Όλα τα τρικ για να καταπολεμήσεις το jet lag και την αλλαγή ώρας

Τίποτα δεν μπορεί να είναι χειρότερο από υπνωτικά χάπια, καφέ και αλκοόλ σε μια μεγάλη πτήση.

Γράφει: Μπάμπης Δούκας 16 Αυγούστου 2019

Είτε μιλάμε για ένα υπερατλαντικό επαγγελματικό ταξίδι, είτε για διακοπές σε κάποιον εξωτικό προορισμό του Ινδικού ωκεανού, η αλλαγή στη ζώνη ώρας και η εξαντλητική πτήση ή πτήσεις, μπορούν να μετατρέψουν την όλη εμπειρία σε εφιάλτη.  Εξάντληση, αδυναμία συγκέντρωσης, νεύρα, προβλήματα μνήμης, όρεξης και πέψης και ένα σωρό ακόμη θέματα -που μπορεί να είναι διαφορετικά για κάθε άτομο- είναι ικανά να καταστρέψουν το ταξίδι σου. 

Αν οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων διαταράσσουν τον κιρκαδικό ρυθμό σου, δημιουργώντας σωματικές και πνευματικές ανισορροπίες, τότε πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζεις τους 10 τρόπους για να ανταπεξέλθεις. 

1. Προσαρμόσου στο πρόγραμμα του ταξιδιού

Αυτή είναι μια διαδικασία που μπορεί να ξεκινήσει μερικές ημέρες πριν το ταξίδι. Φρόντισε να μην ακολουθείς τις συγκεκριμένες καθημερινές σου συνήθειες, αλλά προσάρμοσε το πρόγραμμά σου με βάση τον προορισμό στον οποίο πρόκειται να πας. Για παράδειγμα, άλλαξε τις ώρες των γευμάτων σου και ξύπνα μία ή δύο ώρες νωρίτερα ή αργότερα. Συνήθειες όπως αυτές θα προετοιμάσουν τον οργανισμό σου και θα κάνουν την προσαρμογή στα νέα δεδομένα, ευκολότερη. 

Όλα τα τρικ για να καταπολεμήσεις το jet lag και την αλλαγή ώρας

2. Κοιμήσου

Λίγο ο ενθουσιασμός για το πολυαναμενόμενο ταξίδι, λίγο τα άγχος, κάτι οι βαλίτσες που δεν πρόλαβες να φτιάξεις. Αυτοί είναι μερικοί από τους λόγους για τους οποίους η πλειοψηφία των ταξιδιωτών συνηθίζει να κοιμάται ελάχιστα το βράδυ πριν από κάποια μεγάλη πτήση. Αυτό είναι εντελώς λάθος. Η ανανέωση που προσφέρει ο ύπνος και η ξεκούραση του οργανισμού είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση του jet lag. 

3. Μελέτησε το αεροπλάνο

Όσο κι αν σου φαίνεται περίεργο, η ένταση του jet lag μπορεί να οφείλεται και σε παράγοντες εντός του αεροσκάφους. Ένας πλήρης φωτισμός που εξομοιώνει τις ώρες της ημέρας και της νύχτας αλλά και η σωστή θερμοκρασία και υγρασία εντός της καμπίνας μπορούν να μειώσουν δραστικά τα συμπτώματα μιας μεγάλης πτήσης. Οπότε πριν πετάξεις, κάνε μια βόλτα από το site της αεροπορικής για να δεις τι παρέχει το αεροπλάνο στο οποίο θα επιβιβαστείς. Μοντέλα όπως τα A380 και A350 (το συχνότερο μοντέλο σχεδόν όλων των εταιρειών για μεγάλες αποστάσεις) θεωρούνται τα ιδανικότερα όσον αφορά τις συνθήκες πτήσης. 

