5 τρόποι για να βρεις ευκολότερα τον δρόμο της green culture

Μια σειρά νέων υγιεινών συνηθειών θα σε κάνουν περισσότερο "πράσινο".

Γράφει: Νίκος Αγάθος 05 Απριλίου 2019

Είναι πιθανό να προπονείσαι τακτικά, μέσα σε ένα γυμναστήριο. Ίσως και να τρως όσο πιο υγιεινά μπορείς -ή να νομίζεις κάτι τέτοιο. Ακόμη, μπορεί και να πιστεύεις ότι η καλύτερη επιλογή για να νικήσεις το άγχος είναι να παίζεις με τις ώρες βιντεοπαιχνίδια κλεισμένος στον κόσμο σου. Αλλά, γιατί δεν νιώθεις πραγματική χαρά, γαλήνη και ψυχοσωματική ευεξία;

Ο λόγος είναι ο εξής.

Σύμφωνα με μια μελέτη που εξέδωσε μια ομάδα ερευνητών του πανεπιστημίου Hertfordshire στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόνο το 12% των σύγχρονων αντρών επιτυγχάνουν υψηλά ποσοστά επιτυχίας στους στόχους σωματικής υγείας και ψυχικής ισορροπίας που θέτουν στη ζωή τους. Ελάχιστο ποσοστό, είναι η αλήθεια, αλλά δεν μας αφήνει κατάπληκτους. Η έρευνα τονίζει πως οι περισσότεροι άντρες βιώνουν μια τόσο σφοδρή ψυχολογική πίεση στον επαγγελματικό και οικονομικό τομέα, που ακόμη και όσοι προπονούνται εντατικά ή τρέφονται υγιεινά, δεν καταφέρνουν να νιώσουν αληθινά "καλά" στην καθημερινότητά τους. Και ο λόγος που οφείλεται αυτό, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι η απομάκρυνση του ατόμου από την μάνα-Φύση.

"Όσο λιγότερο "πράσινα” ζεις, πράττεις ή σκέφτεσαι, τόσο πιο "γκρίζα” η διάθεσή σου, και άλλο τόσο "μαύρη” η προοπτική να δεις την ψυχοσωματική σου υγεία να βελτιώνεται", λένε οι ειδικοί και προτείνουν τους 5 χρυσούς κανόνες της "πράσινης κουλτούρας", που θα σε κάνουν να βιώσεις την πιο θεαματική θετική αλλαγή στην καθημερινότητά σου. Εγγυημένα.

5 τρόποι για να βρεις ευκολότερα τον δρόμο της green culture

Προπονήσου στη φύση

Σίγουρα περιστοιχίζεσαι από άτομα που ονομάζουμε gym rats, και πιθανώς να είσαι κι εσύ ένας απ’ αυτούς. Γνωρίζεις όμως ότι η προπόνηση σε εξωτερικούς χώρους, ανάμεσα σε δέντρα και φυτά, σε μια παραλία, σε ένα βουνό ή ακόμη και στο πιο κοντινό πάρκο σε βοηθά να χτίσεις καλύτερο καρδιοαναπνευστικό σύστημα, να κάψεις περισσότερες θερμίδες και να πλημμυρίσεις τον εγκέφαλό σου με μεγαλύτερες ποσότητες ορμονών της ευτυχίας; Μελέτη του Πανεπιστημίου της Κοπεγχάγης το απέδειξε. Μια σωματική δραστηριότητα στη φύση, που διαρκεί μεταξύ 30 και 40 λεπτών επί τρεις ή τέσσερις φορές την εβδομάδα μπορεί να ενισχύσει το σώμα, να βελτιώσει την κυκλοφορία του αίματος, να τονώσει τους πνεύμονες και να αυξήσει την κατανάλωση θερμίδων έως και 30% περισσότερο συγκριτικά με μια συνεδρία σε κλειστούς χώρους. Αυτό, είναι ένα καλό πρώτο δέλεαρ.

