
Το 2019 είναι μάλλον η χρονιά του gin
Γιατί το νέο έτος θα μυρίζει άρκευθο.

Η Αυτού Μεγαλειότης, το Gin. Ένα από τα ποτά που θα απασχολήσουν σοβαρότερα από τα υπόλοιπα τον κόσμο της spirits industry το 2019 σύμφωνα με τους ανθρώπους της βιομηχανίας. Μαζί τους συμφωνούν και οι αριθμοί, καθώς με βάση τα επίσημα στοιχεία της International Bartender Association η κατανάλωσή του παρουσιάζει σημαντική αύξηση από το 2013 μέχρι και σήμερα, κάτι που αναμένεται φέτος να φτάσει στο υψηλότερο σημείο, εν αντιθέσει με άλλα δημοφιλή ποτά, όπως το ρούμι, η κατανάλωση των οποίων τείνει να μειωθεί.
Το 2019 θα είναι λοιπόν η χρονιά του gin. Ή πιο ορθά η χρονιά οριστικής συνειδητοποίησης της δημοφιλίας του. Διαφορετικά βοτανικά μείγματα, premium gins και οι τάσεις που έρχονται το έτος που μόλις ξεκίνησε.
Το κυριότερο στοιχείο, η απλότητα

Ένα καλό gin tonic μπορεί να αποτελέσει το ιδανικότερο ποτό και αυτό είναι κάτι που έχουν πάντοτε στο μυαλό τους τόσο οι εταιρείες όσο και οι καταναλωτές, ανεξαρτήτως αν οι τελευταίοι το επιλέγουν ή όχι. Πάνω σε αυτή την ιδέα γίνεται μία σημαντική προσπάθεια από τους πρώτους, με ενέργειες όπως το λανσάρισμα premium αναψυκτικών που σκοπό έχουν να ενισχύσουν ή και να αναβαθμίσουν τη γεύση και την ποιότητα του συγκεκριμένου ποτού. Η χρήση δε, του gin σε όλο και περισσότερα highballs (μαζί ασφαλώς με το ουίσκι) είναι ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο που επιβεβαιώνει την ανοδική του τάση για το 2019. Κοινός παρονομαστής σε όλα αυτά ο απλός αλλά ταυτόχρονα εκλεπτυσμένος χαρακτήρας του αρκευθούχου spirit.
Iαπωνικά και ινδικά gin

Η προσπάθεια που δειλά δειλά ξεκίνησε στα τέλη του 2017 φαίνεται να αρχίζει να αποδίδει καρπούς, κυρίως λόγω της εισόδου των ιαπωνικών gin τόσο στην ευρωπαϊκή όσο και στην αμερικάνικη αγορά. Σύμφωνα με το Forbes, εταιρείες όπως οι Suntory (γνωστή για το ουίσκι) και Asahi (ζυθοποιία) αλλά και rookies όπως η Ki No Bi έχουν χτυπήσει με αξιώσεις την πόρτα της διεθνούς αγοράς, με αρκετά αξιόλογα gin. Συγκράτησε μόνο ονομασίες όπως Nikka Coffey Gin (με 11 διαφορετικά βότανα, yuzu, πιπέρι sansho, και τα υβριδικά εσπεριδοειδή kabosu, amanatsu και shequasar), Ki No Bi Dry Gin (από ρύζι, που αντλεί βοτανικότητα από τζίντζερ και φύλλα μπαμπού) και Suntory Roku (gin με 6 επιπλέον ιαπωνικά βότανα που προστίθενται σε 8 κλασικά του ποτού). Τα ιαπωνικά ωστόσο δεν θα είναι τα μόνα gins που θα απασχολήσουν, καθώς σημαντικά βήματα έχει κάνει και η ινδική βιομηχανία του ποτού, με αρκετές από τις ετικέτες να εξαπλώνονται ραγδαία στην (τεράστια) ασιατική αγορά. Hapusa Himalayan dry gin και Stranger and Sons φαίνονται τα πιο υποσχόμενα brands.
O ginοτουρισμός

Παρατηρώντας την ασιατική βιομηχανία του ποτού να εξελίσσεται και την αμερικάνικη αγορά να αναζητά εναλλακτικές για την μετά το Brexit κατάσταση, οι Βρετανοί και ειδικά οι εταιρείες και τα αποστακτήρια που ασχολούνται με το London Dry Gin, ψάχνουν απεγνωσμένα να βρουν κάποιες λύσεις προκειμένου να μην χάσει το ποτό τη δυναμική του. Ο τουρισμός που βασίζεται αποκλειστικά στο gin είναι η αμεσότερη από αυτές, με αρκετές εταιρείες να οργανώνουν ταξίδια επικεντρωμένα στο ποτό, που περιλαμβάνουν περιηγήσεις και γεύματα σε αποστακτήρια (ειδικά στα μικρότερα εξ' αυτών) με σκοπό πάντοτε την -άμεση- πώληση και την ενίσχυση του brand awareness.
G&T σε βαζάκι

Πώς θα σου φαινόταν αν μεταξύ άλλων έβρισκες στο ράφι του σούπερ μάρκετ και ένα gin tonic σε βαζάκι, ακριβώς όπως τα αναψυκτικά; Αυτό είναι ένα από τα πιο φιλόδοξα projects κάποιων εκ των κορυφαίων παικτών του κλάδου. Μένει να δούμε αν και πότε ακριβώς θα προχωρήσει και κυρίως ποια θα είναι η ανταπόκρισή του από το κοινό.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Η Selene Vedema 2025, η μεγαλύτερη "γιορτή" του σαντορινιού αμπελώνα, επιστρέφει στις 26 και 27 Σεπτεμβρίου
Η Selene Vedema 2025, η μεγαλύτερη "γιορτή" του σαντορινιού αμπελώνα, στρέφει και φέτος τα βλέμματα του παγκόσμιου οινικού στερεώματος στη Σαντορίνη.
Γιατί υπάρχει η τρύπα στα κουτάκια των αναψυκτικών –Όχι, δεν είναι για το καλαμάκι
Όχι, η τρύπα στη γλωττίδα του κουτιού δεν είναι για να κρατάει το καλαμάκι. Η ιστορία της ξεκινά από ένα πικνίκ το 1962 και κρύβει ευρηματικότητα, εργονομία και… περιβαλλοντικά οφέλη.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΤο Ideal είναι το πιο χοτ μπαρ της Αθήνας αυτή τη στιγμή
Οι λόγοι που καθιστούν το φρέσκο μπαρ των Εξαρχείων ό,τι πιο δημοφιλές παίζει τώρα στην αθηναϊκή σκηνή.
Γραφει Μπαμπης ΔουκαςΌλα τα φώτα στο Bar Leone
Στο Χονγκ Κονγκ ίσως βρίσκεται το επόμενο μεγάλο μπαρ του μάταιου τούτου κόσμου. Ο Lorenzo Antinori μας μιλά για αυτό.
Γραφει Μπαμπης ΔουκαςΈνας rooftop προορισμός σε μαγνητίζει στην Αθηναϊκή Ριβιερα
Τα Asteria Rooftop ανατέλλουν στον ουρανό της Γλυφάδας και θα γίνουν το αγαπημένο σου σημείο για θερινή ραστώνη στην πόλη.
Πώς θα καταλάβεις αν σου σέρβιραν την μπύρα σε βρώμικο ποτήρι
Οι φυσαλίδες, ο αφρός και το άρωμα της μπύρας μπορούν να σου πουν πολλά για το αν το ποτήρι σου είναι πραγματικά καθαρό. Ιδού τι να προσέξεις.
Γραφει Τιμος Σαλαμες