Γιατί η Coca-Cola είναι κόκκινη
Έτσι εξηγείται μία από τις καλύτερες ever επιλογές μάρκετινγκ.
Θα μπορούσε να αποτελεί μία πολύ εύκολη περιγραφή σε γρίφο γνωστού τηλεοπτικού παιχνιδιού. Όλοι άλλωστε ξέρουν ότι η Coca-Cola είναι κόκκινη. Η συσκευασία δηλαδή, γιατί το αναψυκτικό είναι καφέ και η ιστορία που κρύβεται πίσω το χρωματικό αυτό μπέρδεμα δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή. Σύμφωνα με το επίσημο 'σενάριο' -αυτό τουλάχιστον που επιβεβαιώνει η εταιρεία- το πασίγνωστο logo δημιουργήθηκε στο τέλος του 19ου αιώνα από τον Dr. John S. Pemberton, το δημιουργό της Coca-Cola αυτοπροσώπως. Το κόκκινο χρώμα από την άλλη, ήταν απόρροια ενός πρακτικού ζητήματος.
Μια φορά κι έναν καιρό
H Coca-Cola κατά κύριο λόγο πωλούνταν με το βαρέλι σε φαρμακεία, όπως γινόταν και με το αλκοόλ. Κατά το Readers Digest, η εταιρεία ξεκίνησε να βάφει τα βαρέλια κόκκινα για τα τελωνεία και τους εφοριακούς ώστε να γνωρίζουν εξαρχής ότι πρόκειται για μη αλκοολούχο προϊόν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αλκοολούχα ποτά όπως συμβαίνει σήμερα, έτσι και τότε φορολογούνταν πολύ διαφορετικά από ό,τι τα μη αλκοολούχα. Έτσι, το κόκκινο χρώμα εισχώρησε στην κουλτούρα της εταιρείας με αποτέλεσμα να παραμείνει πάνω στα μπουκάλια της όταν αποφάσισε να αντικαταστήσει τα βαρέλια με αυτά.
Στο κόκκινο
Όπως αποδείχθηκε στην πορεία, η επιλογή του κόκκινου συνέβαλε στην παγκόσμια επιτυχία του αναψυκτικού αφού τραβούσε την προσοχή των καταναλωτών. Βλέποντάς το, ήξεραν πού μπορούν να το παραγγείλουν ή να το προμηθευτούν. Στο μεταξύ, και η συγκεκριμένη απόχρωση που χρησιμοποιείται από την Coca-Cola είναι ξεχωριστή.
Δε διαθέτει Pantone "ταυτότητα" και είναι συνδυασμός τριών διαφορετικών χρωμάτων. Από τα πρώτα της χρόνια μέχρι και σήμερα, η εταιρεία δεν το αποχωρίστηκε ποτέ σε καμία εκδοχή του προϊόντος, ώστε να είναι σαφές πως ανήκουν όλα στην ίδια "οικογένεια".
Όσο για τον αστικό μύθο που θέλει την Coca-Cola να είναι υπεύθυνη για την κόκκινη ενδυμασία του Άγιου Βασίλη κατά την περίοδο των γιορτών, είναι απλώς μύθος. Η "στολή" προϋπήρχε, η Coca-Cola πρόσθεσε μόνο λίγα παραπάνω κιλά και το χαμόγελο στο πρόσωπό του.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Το μπλε πάρτι της χρονιάς από τo BOMBAY SAPPHIRE και τη Βάσια Κωσταρά
Με θέμα Step Into The Blue, ως μέρος της νέας παγκόσμιας καμπάνιας του BOMBAY SAPPHIRE gin, το viral πάρτι που έγινε στον εμβληματικό Φάρο του Σταύρος Νιάρχος εγκαινίασε την εορταστική σεζόν με τον πιο φαντασμαγορικό τρόπο!
Η μαγεία του Glenfiddich στο Esquire Townhouse Athens 2025
Στο Esquire Townhouse Athens 2025, το Glenfiddich 16YO παρουσίασε έναν κόσμο γεύσης και αισθητικής, εμπνευσμένο από τη συνεργασία με την Aston Martin F1® Team, σε μια βραδιά υψηλής ποιότητας και στυλ.
Από το Κεντάκι στον κόσμο: Το bourbon που έγινε σύμβολο εθνικής κληρονομιάς
Από τα βαρέλια του Κεντάκι έως τα μπαρ του κόσμου, το bourbon της Jim Beam αποδεικνύει πως η αυθεντικότητα και ο χρόνος παραμένουν οι πιο δυνατές αξίες κάθε παράδοσης.
Το κορυφαίο μπαρ του κόσμου αποκτά μικρό αδερφό
To νόστιμο ιταλικό ταξίδι του Lorenzo Antinori στην Ασία συνεχίζεται στην Κίνα, με το Bar Leone Shanghai.
Γραφει Μπαμπης ΔουκαςSt-Germain: Mixability à la française
Με ντελικάτο άρωµα φρέσκων λουλουδιών και την κοµψότητα της παριζιάνικης φινέτσας, το διάσηµο λικέρ St-Germain αποτελεί τον κρυφό άσο του mixability. Απογειώνει από ένα απλό spritz µέχρι τις πιο δηµιουργικές συνθέσεις, αποδεικνύοντας πως η γεύση της άνοιξης δεν έχει, τελικά, εποχή.
Γραφει Μπαμπης Δουκας15 χρόνια Athens Bar Show: Τι ξεχωρίσαμε στη μεγάλη γιορτή των spirits;
Από το Μεξικό και την Patrón μέχρι το γαλλικό St- Germain και το ιρλανδέζικο ουίσκι Teeling, ανακαλύψτε τις γεύσεις και τα brands που έκλεψαν τις εντυπώσεις