Η ιστορία του Fred Perry, του τενίστα που έγινε brand

Μία ημέρα σαν σήμερα ερχόταν στη ζωή ο αστέρας του τένις που θα άλλαζε τον κόσμο της μόδας.

Πολλοί γνωρίζουν το όνομα και τη 'μάρκα', αλλά λίγοι το πρόσωπο και τον άνθρωπο πίσω από αυτήν. Ο Fred Perry ήταν ένας αυτοδίδακτος Βρετανός τενίστας που κέρδισε τρία συνεχόμενα πρωταθλήματα Wimbledon από το 1934 έως το 1936. Το 1935 και σε ηλικία 26 ετών, έφτασε στην κορυφή, κατακτώντας και τα τέσσερα Grand Slams, μάλιστα είναι ο μοναδικός στο είδος του που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο.

> Διάβασε ακόμη: Η ιστορία των Stan Smith, των πιο θρυλικών sneakers της Adidas

Ο Perry ήταν γιος καλλιεργητή βαμβακιού, το οικογενειακό του υπόβαθρο δηλαδή παραήταν αντισυμβατικό για έναν τενίστα, με αποτέλεσμα να τον "σνομπάρουν" συχνά οι άνθρωποι του χώρου. Προφανώς, πέντε δεκαετίες αργότερα, όταν φτιάχτηκε άγαλμα προς τιμήν του στο Wimbledon, η αμφισβήτηση είχε πάψει να υφίσταται προ πολλού, με το σεβασμό και το θαυμασμό να την έχουν διαδεχτεί.  

Το πρώτο μπλουζάκι

Μετά από το λανσάρισμα ενός περικάρπιου για τον ιδρώτα στη δεκαετία του 1940, ακολούθησε το πρώτο μπλουζάκι το 1952 ως η επόμενη προσθήκη στα προϊόντα με την επωνυμία Fred Perry. Πιο συγκεκριμένα, το φόρεσε πρώτη φορά ο ίδιος στο Wimbledon και έγινε αμέσως επιτυχία. 

Η ιστορία του Fred Perry, του τενίστα που έγινε brandGetty Images

Το πρωτότυπο είχε δημιουργηθεί στο Λέστερ και ήταν μονόχρωμο χωρίς ρίγες. Έφερε πἀνω του επίσης, το πλέον εμβληματικό λογότυπο με τα φύλλα δάφνης που παρέπεμπε στο θεσμό Wimbledon. Στα χρόνια που ακολούθησαν με εφαλτήριο τη δεκαετία του 1950, κυκλοφόρησαν περισσότερα χρώματα πέρα από το κλασσικό λευκό, άλλωστε η ζήτηση στα μπλουζάκια ήταν τεράστια.  

Οι πρώτοι fans

Όσο περνούσε ο καιρός, το μπλουζάκι Fred Perry γινόταν ακόμη πιο δημοφιλές, ξεπερνώντας το στενό αθλητικό πλαίσιο. Το προτιμούσαν επίσης μουσικοί και καλλιτέχνες πάσης φύσεως, μία εκ των οποίων και η αείμνηστη Amy Winehouse.

> Διάβασε ακόμη: O John Goldberger είναι ένας από τους σημαντικότερους συλλέκτες ρολογιών του κόσμου

Με Fred Perry επίσης, είχαμε δει πολλάκις την Gwen Stefani σε καιρούς No Doubt, ενώ ο Alex Turner των Arctic Monkeys συνεχίζει να τα τιμά δεόντως μέχρι και σήμερα. Ο δε Miles Kane, το έτερον ήμισυ του στους Last Shadow Puppets, ήταν το πρόσωπο της καμπάνιας της εταιρείας για το 2019. 

ΦΡΕΝΤ ΠΕΡΙ 2Getty Images

Οι skinheads στα 60s και η λανθασμένη εντύπωση του σήμερα

Στα μέσα της δεκαετίας του 1960, οι νέοι της εργατικής τάξης στο Λονδίνο έδειξαν την προτίμησή τους στην Fred Perry επωνυμία διότι συνδύαζε έξυπνη αισθητική και καλές τιμές. Οι skinheads και οι fans του ska έφτασαν να δημιουργήσουν τη δική τους ταυτότητα που αποτελούνταν από μπότες και τα στενά jeans και αναβαθμιζόταν αμέσως με την προσθήκη Fred Perry στο σύνολο. Η εικόνα τους ολοκληρώθηκε από πολύ κοντό, σχεδόν ξυρισμένο, κούρεμα. Το εν λόγω στυλ στην πορεία επεκτάθηκε και στους ποδοσφαιρόφιλους που ανάλογα με την ομάδα που υποστήριζαν, επέλεγαν το αντίστοιχο χρώμα "στολής" στα μπλουζάκια που φορούσαν.

