Οι τροφές που σε προφυλάσσουν από τους τραυματισμούς

Με το σκεπτικό ότι η πρόληψη σώζει, αυτές οι τροφές καταπολεμούν τις κακώσεις που μπορεί να δημιουργήσει μια προπόνηση στους μυς και τις αρθρώσεις σου.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 10 Απριλίου 2019

Μια από τις κύριες ανησυχίες ενός αθλούμενου είναι οι τραυματισμοί και οι κράμπες, πριν, ενδιάμεσα και μετά από μια προπόνηση ή έναν αγώνα. Και για άλλη μια φορά βρισκόμαστε αντιμέτωποι με τη σημασία της ενυδάτωσης και του "λαδώματος" μυών και αρθρώσεων, μιας διαδικασίας που διατηρεί το σύνολο του σώματος καλά προετοιμασμένο, ικανά ανθεκτικό και τέλεια αποθεραπευμένο.

Πρωτεύοντα ρόλο στο τρίπτυχο "ενυδάτωση-λίπανση-ανθεκτικότητα" παίζουν οι τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνες, βιταμίνες C, E, Β1, Β2 και Β6, συνένζυμο Q10 και μαγνήσιο, ενώ όσον αφορά στην πρόληψη τραυματισμών, το ασβέστιο είναι ο κυρίαρχος φύλακας, με σημαντική συνεισφορά και στην ταχύτερη αποθεραπεία μετά από μια προπόνηση. Χωρίς αυτά τα συστατικά στη διατροφή σου (πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια επίπονη σωματική δραστηριότητα) το μυοσκελετικό σου σύστημα είναι πολύ πιθανό να υποστεί φλεγμονές, κράμπες, κόπωση και άλλες επώδυνες καταστάσεις, όπως διαστρέμματα, κατάγματα και ρήξεις.

Οι τροφές που σε προφυλάσσουν από τους τραυματισμούς

Το διατροφικό θησαυροφυλάκιο των μυϊκών σου υπερδυνάμεων

Είναι σημαντικό να διατηρείς καλή θρεπτική πυκνότητα και επαρκή ενέργεια, ώστε από τη μια να αυξάνεις τη μεταβολική σου δραστηριότητα και απ’ την άλλη να δημιουργείς νέο μυϊκό ιστό. Οι γενικές οδηγίες έχουν να κάνουν με υψηλότερη πρόσληψη καθαρών πρωτεϊνών και τη μειωμένη κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων και κορεσμένων λιπαρών, ωστόσο, οι πιο ειδικές οδηγίες που αφορούν στην ελαχιστοποίηση της εμφάνισης τραυματισμών είναι αυτές:

  • Ελαιόλαδο, ιχθυέλαιο και λιπαρά ψάρια (πλούσια σε ωμέγα 3), αβοκάντο, λιναρόσπορος, καρύδια, σπόροι, σκόρδο και κουρκουμάς είναι οι πιο ενδεδειγμένες φυσικές πηγές που νικούν τις φλεγμονές.
  • Φρούτα όπως ο ανανάς και τα μούρα, προσθέτουν πόντους στην μυοσκελετική ενυδατική προστασία, ενώ τζίντζερ, λεμόνι, γαρίφαλο και δεντρολίβανο ενισχύουν την παραγωγή κολλαγόνου στις αρθρώσεις.
  • Αποφεύγεις δια ροπάλου τα κορεσμένα λιπαρά -κατά βάση όλες τις επεξεργασμένες τροφές.

Από: Esquire ES

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Νέα

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

5 τρόποι για να βρεις ευκολότερα τον δρόμο της green culture

Μια σειρά νέων υγιεινών συνηθειών θα σε κάνουν περισσότερο "πράσινο".

Ανακαλύφθηκε η πρωτεΐνη της αιώνιας νιότης

Ιάπωνες επιστήμονες, ουρές αρουραίων και ένα όνομα που μας γεμίζει ελπίδα: COL17A1.