4 γρήγορες, υγιεινές συνταγές για αποτοξίνωση

Πρωταγωνιστούν τα χορταρικά εποχής. Σε ρόλο κομπάρσου, οι άπαχες πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 30 Ιανουαρίου 2020

Εδώ θα μάθεις πώς το μαγείρεμα χορταρικών μπορεί να μετατραπεί σε υψηλή τέχνη, με κύριο ζητούμενο την αποτοξίνωση του οργανισμού σου από τα κορεσμένα λίπη και το αλκοόλ - ναι, τα φρέσκα χορταρικά αποτελούν αληθινό "φάρμακο" για το ταλαιπωρημένο συκώτι σου. Επίσης, μαγειρεύοντας αυτές τις 4 συνταγές μέρα παρά μέρα, και καταναλώνοντάς τις επιτόπου ή στο ταπεράκι του γραφείου (κάθε συνταγή δεν χρειάζεται πάνω από 15 λεπτά ετοιμασίας), θα διαπιστώσεις ότι το έντερό σου θα δουλεύει ρολόι και ότι οι μύες σου θα αντέχουν περισσότερο στις δοκιμασίες του γυμναστηρίου. Μα πάνω απ’ όλα, θα ξέρεις ότι τρως ό,τι πιο υγιεινό διαθέτει η εποχή.

Σέσκουλα με σκόρδο

4 γρήγορες, υγιεινές συνταγές για αποτοξίνωση
  • Συστατικά: νερό, αλάτι, λάδι, σέσκουλα και σκόρδο.
  • Προετοιμασία: Γέμισε μια μεσαία κατσαρόλα με νερό, μια πρέζα αλατιού και μια μεγάλη κουταλιά ελαιόλαδο. Μόλις βράσει, ρίξε μέσα μια μερίδα σέσκουλα και άφησέ τα για 10 λεπτά μέχρι να μαλακώσουν. Βγάλε τα σέσκουλα από την κατσαρόλα με μια κουτάλα-δίχτυ και ρίξτα μέσα σε ένα τηγάνι που θα έχεις από πριν σοτάρει δυο ή τρεις σκελίδες σκόρδου. Σερβίρεις προσθέτοντας έξτρα ελαιόλαδο και λίγο ξύσμα από λεμόνι.

Ψητό φιλέτο σολομού με σάλτσα σόγιας

ΣΟΛΟΜΟΣ
  • Συστατικά: φρέσκος σολομός, λάδι, νερό, σόγια, βαλσαμικό ξύδι και μυρώνια.
  • Προετοιμασία: Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι που έχει θερμανθεί για 2 λεπτά, ψήνεις το φιλέτο σολομού 5 λεπτά για κάθε πλευρά. Την ίδια ώρα, σε ένα άλλο τηγάνι σοτάρεις ψιλοκομμένα μυρώνια σε λίγο ελαιόλαδο σβήνοντας με βαλσαμικό ξύδι και σάλτσα σόγιας. Σερβίρεις στο πιάτο το σολομό και απλώνεις τη σάλτσα. Συνοδευτικά, προσθέτεις ελαφρώς σοταρισμένα ντοματίνια.

Ψητό κοτόπουλο με σχοινόπρασο

ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ
  • Συστατικά: στήθος κοτόπουλου, αλάτι, σχοινόπρασο, μαύρες ελιές, πιπέρι, λάδι.
  • Προετοιμασία: Σε ένα αντικολλητικό τηγάνι που έχει θερμανθεί για 2 λεπτά (ή στη σχάρα του BBQ), τοποθετείς το φιλέτο κοτόπουλου προσθέτοντας αλάτι, μαύρο πιπέρι και μια κουταλιά ελαιόλαδου. Παράλληλα, σε ένα άλλο τηγάνι, σοτάρεις μια μερίδα σχοινόπρασα και ξύσμα σκόρδου. Μετά από ένα έως δυο λεπτά ρίχνεις στο τηγάνι τις ελιές (ψιλοκομμένες και "φιλεταρισμένες"), προσθέτεις λίγο νερό σταδιακά και αφήνεις να σιγοβράσουν όλα μαζί για 10 περίπου λεπτά. Εναλλακτικά, προσθέτεις στο τέλος λίγη κρέμα γάλακτος light.

Ψητό σπανάκι με ρόκα και αυγό

ΣΠΑΝΑΚΙ
  • Συστατικά: σπανάκι, ρόκα, αυγό, μπέικον, λάδι και βαλσαμικό ξύδι.
  • Προετοιμασία: Σοτάρεις το σπανάκι μαζί με ψιλοκομμένο μπέικον σε ένα αντικολλητικό τηγάνι και σβήνεις με βαλσαμικό ξύδι. Όσα λεπτά διαρκεί αυτό, σε ένα άλλο τηγάνι, ψήνεις μια φέτα ψωμί απλώνοντας πάνω της ένα αυγό. Προσθέτεις δυο κουταλιές ελαιόλαδο τις οποίες απλώνεις με ένα κουτάλι πάνω από το αυγό για να "ψηθεί" και να δημιουργήσει κρούστα. Σερβίρεις το πιάτο τοποθετώντας στη βάση το σπανάκι με το μπέικον, προσθέτοντας από πάνω τη φέτα ψωμιού με το αυγό.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Συνταγές

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Η συνταγή για το διασημότερο chicken burger στον κόσμο

Ναι, μπορείς να φτιάξεις και στο σπίτι το περιβόητο σάντουιτς με κοτόπουλο της αμερικανικής αλυσίδας Popeyes.

Τα τέλεια λαζάνια

Η συνταγή για να τα φτιάξεις όπως θα τα έτρωγες σε μία αυθεντική trattoria.