6 θεμελιώδεις συμβουλές για αρχάριους δρομείς

Πώς θα κάνεις το τρέξιμο καθημερινή αγαπημένη συνήθεια. Εφ' όρου ζωής.

Γράφει: Γιάννης Σπανός 01 Σεπτεμβρίου 2021

Υπάρχουν φορές που σκέφτεσαι ότι το τρέξιμο δεν είναι για σένα. Ίσως επειδή έχεις δει τον εαυτό σου να λιώνει στα πρώτα πέντε λεπτά και επιστρέφεις σπίτι νιώθοντας ότι δεν μπορείς να τα καταφέρεις. Αν όντως θέλεις να τρέχεις και ψάχνεις να βρεις τρόπους να διανύσεις με ευκολία τα πρώτα σου χιλιόμετρα, εδώ θα τους βρεις.

  • Το πρώτο και καλύτερο μυστικό είναι ο ενθουσιασμός αλλά όχι η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων σου.
  • Το δεύτερο, είναι να κάνεις το τρέξιμό σου να μοιάζει με περιπέτεια και όχι αγγαρεία.


Με αυτά τα δύο κατά νου, ξεκίνα από σήμερα να προετοιμάζεσαι για το αυριανό πρωινό σου τρέξιμο, υιοθετώντας τις παρακάτω επιδραστικές συνήθειες.

Μην τρέχεις μόνος

Για έναν αρχάριο δρομέα, οι μεγάλες αποστάσεις απαιτούν συντροφιά. Όχι μόνο για να έχεις μια σταθερή δέσμευση απέναντι στον έναν ή δυο φίλους που θέλουν κι αυτοί να τρέχουν μαζί σου, αλλά κυρίως για να αποκτήσεις ένα πρώτο επίπεδο ανταγωνισμού. Σίγουρα το τρέξιμο είναι ατομικό άθλημα, αλλά για να φτάσεις να ξεπεράσεις τον εαυτό σου, πρέπει να μάθεις πώς να ξεπερνάς τους φίλους σου.

Βάζε ποικιλία στις διαδρομές σου

Αυτό το κόλπο μπορεί να κάνει το τρέξιμό σου να μοιάζει με περιπέτεια εξερεύνησης. Κυρίως, σε βγάζει από τη μονοτονία, η οποία κάποια στιγμή μετατρέπεται σε άρνηση. Ακόμη και αν δεν ζεις κοντά στη φύση, ψάξε για διαδρομές μέσα στην πόλη που διαθέτουν πάρκα, άλση και λόφους. Τρέξε δρόμους που δεν έχεις ούτε καν περπατήσει με τα πόδια ή οδηγήσει με το αυτοκίνητο.

Βεβαιώσου ότι ακούς το κατάλληλο playlist

Σ’ αρέσει δεν σ’ αρέσει η ρυθμική μουσική, φρόντισε να γεμίσεις το κινητό σου με τραγούδια που διατηρούν ένα σταθερό τέμπο. Υπάρχουν αρκετές θεωρίες σχετικά με τα beats-per-minute ανά επίπεδο διαδρομής, αλλά εμείς σου συνιστούμε να ετοιμάσεις μια λίστα με ό,τι είδους instrumental drum ‘n’ bass υπάρχει στο διαδίκτυο.  

Απόφυγε τα μεγάλα γεύματα πριν

Δεν υπάρχει ειδική διατροφή για τους αρχάριους δρομείς, αλλά ανεξάρτητα από το πόσο γερό είναι το στομάχι σου φρόντισε να έχεις την απαιτούμενη ικανότητα διάνυσης της απόστασης χωρίς να νιώθεις φουσκωμένος. Μια μπανάνα είναι καλή πηγή ενέργειας και εύκολα απορροφήσιμη. Επίσης, σιγουρέψου ότι έχεις πιει τουλάχιστον δυο ποτήρια νερού πριν ξεκινήσεις.

Προστάτεψε τα πόδια σου

Το τρέξιμο είναι το πιο φτηνό σπορ στον κόσμο, οπότε αξίζει να επενδύσεις λίγα παραπάνω χρήματα για να αποκτήσεις το σωστό running παπούτσι -το μοναδικό σου έξοδο. Ωστόσο, επειδή κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό τύπο πέλματος και επειδή εσύ θα επιλέξεις να τρέχεις σε διαφορετικούς τύπους εδάφους, διάλεξε το σωστό παπούτσι που θα σου δίνει την αντίστοιχη υποστήριξη. Πριν κάνεις βήμα, επισκέψου ένα εξειδικευμένο κατάστημα για runners.

Τρέχα σαν να μην υπάρχει αύριο

Μην κοιτάς ρολόι, ούτε τις προγνώσεις της ΕΜΥ. Μην βλέπεις έξω αν είναι μέρα ή νύχτα, αν ψιχαλίζει ή ετοιμάζεται να ρίξει καρέκλες. Κάνε το επόμενο τρέξιμό σου μια περιπέτεια. Μπορεί σήμερα να τρέξεις λιγότερα χιλιόμετρα, αλλά θα είναι συναρπαστικά.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Η πρωινή προπόνηση που θα σε κρατήσει fit όλη την ημέρα

Οι πέντε καλύτερες ασκήσεις για δύναμη και ενέργεια πριν το πρωινό σου γεύμα.

Γραφει Γιαννης Σπανος

O Otto Wichterle, o εφευρέτης των φακών επαφής έγινε Google Doodle

Φέτος συμπληρώνονται 108 χρόνια από τη γέννησή του.

Τα check-ups του φθινοπώρου

Οι προληπτικοί έλεγχοι υγείας που πρέπει να κάνει κάθε άντρας μέχρι τα Χριστούγεννα.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Οι νέες αμιγώς ηλεκτρικές BMW iX και BMW i4

Η μοναδική αποκάλυψη των ολόφρεσκων, αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της BMW.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Η οδηγοκεντρική προσωπικότητα του νέου Honda Civic Si

Η Honda αποκάλυψε το Civic Si, το οποίο υπόσχεται καλύτερο χειρισμό, αναβαθμισμένο εξοπλισμό και πιο διασκεδαστική οδήγηση.