Η καλύτερη άσκηση για να είμαστε σε φόρμα, δεν είναι άσκηση

Μερικές συνήθειες μπορούν να μας βοηθήσουν να παραμείνουμε σε φόρμα.

Γράφει: Γιάννης Σπανός 08 Δεκεμβρίου 2022

Ποια είναι η καλύτερη άσκηση για γυμναστική κατά την εμπειρία σου; Μπορεί να είναι τρέξιμο, άρση βαρών, κολύμπι, ποδόσφαιρο... Πάντα υπάρχει κάτι ενδιαφέρον να κάνεις, αλλά φυσικά, χρειάζεται χρόνο και θέληση. Τι θα γινόταν όμως αν υπήρχαν συνήθειες που θα μπορούσαμε να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας και θα μας βοηθούσαν να κάψουμε πολύ περισσότερες θερμίδες;

Αν σου έχουν ποτέ συστήσει να εργάζεσαι για λίγες ώρες όρθιος αντί να κάθεσαι, αν συνήθως βρίσκεσαι σε γραφείο, και δεν ακολούθησες τη συμβουλή επειδή... τεμπέλιασες, πιθανόν να αλλάξεις γνώμη. Αποδεικνύεται ότι η διαφορά στην καύση θερμίδων μεταξύ της όρθιας και της καθιστής θέσης είναι αρκετά σημαντική.

Για παράδειγμα, το περιοδικό Healthline δημιούργησε έναν πίνακα που δείχνει τις διαφορές για έναν ενήλικα άνδρα ύψους περίπου 1,75 μ., εάν περνούσε 8 ώρες καθιστός ή 4 ώρες όρθιος και τις υπόλοιπες ώρες σε μια καρέκλα. Αν ζύγιζε περίπου 80 κιλά, θα έκαιγε 674 θερμίδες αν δεν κινούνταν, αλλά αν στεκόταν όρθιος για 4 ώρες, θα έκαιγε 1.027 θερμίδες.
Αυτό συμβαίνει επειδή, σύμφωνα με τους ειδικούς, η ορθοστασία, ακόμη και αν δεν περπατάμε ενεργά ή δεν γυμναζόμαστε, σημαίνει ότι το σώμα πρέπει να χρησιμοποιήσει πολύ περισσότερους μύες για να μπορέσει να αντέξει, όπως είναι λογικό. Και αυτή η εργασία οδηγεί σε μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας, αν και μπορεί να μην το καταλαβαίνουμε τόσο πολύ.
Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να αθλείσαι; Όχι, το να πηγαίνουμε μια βόλτα, να πηγαίνουμε στο γυμναστήριο ή να κάνουμε κάποια σωματική δραστηριότητα είναι απαραίτητο για να φροντίζουμε τον εαυτό μας, να χτίζουμε μυς και να είμαστε πιο υγιείς, καθώς και για να αδειάζουμε το κεφάλι μας και να αποβάλλουμε το άγχος μετά από μια δύσκολη μέρα.

Τελικά, η καλύτερη άσκηση για να παραμείνουμε σε φόρμα είναι αυτή που μας κάνει να κινούμε το σώμα μας, και παρόλο που όρθιοι έχουμε περισσότερες πιθανότητες να κινηθούμε, το ιδανικό είναι να συνδυάσουμε αυτή τη συνήθεια με άλλες που μας βοηθούν ακόμη περισσότερο. Έτσι, αν χρειάζεσαι κάτι παραπάνω ή υπάρχουν μέρες που μπορεί να μην έχεις χρόνο να πας να κάνεις κάποιο άθλημα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις αυτό το κόλπο και να ξέρεις ότι τουλάχιστον οι μύες σου χρειάστηκε να δουλέψουν λίγο περισσότερο από το αν καθόσουν Κάθε μικρή αλλαγή προς το καλύτερο μετράει, ακόμη και αυτές που περνούν απαρατήρητες.

 

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Τι είναι πάλι αυτό το fasted cardio;

Καις περισσότερο λίπος εάν δεν φας το πρωί;

Αποτοξίνωση από το smartphone σε 7 βήματα

7 συμβουλές για να ανακτήσουμε την αυτοσυγκέντρωσή μας, όπως και τον έλεγχο του τι κάνουμε με το τηλέφωνο.

Γραφει Ραφαελλα Ραλλη

Χάνοντας λίπος μια για πάντα

Μερικές συμβουλές για να χάσουμε λίπος και να μην το ξαναδούμε μπροστά μας.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Ένα μοντέλο του Playboy 'καίει' τον Leonardo DiCaprio

Και έτσι ξαφνικά, μάθαμε πολλά για τα γούστα του ηθοποιού στο κρεβάτι.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Αυτό είναι το πιο στενό σπίτι του κόσμου

Αν είσαι κλειστοφοβικός, προφανώς δε θα σου αρέσει καθόλου το σχέδιο αυτό.

Γραφει Γιαννης Σπανος