Γεωργία Παναγοπούλου: Μία ενθουσιώδης εξερευνήτρια του οινικού κόσμου

Η Wine Gini μιλά στο Esquire για οίνους και θεάματα.

Γράφει: Μπάμπης Δούκας 13 Σεπτεμβρίου 2019

Η Γεωργία Παναγοπούλου είναι μία ενθουσιώδης εξερευνήτρια του οινικού κόσμου, που αφού σπούδασε χημικός μηχανικός και πειραματίστηκε αρκετά, φτάνοντας μέχρι και την άλλη άκρη του κόσμου (κυριολεκτικά - μέχρι τη Νέα Ζηλανδία), αποφάσισε να προσεγγίσει το κρασί με ένα διαφορετικό από τα συνηθισμένα τρόπο: Μέσα από τους λογαριασμούς της στα social media (@wine.gini) παρουσιάζει το αντικείμενο της δουλειάς της, έτσι όπως θα έπρεπε εν έτει 2019, σε ένα μάλλον νεανικό για τα οινικά δεδομένα κοινό. Το κρασί παραμένει πάντοτε ενδιαφέρον αλλά διαμέσου της Wine Gini γίνεται σίγουρα πιο προσιτό, άμεσο, ίσως και διασκεδαστικό, σε ένα κοινό διαφορετικό από εκείνο των κλασικών οινόφιλων. Η Wine Gini μιλά στο Esquire για -τι άλλο;- οίνους και θεάματα.

Αρχικά, πώς προέκυψε το ενδιαφέρον σου γύρω από τον κόσμο του κρασιού αλλά και η εντατική ενασχόλησή σου με αυτό; 

Η αγάπη μου για το κρασί ξεκίνησε τη περίοδο που ζούσα στην Ισπανία, λόγω του προγράμματος Erasmus. Ήταν η πρώτη φορά που ήρθα σε επαφή με φοιτητές με αντίστοιχες σπουδές. Αρχίσαμε να ταξιδεύουμε σε οινοποιεία και να ανακαλύπτουμε παρέα τη μαγεία του κρασιού. Αυτό συνέβη το 2011 αλλά μόλις το 2016 αποφάσισα να αλλάξω στη κυριολεξία τη ζωή μου, μετακομίζοντας στη Σαντορίνη και δουλεύοντας για πρώτη φορά σε ένα από τα οινοποιεία του νησιού, τη Γαία. Παράλληλα ξεκίνησα μαθήματα στο WSET, το παγκόσμιο ινστιτούτο οίνου για αναγνωρισμένες σπουδές παγκοσμίως και μετά το πέρας της σεζόν ξεκίνησα το μεταπτυχιακό του OIV (International Organization of Vine and Viticulture) MSc OIV in Wine Management, μέσω του οποίου ταξίδεψα σε περισσότερες από 30 οινικές χώρες στον κόσμο. Η αποτύπωση αυτής της εμπειρίας online άρχισε να χτίζει στην ουσία την κοινότητα της Wine Gini.

Γεωργία Παναγοπούλου: Μία ενθουσιώδης εξερευνήτρια του οινικού κόσμου

Το να συστήνεις το κρασί σε μία ομάδα όπως οι millennials δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα στον κόσμου. Ποιες δυσκολίες αλλά και ποια πλεονεκτήματα εμπεριέχει κάτι τέτοιο;

 Αγαπώ πολύ την γενιά μου, τους millennials. Είμαστε μια γενιά που προσπαθεί να κατακτήσει τα όνειρά της και να κυνηγήσει τους στόχους της σε συνθήκες που δεν είναι πάντα με το μέρος της. Μην ξεχνάς πως μιλάμε για τους νέους που αποφοίτησαν εν μέσω Κρίσης. Σπουδάσαμε, απογοητευτήκαμε, φύγαμε, γυρίσαμε και συνεχίζουμε. Νομίζω υπερίσχυσε η ανάγκη μου να αποδείξω ότι μπορείς τελικά να τα καταφέρεις, όταν βάλεις κάτι στο μυαλό σου και δουλέψεις σκληρά, θέτοντας συνεχώς νέους στόχους, με σταθερά βήματα, υπομονή και χωρίς φόβο. Όλα αυτά μου δίνουν κίνητρο. Τα social media είναι ο πιο άμεσος τρόπος επικοινωνίας των millennials και έχουν τεράστια δυναμική για ένα brand που ξέρει να τα χρησιμοποιεί σωστά. Στη δική μου περίπτωση, με έχουν βοηθήσει να στήσω ένα τρόπο επικοινωνίας άμεσο, φιλικό, κάνοντας το κρασί προσιτό για το χρήστη και να συνδεθώ με την οινική κοινότητα αλλά και με πελάτες σε πολλές γωνιές του πλανήτη. Δουλεύοντας μέσω του κινητού ή του υπολογιστή πολλές φορές, αντιλαμβάνομαι ότι η εργασία δεν τελειώνει ποτέ. Επίσης πρέπει συνεχώς να παρακολουθείς τις εξελίξεις ώστε να είσαι relevant και ταυτόχρονα δημιουργικός. Κάποιες φορές είναι και μοναχικό σπορ, αλλά νομίζω είναι όπως η κάθε δουλειά: Αν θέλεις να είσαι καλός σε αυτό που κάνεις, προσπαθείς συνεχώς να βελτιώνεσαι.

