον Dr. John S. Pemberton, το δημιουργό της Coca-Cola αυτοπροσώπως. Το κόκκινο χρώμα από την άλλη, ήταν απόρροια ενός πρακτικού ζητήματος. 

Μια φορά κι έναν καιρό

H Coca-Cola κατά κύριο λόγο πωλούνταν με το βαρέλι σε φαρμακεία, όπως γινόταν και με το αλκοόλ. Κατά το Readers Digest, η εταιρεία ξεκίνησε να βάφει τα βαρέλια κόκκινα για τα τελωνεία και τους εφοριακούς ώστε να γνωρίζουν εξαρχής ότι πρόκειται για μη αλκοολούχο προϊόν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αλκοολούχα ποτά όπως συμβαίνει σήμερα, έτσι και τότε φορολογούνταν πολύ διαφορετικά από ό,τι τα μη αλκοολούχα. Έτσι, το κόκκινο χρώμα εισχώρησε στην κουλτούρα της εταιρείας με αποτέλεσμα να παραμείνει πάνω στα μπουκάλια της όταν αποφάσισε να αντικαταστήσει τα βαρέλια με αυτά. 

Στο κόκκινο

Όπως αποδείχθηκε στην πορεία, η επιλογή του κόκκινου συνέβαλε στην παγκόσμια επιτυχία του αναψυκτικού αφού τραβούσε την προσοχή των καταναλωτών. Βλέποντάς το, ήξεραν πού μπορούν να το παραγγείλουν ή να το προμηθευτούν. Στο μεταξύ, και η συγκεκριμένη απόχρωση που χρησιμοποιείται από την Coca-Cola είναι ξεχωριστή. 

Δε διαθέτει Pantone "ταυτότητα" και είναι συνδυασμός τριών διαφορετικών χρωμάτων. Από τα πρώτα της χρόνια μέχρι και σήμερα, η εταιρεία δεν το αποχωρίστηκε ποτέ σε καμία εκδοχή του προϊόντος, ώστε να είναι σαφές πως ανήκουν όλα στην ίδια "οικογένεια".

Όσο για τον αστικό μύθο που θέλει την Coca-Cola να είναι υπεύθυνη για την κόκκινη ενδυμασία του Άγιου Βασίλη κατά την περίοδο των γιορτών, είναι απλώς μύθος. Η "στολή" προϋπήρχε, η Coca-Cola πρόσθεσε μόνο λίγα παραπάνω κιλά και το χαμόγελο στο πρόσωπό του.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Το πάθος πίσω από τη Νο1 super premium τεκίλα στον κόσμο

Μπορεί να μην ανακάλυψε την τεκίλα, αλλά ήταν η Patrón που την τελειοποίησε, συστήνοντας πρώτη σε όλον τον κόσμο μια πραγματικά "super premium τεκίλα".

Όσα πρέπει να ξέρεις για το Oatzempic, το viral λιποδιαλυτικό ρόφημα του TikTok

Κάποιοι λένε πως είναι τόσο θαυματουργό που εξαφανίζει το λίπος. Τι ισχύει όμως;

Γραφει Γιαννης Σπανος

Cardamaro, ένα διαφορετικό amaro

Ο πλούτος και το ειδικό βάρος του γλυκού βερµούτ δένουν υπέροχα µε µια απαλή φυτική πικράδα, σε αυτό το ξεχωριστό ποτό που αποτελεί το µοναδικό amaro µε βάση την αγριαγκινάρα από το Nizza Monferrato της Ιταλίας.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Limoncello Di Capri: Το δώρο του Κάπρι

100% φυσικό. 100% αυθεντικό. Το Limoncello Di Capri αποτελεί ένα µοναδικής ποιότητας γλυκό λικέρ, µε Προστατευόµενη Γεωγραφική Ένδειξη, αποτέλεσµα της αξιοποίησης των καλύτερων λεµονιών του φηµισµένου ιταλικού νησιού.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Τα Ready to Enjoy Aperitivo Cocktails βάζουν το ιταλικό lifestyle σε μπουκάλι

Η Granikal τοποθετεί το mindful drinking στο επίκεντρο και λανσάρει µια φίνα σειρά εµφιαλωµένων aperitivo cocktails χαµηλών αλκοολικών βαθµών.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Το premium μ. Artisan Water, ένα ελληνικό gastro-lifestyle νερό

Το premium μ. Αrtisan Water ανώτερης ποιότητας και αισθητικής μόλις συστήθηκε στον κόσμο της γαστρονομίας.