Πόσες ώρες ζητά ο συνιδρυτής της Google να δουλεύουν οι εργαζόμενοι

Ο Sergey Brin, συνιδρυτής της Google, προκάλεσε αντιδράσεις, συζητώντας για το ωράριο των εργαζομένων, επικαλούμενος τον σκληρό ανταγωνισμό στην Τεχνητή Νοημοσύνη.

Γράφει: Τίμος Σαλαμές 10 Σεπτεμβρίου 2025

Ο Sergey Brin, ο άνθρωπος που ίδρυσε μαζί με τον Larry Page τη Google, βρέθηκε ξανά στο επίκεντρο της συζήτησης – αυτήν τη φορά όχι για μια τεχνολογική καινοτομία αλλά για την πρότασή του να αυξηθεί το εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας στις 60 ώρες.

Σε εσωτερικό σημείωμα που διέρρευσε, ο Brin χαρακτήρισε τις 60 ώρες "ιδανικό επίπεδο παραγωγικότητας" και κατηγόρησε όσους δουλεύουν λιγότερο ως "ανεπαρκείς και αποθαρρυντικούς". Η δήλωση αυτή, όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε αντιδράσεις και άνοιξε ξανά τη συζήτηση γύρω από τα όρια της εργασίας στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.

60 ώρες την εβδομάδα

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του cronista.com, το νέο αυτό "μοντέλο” ισοδυναμεί είτε με 12ωρη δουλειά πέντε ημέρες την εβδομάδα είτε με εργασία χωρίς ρεπό, επτά ημέρες την εβδομάδα. Σε κάθε περίπτωση, αφήνει ελάχιστο χώρο για προσωπική ζωή. Παράλληλα, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με δεκάδες επιστημονικές μελέτες που έχουν δείξει πως η υπερεργασία οδηγεί σε φθορά της υγείας, σε οικογενειακές τριβές και τελικά σε πτώση της παραγωγικότητας.

Ο Brin δικαιολόγησε την τοποθέτησή του με το σκεπτικό ότι η Google πρέπει να "επιταχύνει τις προσπάθειές της" ώστε να μη χάσει το προβάδισμα στην ανάπτυξη της Γενικής Τεχνητής Νοημοσύνης. Ο ανταγωνισμός, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι πιο έντονος από ποτέ. Το παράδοξο όμως είναι ότι οι περισσότεροι τεχνολογικοί κολοσσοί τα τελευταία χρόνια δεν επένδυσαν σε περισσότερο προσωπικό, αλλά αντίθετα προχώρησαν σε μαζικές απολύσεις.

"Δεν βρίσκεται στο τραπέζι"

Επισήμως, η Google σπεύδει να διαβεβαιώσει ότι "η αύξηση του ωραρίου δεν βρίσκεται στο τραπέζι". Ωστόσο, πληροφορίες από το εσωτερικό της εταιρείας δείχνουν πως οι πιέσεις προς τις ομάδες που ασχολούνται με την Τεχνητή Νοημοσύνη είναι καθημερινές. Αυτό θεωρείται από πολλούς ως πισωγύρισμα σε μια εποχή όπου η ισορροπία ανάμεσα στη δουλειά και την προσωπική ζωή θεωρείται βασική αξία.

Το ερώτημα που μένει ανοιχτό είναι αν η κούρσα για την τεχνολογική πρωτοκαθεδρία μπορεί να δικαιολογήσει την επιστροφή σε ένα μοντέλο εργασίας που θυμίζει άλλες δεκαετίες και πόσο μακριά είναι διατεθειμένοι να φτάσουν οι κολοσσοί για να κρατήσουν τα σκήπτρα.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Γιατί πηγαίνεις από μια σχέση σε μια άλλη κατευθείαν

Το φαινόμενο των συνεχόμενων σχέσεων εξηγεί γιατί ορισμένοι μπαίνουν άμεσα σε νέα σχέση μετά από έναν χωρισμό, χωρίς να δίνουν χώρο στη μοναξιά ή στη διαδικασία ανασυγκρότησης.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Πώς μπορείς να είσαι πιο ευτυχισμένος στη δουλειά

Η ευτυχία στη δουλειά δεν είναι πάντα θέμα τύχης ή προαγωγής. Συχνά, είναι θέμα νοοτροπίας. Δες μερικές συνήθειες που, χωρίς να το καταλαβαίνεις, σε κρατούν κολλημένο στη δυσφορία και πώς μπορείς να τις αλλάξεις.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Ποια είναι η καλύτερη μορφή για να πάρεις την κρεατίνη

Η κρεατίνη βελτιώνει απόδοση και αντοχή, αλλά ποια μορφή είναι καλύτερη; Μάθε αν οι gummies έχουν την ίδια αποτελεσματικότητα με τη σκόνη και ποια επιλογή αξίζει περισσότερο.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζεις τα αθλητικά σου παπούτσια

Τα αθλητικά σου παπούτσια δεν είναι απλώς εξοπλισμός, είναι το θεμέλιο κάθε προπόνησης. Όμως, ακόμη και το καλύτερο ζευγάρι έχει ημερομηνία λήξης, κι αν την αγνοήσεις, το σώμα σου θα το καταλάβει πρώτο.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Το πρώτο AI ρομπότ της Ρωσίας είναι μεθυσμένο (video)

Το AIdol, το πρώτο ανθρωποειδές ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης της Ρωσίας, έπεσε λίγα δευτερόλεπτα μετά την παρουσίασή του. Η εταιρεία Idol αποδίδει το περιστατικό σε τεχνικά προβλήματα.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Ένας στους τέσσερις Έλληνες οδηγούς είναι άνω των 65 ετών -τι σημαίνει αυτό για την ασφάλειά μας

Το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας δεν αντανακλά μόνο το πρόβλημα στις γεννήσεις, αλλά και αυτό πίσω από το τιμόνι. Ωστόσο, νέα διεθνής μελέτη αποκαλύπτει μία ακόμα πολύ σημαντική "πρωτιά" της χώρας μας, που παίζει μείζονα ρόλο στην άσφαλτο.

Γραφει Νικη Κοντομηνα