Έχεις βρεθεί σε δεκάδες οινικές χώρες. Ποια είναι εκείνα τα ταξίδια, οι εμπειρίες και οι επισκέψεις σε οινοποιεία που ξεχωρίζεις;

Είναι πραγματικά κάτι που ίσως και να μην μπορεί να περιγραφεί με λόγια. Πολλές φορές, ούτε εγώ η ίδια δεν μπορώ να το πιστέψω, και νιώθω πολύ χαρούμενη που είχα -και έχω- την ευκαιρία να αποκτήσω οινικές συγκινήσεις σε μαγικά μέρη στο πλανήτη. Το κρασί είναι το αποτύπωμα της φύσης, του κλίματος, της κουλτούρας, της εκάστοτε ποικιλίας, της παράδοσης και φυσικά των ανθρώπων. Είναι ιστορίες και στιγμές. Για αυτό το λόγο στην μνήμη μου έχω πάντα την επίσκεψη στη Γεωργία, μια χώρα με αρχαία παράδοση στο κρασί και πολλές δυσκολίες αλλά γεμάτη παθιασμένους οινοποιούς. Ή την Νότια Αφρική, με τον ήλιο να σε καίει και τον δυνατό άνεμο να σε δροσίζει ενώ ατενίζεις τα μαγικά ηλιοβασιλέματα. Και φυσικά την Ελλάδα. Λόγω της Σαντορίνης ξεκίνησαν όλα, είναι ένας τόπος που με έφερε σε επαφή με ανθρώπους που με ενέπνευσαν να κυνηγήσω τα όνειρά μου.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Wine is Social (@wine.gini) on

Ποιο πιστεύεις ότι είναι το ταξίδι που πρέπει να κάνει οπωσδήποτε ένας οινόφιλος, τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του; 

Αν και είναι δύσκολη ερώτηση θα πω την Ελλάδα. Είναι ένας οινικός προορισμός για την οποία συχνά οι επισκέπτες από το εξωτερικό, αλλά ακόμα και οι οινόφιλοι, έχουν διαστρεβλωμένη άποψη. Αυτό αφορά την αντίληψη περί ποιότητας αλλά και της παραγωγής κρασιού, είτε γιατί δεν έχουν δοκιμάσει -μιας και έχουμε μικρή παραγωγή, άρα δύσκολα κάποιος μπορεί να προμηθευτεί τα κρασιά μας σε οποιαδήποτε χώρα- ή γιατί θεωρούν ότι ακόμη πίνουμε ρετσίνα. Βέβαια συχνά, ούτε οι ντόπιοι δε γνωρίζουν την δυναμική μας στο κρασί. Στη χώρα μας μπορεί κάποιος να δοκιμάσει αμέτρητες γηγενείς ποικιλίες και να επισκεφτεί οινοποιεία οπουδήποτε: Από τα βόρεια, τα νότια, τα κεντρικά της μέχρι και τα νησιά του Ιονίου και του Αιγαίου. Τα τελευταία χρόνια ο κλάδος έχει κάνει άλματα προόδου λόγω της εμπλοκής πολύ ικανών ανθρώπων που επενδύουν και πειραματίζονται, και φυσικά νέων ατόμων που μπαίνουν δυναμικά στο χώρο και πετυχαίνουν, τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό. Αυτοί είναι και οι καλύτεροι ambassadors του ελληνικού κρασιού. Σκέψου ότι 600.000 Ευρωπαίοι ταξιδεύουν κάθε χρόνο με σκοπό τον οινοτουρισμό. Είναι στο χέρι μας να αναδείξουμε τον ελληνικό αμπελώνα και να τους προσελκύσουμε.


Στην Ελλάδα, ούτε οι ντόπιοι δε γνωρίζουν τη δυναμική που έχουμε ως χώρα στο κρασί. Διαθέτουμε αμέτρητες γηγενείς ποικιλίες και ενδιαφέροντα οινοποιεία.


