Κι αν τα social media είναι το νέο Google;

Social Media για ενημέρωση: Αυτή η μάστιγα.

Γράφει: Γιάννης Σπανός 07 Δεκεμβρίου 2022

Το βίντεο σκότωσε το ραδιόφωνο και τα social media σκοτώνουν τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης; Αυτός θα μπορούσε να είναι ο τίτλος σε μια από τις εσωτερικές έρευνες της Google τα τελευταία χρόνια. Το βλέπεις παντού, ότι η νέα γενιά όχι μόνο έχει απομακρυνθεί από τον συμβατικό τρόπο ενημέρωσης, αλλά πλέον έχει ξεκινήσει να αποστρέφεται ακόμη και τις αγαπημένες της μηχανές αναζήτησης. 

Ο ανώτερος αντιπρόεδρος της Google, Prabhakar Raghavan, δήλωσε σε συνέδριο αυτό το μήνα: "οι νέοι χρήστες του διαδικτύου δεν έχουν τις προσδοκίες και τη νοοτροπία που έχουμε συνηθίσει. Στις μελέτες μας, ένα ποσοστό κοντά στο 40% των νέων, όταν ψάχνει ένα μέρος για φαγητό, δεν πηγαίνει καν στους χάρτες ή στην αναζήτηση της Google, αλλά στο TikTok ή στο Instagram". Οι νέοι σύμφωνα με τον Raghavan ενδιαφέρονται γενικά για πιο "οπτικά πλούσιες μορφές" αναζήτησης και ανακάλυψης.

Το TikTok όπως φαίνεται, δεν αποτελεί πηγή κινδύνου μόνο για τη Meta, αλλά και για την Google. Οι ενημερωτικές ιστοσελίδες που σέβονται τον εαυτό τους, έχουν οπωσδήποτε πλέον κανάλι στο TikTok, εκεί όπου ο κάθε τομέας έχει και τον influencer του. Αυτό φυσικά συνεχίζει να ισχύει και για το Twitter, που αποτελεί την κύρια πηγή ενημέρωσης για τους φανατικούς χρήστες του. 

Ας ανοίξουμε όμως τα μάτια. Το TikTok αποτελεί για την Gen Z -και όχι μόνο- το απόλυτο... ψαχτήρι. Εκεί αναζητούν πληροφορίες για ένα νέο t-shirt, εκεί θα ψάξουν για νέo smartwatch, εκεί θα βρουν τι συμβαίνει στην Ουκρανία. Όσο οι fact checkers της εφαρμογής μάλιστα, αδυνατούν να ορίζουν μια είδηση ως fake, το πρόβλημα γιγαντώνεται και φυσικά δεν είναι μόνο της Google, αλλά ολόκληρης της κοινωνίας της πληροφορίας. 

> Διάβασε ακόμη: Η παραπληροφόρηση κάνει κουμάντο στο TikTok

Τάσεις υπήρχαν εδώ και χρόνια

Είναι λογικό, το TikTok, όπως και τα μεγαλύτερης διάρκειας βίντεο στο YouTube και τα vlogs να διαδραματίζουν έναν σημαντικό στη διάδοση των τάσεων. Τα βίντεο με φυσιολογικούς ανθρώπους (ή έναν αγαπημένο influencer που μοιάζει φυσιολογικός) να συστήνουν αυτό που τους αρέσει έχει μια πιο προσωπική απήχηση για τους νεότερους χρήστες του διαδικτύου, αντί για τις πιο εταιρικές μεθόδους διαφήμισης. 

Ένας λογαριασμός, ο @theviplist στο TikTok, έγινε viral κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τώρα έχει συγκεντρώσει σχεδόν 18 εκατομμύρια likes στα βίντεό του που αξιολογούν εστιατόρια της Νέας Υόρκης, ενώ η ίδια η ετικέτα #restaurantreviews έχει σχεδόν 850 εκατομμύρια προβολές. 

@theviplist It’s a NO from us… #keto #bingo #old #retirement #diet #opinion #satire #roast #french ♬ original sound - The VIP List

Πώς προσαρμόστηκε η Google στην περίσταση 

Αυτή η οπτική εστίαση έκανε τις μηχανές αναζήτησης να αλλάξουν τις μεθόδους προβολής πληροφοριών. Τώρα όταν κάνουμε αναζήτηση στο Google, τα βίντεο εμφανίζονται προς την κορυφή της ροής. Η Google επιτρέπει την εμφάνιση επίσης στις ίδιες τις αναρτήσεις του TikTok, με μικρογραφίες, να εμφανίζονται όταν κάνουμε αναζήτηση αντί για τις παραδοσιακές ιστοσελίδες. 

Για τον Raghavan, η Google προσπαθεί ακόμα να δει πώς θα είναι η μετάβαση σε οπτικά αποτελέσματα στην αναζήτηση, αλλά δήλωσε ότι "το να φτάσουμε σε αυτό το επίπεδο βαθύτερης κατανόησης είναι ένα ταξίδι στο οποίο ακόμα βρισκόμαστε". 

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Πιο δυνατά πόδια, με αυτές τις απλές ασκήσεις

Το 20λεπτο-AMRAP ολοκληρωμένο πρόγραμμα προπόνησης για τα πόδια που βασίζεται σε 4 μόνο ασκήσεις.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Τα καλύτερα και τα χειρότερα ροφήματα και ποτά σύμφωνα με το Harvard

Με τόσες πολλές διαθέσιμες επιλογές -καφές, τσάι, energy drinks, αλκοόλ κλπ- λογικό το να μην ξέρεις το τι σου κάνει καλό και τι σε βλάπτει.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

Το άδοξο τέλος του Bruce McLaren

Το δυστύχημα που στέρησε τη ζωή στον θρυλικό οδηγό αγώνων, Bruce McLaren.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Τώρα η Air New Zealand ζυγίζει τους επιβάτες όπως τις χειραποσκευές

Ο λόγος πίσω από τη νέα -κάπως τρομακτική- πολιτική της αεροπορικής εταιρείας, δεν είναι αυτός που φαντάζεσαι.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Ο ιδανικός σύντροφος για τη Gen Z, σύμφωνα με το Tinder

Η νεότερη γενιά Gen Z μάλλον ήρθε για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους.

Γραφει Πωλινα Φραγκου