Πώς θα αναγνωρίζεις ένα καλό εστιατόριο πριν καν δοκιμάσεις το μενού

Μία δεκάδα με σημαντικές λεπτομέρειες που πρέπει να γνωρίζεις.

Γράφει: Μπάμπης Δούκας 08 Μαρτίου 2019

Υπάρχουν εκείνοι που ακολουθούν το ένστικτό τους. Κάποιοι που εμπιστεύονται τα Μέσα και τους αναγνωρισμένους οδηγούς. Μερικοί προτιμούν το word of mouth κάποιου καλοφαγά φίλου. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή ενός καλού εστιατορίου δεν είναι ποτέ εύκολη υπόθεση. Υπάρχουν όμως κάποιοι χρυσοί κανόνες για να καταλάβεις πού ακριβώς βρίσκεται εκείνο που επέλεξες για το γεύμα ή το δείπνο σου. Οι εξής δέκα.

1. Η τουαλέτα

Πας κατευθείαν στην τουαλέτα, για να πλύνεις ασφαλώς τα χέρια σου. Στα καλά εστιατόρια το συγκεκριμένο μέρος είθισται να διαθέτει εντυπωσιακό σχεδιασμό και μία ενδιαφέρουσα γκάμα παροχών (πχ διαφορετικά σαπούνια, βαμβακερές πετσέτες και καλάθια κ.α.). Ο γενικότερος κανόνας πάντως παραμένει ο εξής ένας: Να είναι πεντακάθαρη.

2. Χρόνος ανταπόκρισης

Φτάνεις στο εστιατόριο, κάποιος σε καλωσορίζει και σε οδηγεί στο τραπέζι σου. Αν εντός του επόμενου ενός λεπτού έρθει κάποιος για έναν δεύτερο χαιρετισμό -ο βοηθός σερβιτόρου ας πούμε- τότε αυτό είναι ένδειξη καλοσυντονισμένου service και ως εκ τούτου ενός εστιατορίου που ρολάρει αρκετά καλά σε κάθε τομέα. Αν από την άλλη χρειάζεται να κάνεις σινιάλο για δεύτερη και τρίτη φορά προκειμένου να ασχοληθεί κάποιος μαζί σου, συμβαίνει μάλλον το ακριβώς αντίθετο.

3. Εποχικότητα στο μενού

Ντομάτα το χειμώνα; Από εμάς είναι όχι. Το να ακολουθεί τις τάσεις και ασφαλώς τα υλικά κάθε εποχής ένα εστιατόριο είναι ξεκάθαρο δείγμα του ότι θα φας σωστά, ότι οι υπεύθυνοι για την κουζίνα του έχουν ασχοληθεί σοβαρά με το φαγητό και είναι άκρως ενημερωμένοι για το τι συμβαίνει στις διεθνείς γαστρονομικές εξελίξεις.

4. Η απόσταση μεταξύ των τραπεζιών

Πας σε ένα εστιατόριο για να φας και να απολαύσεις τη γενικότερη εμπειρία που αυτό μπορεί να προσφέρει. Θα πρέπει να μη νιώθεις σαν σε συρμό του Μετρό, πρωί Δευτέρας, ακούγοντας πολύ συχνά το τι συζητάνε οι δίπλα και ακόμη χειρότερα, να ακούν και αυτοί τι συζητάς εσύ. Η τέχνη του διαχωρισμού των τραπεζιών είναι κομβικής σημασίας και η ακρίβεια σε αυτή παίζει το ρόλο της.

Πώς θα αναγνωρίζεις ένα καλό εστιατόριο πριν καν δοκιμάσεις το μενού

5. Πάθος

Παρατηρώντας το προσωπικό μπορείς να καταλάβεις πολλά για το επίπεδο, την εκπαίδευση και τη διάθεσή του. Είναι σημαντικό να γνωρίζεις ποιος θα σε σερβίρει. Ακόμη σημαντικότερο είναι να γνωρίζει ο ίδιος ο άνθρωπος που θα σε εξυπηρετήσει τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να σε βοηθήσει, τα πιάτα του μενού ή ακόμη και να σε συμβουλεύσει για το κρασί. Δεν είναι μόνο θέμα γνώσεων, είναι και πάθους για την ίδια τη δουλειά. Το ίδιο ισχύει και για κάθε άλλο μέλος του προσωπικού του εστιατορίου. 

6. Η κατανόηση του σεφ

Τις περισσότερες φορές ενημερώνεις το service για κάποια τυχόν αλλεργία που μπορεί να έχεις, κάτι που με τη σειρά του θα οδηγήσει σε κάποια παραλλαγή του σεφ στο πιάτο που έχεις επιλέξει, συνήθως νόστιμη και ευφάνταστη. Αλλά αυτό μπορεί και να είναι κάτι που θα ξεχάσεις να κάνεις με αποτέλεσμα το πιάτο να φτάσει στο τραπέζι σου. Σε μία τέτοια περίπτωση ο σεφ ενός καλού εστιατορίου θα δεχθεί να σου το ξαναφτιάξει χωρίς το ανεπιθύμητο συστατικό. 

7. Το ψωμί είναι άψογο

Το ίδιο ισχύει και για το λάδι και τα υπόλοιπα συνοδευτικά που έχουν φτάσει στο τραπέζι σου. Δείγμα του ότι γίνεται εξαιρετική δουλειά και στις λεπτομέρειες, ειδικά αν φτάσεις στο σημείο να ζητήσεις περισσότερα εξ' αυτών. Τα σπουδαία εστιατόρια μάλιστα συνηθίζουν να φτιάχνουν το δικό τους ψωμί, κάτι που προσθέτει πολλούς έξτρα πόντους αλλά ακόμη και στην περίπτωση που δε συμβαίνει αυτό έχουν βρει έναν πολύ καλό προμηθευτή, τα στοιχεία του οποίου δε διστάζουν να μοιραστούν μαζί σου.

ΨΩΜΙ ΣΕ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ

8. Φαγητό on time

Ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα για πολλά, μα πολλά, εστιατόρια που δεν θα τα έλεγες άσχημα: Το κακό timing στο σερβίρισμα των πιάτων. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε πολλούς παράγοντες όπως οι καθυστερήσεις στην κουζίνα ή η υπερβολική δουλειά του service. Όπως και να έχει, ο σωστός συντονισμός είναι και εδώ το κλειδί.

9. Εξυπηρετικό αλλά όχι παρεμβατικό service

Ο σερβιτόρος σε ρωτά πώς πήγε το γεύμα σου, σε ακούει με προσοχή και όταν τελειώσεις το φαγητό σου αποσύρει τα πιάτα με διακριτικότητα.  

10. Λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά

Ο σεφ που θα αφήσει την κουζίνα του για να χαιρετήσει τους επισκέπτες και να συζητήσει λίγο μαζί τους, ο σερβιτόρος που θα προσφέρει γλυκό ή ο υπεύθυνος που θα κεράσει ένα ακόμη κρασί. Όλα τα παραπάνω είναι ενδείξεις πως σε κάθε τέτοιο εστιατόριο τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Συνταγές

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Η ιστορία του Peter Luger, του θρυλικού steakhouse της Νέας Υόρκης

Λίγα πράγματα σε αυτή τη ζωή είναι καλύτερα από μία ζουμερή μπριζόλα.

Κρασί στο εστιατόριο: Ένας οδηγός αποφυγής λαθών

Συμβουλές για να γίνουν όλα σωστά.