Τελευταία, παρατηρούμε μία διαρκή εξέλιξη και άνοδο του ελληνικού αμπελώνα και των κρασιών της χώρας μας. Κατά τη γνώμη σου γιατί συμβαίνει αυτό και πώς πιστεύεις ότι θα διαμορφωθεί η κατάσταση τα χρόνια που έρχονται;  

Όπως ανέφερα το ελληνικό κρασί έχει κάνει πολύ σημαντική πρόοδο αλλά για να συνεχίσει, πρέπει και οι ίδιοι να το στηρίξουμε. Δυστυχώς λόγω της δύσκολης ιστορίας της Ελλάδας την περίοδο που οι υπόλοιπες χώρες εξελίσσονταν αμπελουργικά και οινολογικά, είχαμε σαν λαός να αντιμετωπίσει πολιτικές και ιστορικές καταστάσεις που άφησαν πληγές και στο κρασί. Χρειάστηκε να καλύψουμε μίλια σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε σχέση με άλλες χώρες και έχουμε ήδη καταφέρει πολλά. Ο 'Έλληνας συνεχώς εξελίσσεται - μιας και ζούμε στην εποχή της εμπειρίας και της πληροφόρησης. Ταξιδεύουμε, δοκιμάζουμε, αναζητάμε γεύσεις που είναι το αποτύπωμα ενός τόπου. Μιλώντας για τους Αθηναίους, μιας και δεν έχω σαφή εικόνα για την επαρχία, σκοπός είναι ο πελάτης να αναζητά το επώνυμο εμφιαλωμένο κρασί και όχι το χύμα. Σε αυτό έχουν βοηθήσει αρκετά οι εκθέσεις, οι γευσιγνωσίες, τα σχολεία οίνου και τα διαφορά events που συμβαίνουν κατά καιρούς στην πόλη, αλλά και τα ενημερωμένα εστιατόρια και wine bars που έχουν στο δυναμικό τους ικανούς sommeliers, οι οποίοι μπορούν να κατευθύνουν τον πελάτη. Από τις συζητήσεις μου με επαγγελματίες στο χώρο της εστίασης, υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης και αυτό ξεκινά κυρίως από τους ιδιοκτήτες των μαγαζιών, οι οποίοι θα πρέπει να ανανεώνουν τις λίστες τους και να εντάξουν επώνυμα εμφιαλωμένα κρασιά, δίνοντας το έναυσμα στον επισκέπτη να τα επιλέξει.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Wine is Social (@wine.gini) on

Αν μπορούσες να διαλέξεις κάποια συγκεκριμένα, ποια θα έλεγες ότι είναι τα αγαπημένα σου κρασιά;

 Αυτό είναι κάτι που διαρκώς αλλάζει και αν με ρωτήσεις σε έναν μήνα σίγουρα θα είναι διαφορετική η απάντησή μου. Θα σου πρότεινα ελληνικά κρασιά που μπορεί κανείς να βρει εύκολα είτε σε κάβες ή σε online shop. Λόγω του καιρού αυτή τη περίοδο προτιμώ sparkling wines, rose ή λευκά. Θα προτείνω λοιπόν 6 ετικέτες (5+1 δώρο). Πολλές φορές οι καταναλωτές πιστεύουν ότι οι φυσαλίδες στο ποτήρι σημαίνουν αυτόματα ότι το κρασί είναι σαμπάνια, άρα κάτι ακριβό. Αυτό ασφαλώς που δεν ισχύει μιας και υπάρχουν πολλές περιοχές εκτός Καμπάνιας που παράγουν πολύ οικονομικά, υψηλής ποιότητας αφρώδη κρασιά.

WINE GINI ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ 2

Μπορεί κάποιος να δοκιμάσει το Brut Cuvée Spéciale 2017 από το Κτήμα Καρανίκα στο Αμύνταιο. Πρόκειται για ένα αφρώδες από την κόκκινη ποικιλία Ξινόμαυρο (100%) που παράγεται με τη μέθοδο της σαμπάνιας και είναι εξαιρετικά φρουτώδες. Όσον αφορά τη ροζέ επιλογή, η Φτέρη 2018 από το οινοποιείο Τρουπή στην Πελοπόννησο, που είναι blend από Αγιωργίτικο και Μοσχοφίλερο, είναι μία καλή επιλογή. Επίσης δροσερό και υπέροχο τις καλοκαιρινές ημέρες. Για λευκά, ας ταξιδέψουμε σε Κεφαλονιά, Κρήτη και Σαντορίνη. Η Ρομπόλα Wild Paths 2017 από το οινοποιείο Gentilini, το Klima Βιδιανό 2018 από τους αμπελώνες Καραβιτάκη και η Σαντορίνη 2018, που είναι Ασύρτικο από το οινοποιείο Vassaltis. To bonus κρασί για τους λάτρεις του κόκκινου, είναι από τη Ζάκυνθο και έρχεται από το κτήμα Γράμψα: Στη ρίζα του Βουνού 2015, η ανερχόμενη ποικιλία Αυγουστιάτης. 


Μπορείς να βρεις την Wine Gine στο Facebook, το Instagram και το LinkedIn.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Το World Class Fine Drinking συναντά ξανά το fine dining στο Taste of Athens

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, premium αποστάγματα, καταξιωμένοι World Class Bartenders και σεφ συναντιούνται στη μεγάλη γιορτή της γαστρονομίας, που ήρθε για να μείνει στην αθηναϊκή σκηνή.

7 κορυφαία ρούμια και πού θα τα δοκιμάσεις στην Αθήνα

Κάποια από τα μοναδικά spirits που σε περιμένουν στο Athens Rum & Whisky Festival.