4. Χώρισε το ταξίδι σου σε μέρη

Αυτό μπορεί να γίνει αν υπάρξει κάποια ενδιάμεση στάση και αλλαγή πτήσης. Ο χρόνος που θα περάσεις στο αεροδρόμιο του stop over μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να συνηθίσεις τις νέες συνθήκες. Κάνε βόλτα, πιες ένα ποτό, φάε κάτι, παρατήρησε τον κόσμο και γενικότερα εναρμονίσου με το περιβάλλον.

5. Πιες αρκετά...

Η καταπολέμηση του jet lag ουσιαστικά σημαίνει και μια προσπάθεια ελαχιστοποίησης των ανισορροπιών. Ο οργανισμός λειτουργεί καλύτερα αν είναι καλά ενυδατωμένος, είναι σημαντικό να πίνεις αρκετό νερό καθ' όλη τη διάρκεια της πτήσης.

6. ... μόνο νερό όμως

Σε συνέχεια της προηγούμενης συμβουλής, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι τα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη ή τα energy drinks επηρεάζουν τον ύπνο και επιμηκύνουν τους χρόνους ανάκαμψης του jet lag. Επίσης, καλό θα είναι να αποφύγεις το ποτό όσο βρίσκεσαι στον αέρα, καθώς το αλκοόλ αυξάνει την πίεση και βοηθά στην αφυδάτωση, με αποτέλεσμα την γρηγορότερη σωματική εξάντληση. 

ΤΖΕΤ ΛΑΓΚ 1

7. Μην πάρεις υπνωτικά

Μία πραγματικά άσχημη ιδέα είναι να χρησιμοποιήσεις υπνωτικά χάπια κατά τη διάρκεια μιας πτήσης. Στην πραγματικότητα, θα αποπροσανατολιστεί ο ρυθμός του οργανισμού σου και θα νιώσεις άβολα. Αν θέλεις πραγματικά πολύ να κοιμηθείς, κάνε το φυσιολογικά, απλά κλείνοντας τα μάτια σου. Ακόμη κι αν χρειαστεί να κάνεις πολλούς ολιγόλεπτους ύπνους και να μην κοιμηθείς για αρκετές ώρες σερί.

8. Ρύθμισε το ρολόι σου

Στο πλαίσιο της ευρύτερης ψυχολογικής ευθυγράμμισης με τον νέο προορισμό, φρόντισε να ρυθμίσεις το ρολόι σου στην ζώνη ώρας αυτού, πριν μπεις στο αεροπλάνο (όχι πολύ πριν όμως, γιατί δεν έχει πλάκα να τρέχεις να προλάβεις την πτήση σου). Αυτό θα βοηθήσει ιδιαίτερα, κυρίως στο ψυχολογικό κομμάτι.  

9. Κάνε γυμναστική...

Είναι επίσης πολύ σημαντικό να διατηρήσεις το σώμα σου σε λειτουργία, με μικρά και απλά operations. Δεν λέμε να κάνεις CrossFit, αλλά ένας μικρός περίπατος ανά δύο ώρες στην καμπίνα θα βοηθούσε. Επίσης, η Delta Airlines έχει φτιάξει ένα βιντεάκι με ασκήσεις που μπορείς να κάνεις για να ξεπεράσεις το jet lag μόλις φτάσεις στον προορισμό σου και μπορείς να το δεις εδώ

10. ... ακόμη και μέσα στο αεροπλάνο

Κάποια πράγματα εντός αεροσκάφους βοηθούν στην κυκλοφορία του αίματος στα κάτω άκρα και μειώνουν τον κίνδυνο θρόμβωσης. H Virgin Atlantic μάλιστα συμπεριλαμβάνει κάποιες ασκήσεις στις οδηγίες που παραχωρεί για μεγάλες πτήσεις μέσω του σάιτ της

Από: Esquire IT

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Τεχνολογία

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Ιθάκη, πέρα από το μύθο

Το νησί του Ιονίου αποδεικνύει ότι είναι ωραίο το ταξίδι αλλά ακόμη ωραιότερος ο προορισμός.

Μπακού, η πόλη του μέλλοντος

Η πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν βλέπει πολύ μπροστά: πετρέλαια, επενδύσεις και κορυφαία αθλητικά γεγονότα.