Η Bizzarrini έρχεται με φόρα από τα '60s, εμείς προειδοποιήσαμε

Η ιταλική μάρκα ανακοίνωσε το λανσάρισμα ενός σούπερ σπορ μοντέλου με την ονομασία Giotto, προς τιμήν του ιδρυτή της.

Γράφει: Γιάννης Σπανός 28 Φεβρουαρίου 2023

Η ιταλική μάρκα Bizzarrini μπορεί να μην είναι πολύ γνωστή σήμερα, αλλά στη δεκαετία του 1960 ήταν πραγματικά στα φόρτε της. Ιδρύθηκε το 1964 στο Λιβόρνο για την παραγωγή πολυτελών σπορ αυτοκινήτων. Το 1965, η έκδοση Corsa της 5300GT σχεδιάστηκε από τον ίδιο τον Giotto Bizzarrini καθώς έψαχνε για μια μεγάλη αγωνιστική επιτυχία και κέρδισε την κατηγορία της στις 24 ώρες του Le Mans, διανύοντας περισσότερους από 300 γύρους με μέση ταχύτητα 170 km/h. 

Η μοναδική κλειστή P538 δημιουργήθηκε το 1966 και πήρε το όνομα του ιδιοκτήτη που ανέθεσε τη σχεδίαση, του Duca D'Aosta. Ο πρίγκιπας Amedeo, μέλος της ιταλικής βασιλικής οικογένειας, ήθελε ένα τρομερό αγωνιστικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να χρησιμοποιείται καθημερινά στο δρόμο.

Το 1968 δημιούργησε το Bizzarrini Manta για το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο. Η Manta απέφευγε τις καμπύλες για μια πιο γεωμετρική φουτουριστική προσέγγιση. Με μια κεντρική θέση οδήγησης, πλαισιωμένη από δύο επιβάτες, η ιδέα της Manta ήταν πραγματικά καινοτόμα.

Τι συνέβη

Από τα χρόνια της δόξας, η μάρκα Bizzarrini έχει αλλάξει αρκετές φορές ιδιοκτησία. Αρκετοί προσπάθησαν να αναστήσουν το brand μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Το 2020, μια νέα εταιρεία Bizzarrini σχηματίστηκε μετά από μεταβίβαση της ιδιοκτησίας και ξεκίνησε τη στρατηγική για την επιστροφή της μάρκας στο προσκήνιο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Το 2023 αναμένεται να είναι η χρονιά που η ιταλική εταιρεία θα κάνει την επιστροφή της: παρουσίασε το πρώτο της νέο supercar, το οποίο ονομάστηκε Giotto, από το όνομα του ιδρυτή της. Η ομορφιά της περιορισμένης έκδοσης φέρνει την υπόσχεση για μεγάλες επιδόσεις.

Το νέο μοντέλο

Το αυτοκίνητο διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα V12 με μεσαίο κινητήρα. Κάτι που μας θυμίζει τον θρυλικό V12 της Lamborghini, έναν κινητήρα που ήταν τόσο επιτυχημένος που η μάρκα τον χρησιμοποιούσε για δεκαετίες. Η Lamborghini είχε μάλιστα προσλάβει τον Bizzarrini για να σχεδιάσει το αριστούργημα, το οποίο συνέχισε να τροφοδοτεί θρύλους όπως η Miura, η Countach και η Murcielago. 

Στο νέο μοντέλο βρίσκουμε επίσης ένα οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ο Chris Porritt, ο άνθρωπος που κάποτε ήταν επικεφαλής των μηχανολογικών τμημάτων της Aston Martin, της Tesla και της Rimac, θα επιβλέπει την ανάπτυξη του powertrain ως CTO της Bizzarrini. Θα διαθέτει μια σύνθετη δομή αμαξώματος που θα πληροί τα πρότυπα ασφαλείας, μαζί με ελαφριά πάνελ από ανθρακονήματα που θα εξασφαλίζουν ακόμα μεγαλύτερες επιδόσεις.

Bizzarrini

Η Bizzarrini επέλεξε να σχεδιάσει το Giotto μετά το εμβληματικό 5300 GT. Το Giotto σχεδιάστηκε από τον Giorgetto Giugiaro και τον γιο του, Fabrizio. Ο εξωτερικός του σχεδιασμός είναι εντυπωσιακός. Εξίσου ριζοσπαστικό και κομψό, το Giotto δεν μοιάζει με τίποτε άλλο, αν και στο μπροστινό μέρος έχει μια μικρή ομοιότητα με την Bugatti Centodieci. Οι δίδυμοι αεραγωγοί που βρίσκονταν στο καπό των Bizzarrinis της δεκαετίας του 1960 έχουν μετατραπεί σε στιλιστικό χαρακτηριστικό και τώρα φιλοξενούν τους λεπτούς προβολείς. Ανάμεσά τους, το λογότυπο της μάρκας λάμπει. 

Ο CEO της εταιρείας ανέφερε ότι το Giotto αποτελεί μέρος του δεκαετούς σχεδίου της Bizzarrini για τη συνέχιση της κατασκευής πρόσθετων, πιο σπορ μοντέλων αναγέννησης.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο παντρεύεται μέσα στο καλοκαίρι

Όπως όλα δείχνουν, ο γάμος του Γιάννη και της Mariah θα γίνει στην Πύλο.

Η Αθήνα της αφρικανικής σκόνης κάνει κακό στο δέρμα μας, λέει πρόσφατη έρευνα

Έχουμε τη λίστα με τις 10 πόλεις που είναι οι χειρότερες για το δέρμα παγκοσμίως.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη θα φέρει (κι άλλα) λεφτά στη Meta σύμφωνα με τον Mark Zuckerberg

Για να θερίσεις, θα πρέπει πρώτα να σπείρεις και αυτό κάνει στην παρούσα φάση.

Γραφει Παυλος Κρουστης