Γιατί δεν μεθούν οι millennials;

Τι συμβαίνει και όλο και περισσότεροι νέοι σταματούν το ποτό, το τσιγάρο και τα ναρκωτικά. Και όχι, δεν είναι πάντοτε κάτι καλό.

Σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσιεύτηκε στο journal BMC Public Health, οι νέοι παγκοσμίως τείνουν να πίνουν λιγότερο αλκοόλ. Στην Αγγλία τους αποκαλούν teetotallers και οι teetotallers αυξάνουν διαρκώς.

Πολλοί έσπευσαν να πουν ότι αυτό οφείλεται στην ενημέρωση που έχουν για την επιρροή του ποτού στην υγεία αλλά σίγουρα δεν είναι μόνο αυτό. Κάποιοι πάλι, μίλησαν για γεωγραφικές και κοινωνικές διαστάσεις, με την δημιουργία πολυπολιτισμικών κοινωνιών σε μεγάλες πόλεις της Δύσης που περιλαμβάνουν αρκετούς νεαρούς Μουσουλμάνους (και οι οποίοι συμβάλλουν στους χαμηλότερους δείκτες κατανάλωσης αλκοόλ).

Γιατί δεν μεθούν οι millennials;

Το αλκοόλ όμως δεν είναι η μόνη ουσία που σταματούν οι millennials αλλά έχει παρατηρηθεί και μείωση του καπνίσματος καθώς επίσης και των τσιγάρων όπως και των (ελαφρύτερων ή και σκληρών) ναρκωτικών. 

Η απάντηση που βρίσκεται πιο κοντά από κάθε άλλη στην πραγματικότητα είναι και μία από τις πιο προφανείς: social networks. Ναι, και σε αυτή την περίπτωση. Κι αυτό γιατί ουσίες όπως η ντοπαμίνη που δίνουν φυσική και διανοητική απόλαυση και παραδοσιακά αναζητούνται από την πρόσληψη αλκοόλ ή ναρκωτικών,  απελευθερώνονται από τον εγκέφαλο όταν κάποιος λαμβάνει αναγνώριση μέσω του Facebook ή το Instagram. Ουσιαστικά, οι καρδούλες και τα σχόλια, οι απαντήσεις στα DM και γενικότερα η όλη αναγνώριση μέσω social προκαλεί καθημερινό εθισμό μετά το πρόσκαιρο αίσθημα ικανοποίησης - ακριβώς όπως το αλκοόλ, το τσιγάρο και τα ναρκωτικά.

Και εν αντιθέσει μέ μία φιάλη βότκας που θα μοιραστείς με φίλους, τα social media δεν είναι και τόσο social: Η έρευνα αποδεικνύει πως το αίσθημα της ικανοποίησης μέσω αυτών είναι καθαρά προσωπικό. Κι αν η βότκα μπορεί να βλάψει το στομάχι, τουλάχιστον δεν επηρεάζει την κοινωνικότητα και τις σχέσεις σου με άλλους ανθρώπους. 

Εκτός από την έλλειψη κοινωνικότητας που οφείλεται στον εθισμό στα social media, δημιουργείται ένα ακόμη πρόβλημα: το άγχος. Η αποδοχή ή μη στον κόσμο των κοινωνικών δικτύων έχει παρατηρηθεί ότι μπορεί να σχετίζεται με διαταραχές της πνευματικής υγείας. Και οι millennials αγχώνονται ιδιαιτέρως για την εικόνα που προωθούν για τον εαυτό τους μέσα από τα social. 

ΑΛΚΟΟΛ 2

Το ποτό και τα ναρκωτικά σε καμία περίπτωση δεν είναι απάντηση στο άγχος, όπως επίσης δεν είναι και η επιθυμία να εμφανιστεί κάποιος όμορφος ή σημαντικός στον ψηφιακό κόσμο. Κάθε τι μπορεί να μετατραπεί σε ενοχλητικό ή βλαβερό ή στο ακριβώς αντίθετό του αν ερμηνευτεί με τα σωστά φίλτρα (όχι αυτά των social media) και κριτήρια, μέσα σε ένα σύστημα αντιδραστικής αξίας.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Τι είναι τα αυτοκίνητα SDV;

Ό,τι πρέπει να ξέρεις για την επόμενη μέρα της αυτοκίνησης.

Γραφει TopGear

Ανθή Φακιδάρη, η 20χρονη Ελληνίδα που κάνει καριέρα στο μόντελινγκ

Η Ανθή Φακιδάρη έχει περπατήσει μεταξύ άλλων στις πασαρέλες των Chanel, Armani και Givenchy.