Στο μεταξύ, δεδομένου του ότι πολλά από τα αγόρια -αυτοαποκαλούμενα ως skinheads- ζούσαν κυρίως στα προάστια που κατοικούνταν από λευκούς, ήταν σχεδόν αναπόφευκτο να στρατολογηθούν από το ταχέως αναπτυσσόμενο εθνικιστικό κόμμα της εποχής, που έκανε την εμφάνισή του το 1967. Κάπως έτσι, βγήκε τελείως από το αρχικό πλάνο η πολυπολιτισμικότητα ως φιλοσοφία της Fred Perry επωνυμίας, χωρίς ασφαλώς δικής της ευθύνη - ήταν μάλλον μία λανθασμένη σύνδεση του κοινού.

Η παρουσία των skinheads παρέμεινε ισχυρή τη δεκαετία του 1970 μετά την εκλογή της Margaret Thatcher, ενώ η δραστηριότητά τους έγινε ακόμη περισσότερο ορατή δημοσίως, καθώς ορισμένοι από αυτούς συμμετείχαν σε νεοναζιστικές εκδηλώσεις σε όλη την Αγγλία. Αργότερα, το ίδιο στυλ ρούχων επέλεξαν ως στολή αντίστοιχες ομάδες στην αντίπερα όχθη, όταν εκλέχθηκε ο Ronald Reagan πρόεδρος των Η.Π.Α το 1981. 

Τα μπλουζάκια polos παρεμπιπτόντως (όχι απαραίτητα του brand αλλά και άλλων), παραμένουν μέχρι και σήμερα ως ένα είδος 'στολής' για ρατσιστικές ομάδες, ναζιστικές κολεκτίβες και ακροδεξιές οργανώσεις όπως οι Proud Boys που από το 2014 και μετά φορούσαν μαύρα μπλουζάκια με κίτρινες λεπτομέρειες για να ξεχωρίζουν στο πλήθος. Το φθινόπωρο του 2020, η εταιρεία αναγκάστηκε να αποσύρει τη συγκεκριμένη ετικέτα από τις Η.Π.Α και τον Καναδά, αποδοκιμάζοντας ουσιαστικά το γεγονός ότι το μπλουζάκι είχε γίνει ανεπίσημη στολή της σέχτας. 

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

MODIVO Back to Office: Επιστροφή στο γραφείο με urban style

Η MODIVO αποδεικνύει ότι το γραφείο δεν είναι περιορισμός αλλά ένας χώρος όπου το στυλ μπορεί να γίνει προέκταση της προσωπικότητάς μας.

Ο όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ως αποκλειστικός εκπρόσωπος της Paul & Shark σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Όμιλος LH Group – Παπαϊωάννου ανακοινώνει με υπερηφάνεια ότι αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή του παγκοσμίου φήμης ιταλικού brand Paul & Shark για Ελλάδα και Κύπρο.

The Lineup | Η νέα καμπάνια της Diesel υμνεί την αντισυμβατικότητα

Η Diesel παρουσιάζει την πιο εναλλακτική "συμμορία" της μόδας.

Η BOSS Eyewear παρουσιάζει τη συλλογή Ανδρικών Γυαλιών Φθινόπωρο/Χειμώνας 2025

Η νέα συλλογή ανδρικών γυαλιών ηλίου και οράσεως εμπλουτίζεται από τολμηρά σχέδια, κατασκευασμένα από καινοτόμα, βιώσιμα υλικά.

Στη νέα κολεξιόν της Falconeri θα βρεις όλα όσα χρειάζεσαι για το φθινόπωρο

Το Alps Getaway, το νέο FW25 editorial, αποπνέει την κομψότητα μιας απόδρασης προαναγγέλλοντας παράλληλα, πως το φθινόπωρο είναι προ των πυλών.

Από την άμμο στο παρκέ: Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης φωτογραφίζεται φέρνοντας πίσω την πρώτη έκδοση HeatGear® - Baselayer της Under Armour.

Ο Γιαννούλης Λαρεντζάκης πρωταγωνιστεί στη νέα παρουσίαση της Under Armour, με concept έμπνευσης και συμβολισμού που αναδεικνύει τη συλλογή Baselayer και τις αξίες του αθλητισμού.