Τρώγε περισσότερο "πράσινο"

Η green culture έχει ως θεμελιώδη πυρήνα της φιλοσοφίας της την κατανάλωση περισσότερων "πράσινων" τροφών. Αλλά σε αντίθεση με την vegan society -και τις πολύ αυστηρές επιλογές διατροφής, που αποκλείει κάθε χρήση προϊόντων που παράγονται από ζώα (ακόμη και το μέλι)-, η "πράσινη διατροφή" έχει το δικό της ρόλο στο γαστρονομικό σύμπαν, αρκεί ό,τι καταναλώνεις να είναι βιολογικό. Ακόμη και η μπριζόλα και το αυγό σου. Το γιαούρτι ή το μέλι σου. Φυσικά, τα φρούτα και  τα λαχανικά σου. Όλα "πράσινα", βιολογικά. Χωρίς ορμόνες, φυτοφάρμακα και αντιβιοτικά.

ΠΡΑΣΙΝΟ

Εξασκήσου στη γιόγκα ή στο tai chi

Ένας ακόμη βασικός κανόνας της green culture είναι ο συνδυασμός της σωματικής εξάσκησης με την "εσωτερικότητα". Και αυτό επιτυγχάνεται στον απόλυτο βαθμό με μεθόδους όπως η γιόγκα και το tai chi, οι οποίες έχουν αποδειχθεί επιστημονικά ότι βοηθούν το άτομο να καταπολεμήσει το ψυχοσωματικό στρες και να αποκτήσει ηρεμία και αυτοκυριαρχία, παράλληλα με ευλυγισία και μυϊκή δύναμη. Ακόμη μεγαλύτερα τα πλεονεκτήματα όταν αυτές οι συνεδρίες λαμβάνουν χώρα σε ένα καταπράσινο περιβάλλον, λένε οι ειδικοί.

ΠΡΑΣΙΝΟ

Δοκίμασε την ορεινή πεζοπορία

Το έδαφος της Ελλάδας είναι κατά κύριο λόγο ορεινό ή λοφώδες. Και αυτό δημιουργεί μια σχετική ευκολία για τον καθένα, να δοκιμάσει τις αντοχές και την περιπετειώδη ιδιοσυγκρασία του, σε περιβάλλον, που σε αρκετές περιπτώσεις, είναι ακόμη παρθένο. Τώρα που είναι άνοιξη εκμεταλλεύσου τα Σαββατοκύριακα επιχειρώντας περιπάτους σε περιοχές με πολύ οξυγόνο και χωρίς θορύβους πόλης, μέσα σε απάτητα δάση και ψηλές αετοκορφές. Σύμφωνα με τους ερευνητές του Hertfordshire, αυτή η συνήθεια οξυγονώνει τους ιστούς, βελτιώνει τη λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος, προωθεί την πέψη, δυναμώνει τους μυς και εξαφανίζει κάθε ίχνος άγχους που βιώνεις στην καθημερινότητά σου.

Το "πράσινο" γάλα που θα σε κάνει να κοιμάσαι καλύτερα

Υπάρχουν πολλά φυσικά κόλπα που σε βοηθούν να απολαμβάνεις έναν καλό και χορταστικό ύπνο κάθε βράδυ, ξεκινώντας από την ανάγνωση βιβλίων και φτάνοντας σε ασκήσεις χαλάρωσης ή διαλογισμό. Αλλά ήξερες ότι το γάλα αμυγδάλου είναι πολύ πλούσιο σε τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ που προάγει την ξεκούραση και αυξάνει την ποιότητα του ύπνου; Καταναλώνοντας ένα ποτήρι από ένα τέτοιο "πράσινο" γάλα κάθε βράδυ, δεν θα προλάβεις να γυρίσεις σελίδα από το βιβλίο σου.

Από: Esquire ES

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Auto & Moto

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Προπονήσεις για πόδια από τον Dwayne "Rock" Johnson

Αν θέλεις μυώδη κάτω άκρα ακριβώς όπως του Dwayne Johnson, ο προσωπικός προπονητής του ηθοποιού έχει όλα τα μυστικά.

Οι τροφές που σε προφυλάσσουν από τους τραυματισμούς

Με το σκεπτικό ότι η πρόληψη σώζει, αυτές οι τροφές καταπολεμούν τις κακώσεις που μπορεί να δημιουργήσει μια προπόνηση στους μυς και τις αρθρώσεις σου.