Γιατί δεν πρέπει ποτέ να πέφτεις για ύπνο μεθυσμένος

Ειλικρινά, δεν το θέλεις αυτό. Κυρίως, επειδή η καρδιά σου μπορεί να σε προδώσει.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 27 Μαρτίου 2019

Ανεξάρτητα από το πόσο καλά αισθάνεσαι την ώρα που κατεβάζεις το ένα ποτό μετά το άλλο, είναι βέβαιο ότι το επόμενο πρωί θα νιώσεις τη χειρότερη εμπειρία της ζωής σου (ή μια ακόμη). Μήπως όμως θα βρεθείς αντιμέτωπος και με το πιον πιο εφιαλτικό ύπνο της ζωής σου; Σύμφωνα με τον Dr. David Greuner, καρδιολόγο-χειρουργό και προϊστάμενο της δημοσιευμένης επιστημονικής μελέτης υπό τον τίτλο Alcoholism: Clinical & Experimental Research (Αλκοολισμός: Κλινική και Πειραματική Έρευνα), "...το πολύ αλκοόλ είναι μια από τις χειρότερες καταστάσεις που μπορείς να βιώσεις την ώρα που κοιμάσαι".

Σε μια φυσιολογική και νηφάλια νυχτερινή κατάκλιση, ο κύκλος του ύπνου αποτελείται από δύο φάσεις: την REM (χαρακτηρίζεται από την ταχεία κίνηση των ματιών) και την NREM (ο γαλήνιος ύπνος χωρίς καμία ένταση). Αυτές οι δύο φάσεις ύπνου εναλλάσσονται περίπου κάθε 90 λεπτά κατά τη διάρκεια ενός οκτάωρου, φυσιολογικού ύπνου, με σκοπό την πλήρη μυϊκή και εγκεφαλική αποθεραπεία, την αναζωογόνηση ιστών και κυττάρων, όπως και την ρύθμιση των μεταβολικών λειτουργιών του οργανισμού.

Τι συμβαίνει όμως όταν ο οργανισμός σου πέφτει για ύπνο έχοντας μέσα του υπερβολικό αλκοόλ; Ο Greuner εξηγεί:

Λειτουργεί ανώμαλα ο καρδιακός ρυθμός

"Το αλκοόλ δρα ως αφαιρετικός παράγοντας της αγγειακής λειτουργίας, πράγμα που σημαίνει ότι η καρδιά δεν έχει την ικανότητα να αντλεί ικανές ποσότητες αίματος. Αυτό οδηγεί σε μη ομαλούς καρδιακούς χτύπους, γεγονός που σίγουρα θα διαταράξει τις φάσεις του ύπνου. Και αυτό είναι το λιγότερο κακό", τονίζει ο γιατρός. "Η συστηματική κατάκλιση μετά από μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, δημιουργεί αθηρωματικές πλάκες που είναι έτοιμες να σπάσουν ακόμη και όταν κοιμάσαι, με κίνδυνο να προκληθεί έμφραγμα του μυοκαρδίου".

Το νευρικό σου σύστημα εξαντλείται

Σύμφωνα με τον Dr. Greuner, το πολύ αλκοόλ στο αίμα επηρεάζει και το σύνολο του νευρικού συστήματος, κάτι που όχι μόνο δεν σε αφήνει να κοιμηθείς γαλήνια, αλλά επιπρόσθετα οδηγεί σε αποσάθρωση των νευρώνων έως και δυο μέρες μετά. "Συν τους εφιάλτες, που ευδοκιμούν μεταξύ των φάσεων REM και NREM", τονίζει.

Η ραγδαία αφυδάτωση

Το αλκοόλ δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο αφυδάτωσης-ενυδάτωσης-ούρησης, όπου το πρώτο οδηγεί στο δεύτερο και το τρίτο, κατ’ ανάγκη, στο πρώτο. "Νιώθοντας στεγνός, ξυπνάς και πίνεις λίτρα νερού. Μετά, προσπαθείς να ξανακοιμηθείς. Όμως ξυπνάς ξανά μέσα σε 5 λεπτά για να ουρήσεις. Αυτό το μοτίβο μπορεί να επαναληφθεί έως και δέκα φορές μέσα σε ένα βράδυ, γεγονός που οδηγεί σε όλα εκείνα τα συμπτώματα που διαλύουν το νευρικό και αγγειακό σου σύστημα (όπως αναφέρθηκαν παραπάνω)", λέει ο Dr. Greuner.

Γιατί δεν πρέπει ποτέ να πέφτεις για ύπνο μεθυσμένος

Με αυτόν τον τρόπο θα κοιμάσαι νηφάλιος -μετά από μεθύσι

"Ο βασικός κανόνας έχει να κάνει τόσο με την ποσότητα αλκοόλ που κατανάλωσες, όσο και με την δοσολογία αλκοόλ ανά ποτήρι", λέει ο ειδικός και συμβουλεύει: "Τα long-drinks είναι προτιμότερα από τα σφηνάκια. Οι μπύρες, καλύτερες από βαριά ποτά. Το κρασί, ίσως είναι πιο δόκιμο σε σχέση με όλα τα άλλα αλκοοούχα επειδή οδηγεί σε ταχύτερη υπνηλία. Το πιο σημαντικό; Πιες το τελευταίο σου ποτήρι τρεις ώρες πριν την νυχτερινή σου κατάκλιση. Ο εαυτός σου θα σε ευγνωμονεί το επόμενο πρωί".

Aπό: Esquire NL

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Τεχνολογία

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς θα χάνεις ένα κιλό την εβδομάδα με την μέθοδο HIIT

Τα τελευταία συμπεράσματα από το Harvard, αποδεικνύουν ότι η διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης με τη μέθοδο "ΗΙΙΤ/Weekend" θα σε κάνουν fit πολύ πριν έρθει το καλοκαίρι.

Crossfit: 5 ασκήσεις για τεράστια δύναμη

Ασκήσεις του δεκάλεπτου για να δείχνεις μυώδης και να είσαι αληθινά δυνατός.