Ένας οδηγός για καλύτερο ύπνο

20 πρακτικά κόλπα για να νικήσεις την αϋπνία και να κοιμάσαι σαν πουλάκι.

Γράφει: Παναγιώτης Κούστας 03 Μαΐου 2021

Να κι ένα 100% χρήσιμο guide που σου εξηγεί το πώς θα σε πάρει ο ύπνος. Ειδικά αν πάσχεις από αϋπνίες και κάθε βράδυ στριφογυρίζεις στο κρεβάτι σου κι αλλάζεις πλευρό κάθε τρεις και λίγο, μην μπορώντας να κλείσεις μάτι. Ακολουθεί, λοιπόν, μία λίστα με 20 tips που μας ψιθύρισε στ’ αυτί ο Μορφέας και θα σε κάνουν να κοιμάσαι σαν πουλάκι.

Ρύθμισε τη θέρμανση

Θα πρέπει να είναι ανάμεσα στους 15 με 20°C, για να βοηθήσει το σώμα σου να χαλαρώσει πριν από τον ύπνο.

Στήσε και ακολούθησε ένα πλάνο

Προσπάθησε πάντα να ξυπνάς και να σηκώνεσαι από το κρεβάτι την ίδια ώρα. Το να τηρείς με ευλάβεια ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα, θα σου κάνει πιο εύκολο το να σε παίρνει ο ύπνος.

Γυμνάσου

Σύμφωνα με μία επιστημονική έρευνα, το να γυμνάζεσαι με αντιστάσεις στις 7 το πρωί, θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς τη νύχτα.

Κάνε διατάσεις

Εναλλακτικά, μπορείς να ξεκινάς τη μέρα σου κάνοντας γιόγκα. Θα σε κάνει να αποβάλλεις το άγχος, που είναι μία από τις αιτίες της αϋπνίας.

Κάνε διαλογισμό

Θα σε κάνει να αυξήσεις τα επίπεδα μελατονίνης στον εγκέφαλό σου, κάτι που θα σου χαρίσει έναν πιο ποιοτικό ύπνο αργότερα.

Κάνε ηλιοθεραπεία

Αν φεύγεις από το σπίτι αξημέρωτα για να πας στη δουλειά και, συνεπώς, δεν έχει βγει ακόμη ο ήλιος για να σε δει, κάνε μία προσπάθεια να κάνεις ηλιοθεραπεία τα απογεύματα. Η έλλειψη της έκθεσης στο φως του ηλίου, κάνει τον κιρκάδιο ρυθμό σου σμπαράλια, κάτι που με τη σειρά του σου προξενεί δυσκολία στο να κοιμηθείς.

Βγες στο ύπαιθρο

Μία σύντομη εξόρμηση στη φύση, θα σε βοηθήσει να σε πάρει ο ύπνος. Το ίδιο και μία βόλτα στο πιο κοντινό άλσος της περιοχής σου.

Διάλεξε μαξιλάρι

Θα πρέπει να είναι λιγάκι σκληρό, γιατί τα μαλακά μπορεί τελικά να μην είναι τόσο άνετα. Και όταν μιλάμε για έναν καλό ύπνο, η άνεση επί κεφαλής είναι προαπαιτούμενη.

Φάε ελαφριά και νωρίς το βράδυ

Κι αυτό γιατί όσο πιο βαρύ είναι το δείπνο σου και όσο πιο αργά κάθεσαι στο τραπέζι, τόσο πιο πολύ αποσυντονίζεις τον κιρκάδιο ρυθμό σου.

Απόφυγε τους υδατάνθρακες πριν πέσεις στο κρεβάτι

Ένα comfort δείπνο με ραβιόλια ή πατατούλες θα σε κάνει να νυστάξεις, αλλά ο ύπνος σου θα είναι ανήσυχος.

Μπες στην μπανιέρα

Μιάμιση ώρα πριν πέσεις στο κρεβάτι, ένα ζεστό μπάνιο θα προετοιμάσει το σώμα σου για τον ύπνο.

Ένας οδηγός για καλύτερο ύπνοiStock

Πιες ένα ποτηράκι αλκοόλ

Θα αυξήσει τα επίπεδα αδενοσίνης στον οργανισμό σου, που προκαλούν υπνηλία. Παρόλα αυτά, αν ξεπεράσεις το όριο του ενός ποτού, το αποτέλεσμα θα είναι το αντίθετο.

Εναλλακτικά, φτιάξε ένα ζεστό

Τα διάφορα αφεψήματα σε βοηθούν να πέσεις σε βαθύ ύπνο. Βράσε, λοιπόν, ένα και πιες το μισή ώρα πριν ξαπλώσεις.

> Διάβασε ακόμα: Οι πιο ανατριχιαστικοί κινηματογραφικοί ήρωες πίνουν γάλα. Αλλά γιατί;

Αρωματίσου

Αν το άρωμά σου είναι βαρύ, έντονο ή εκκεντρικό, απλώς έχε στο κομοδίνο σου ένα αποσμητικό χώρου με άρωμα λεβάντας, που θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις.

Βάλε μία playlist με "ροζ θόρυβο"

Όπου "ροζ θόρυβος" γράψε χαλαρωτικούς ήχους τύπου βροχή, κελαριστά ποταμάκια κλπ που φέρνουν υπνηλία.

Ξεκαταχώνιασε από την αποθήκη τα CDs με τις chill-out επιλογές

45 λεπτά με όλες αυτές τις λαουντζιές που ήταν της μόδας τη δεκαετία του 2000, μπορούν να σε βοηθήσουν να κοιμηθείς.

Φόρεσε ωτασπίδες

Αν δεν πιάσουν τα κόλπα με τους ήχους και τις μουσικές, βάλε ωτασπίδες για να απομονωθείς από τους εξωτερικούς περισπασμούς.

Γύρνα στο πλάι

Κι αυτό γιατί το να κοιμάσαι ανάσκελα, μπορεί να σου προκαλέσει άπνοια.

Βάλε φαντασία

Το να αρχίσεις να φαντάζεσαι διάφορα πράγματα, π.χ. ότι σε παίρνει ο ύπνος, κάνει τα εγκεφαλικά σου κύματα να χαλαρώσουν, ένα εφέ παρόμοιο με αυτό του διαλογισμού, που κάνει τα μάτια σου να γλαρώσουν.

> Διάβασε ακόμα: Tι είναι πάλι αυτή η Sexsomnia

Το τελευταίο tip

Αν αποτύχουν όλα τα παραπάνω, υπάρχει και μία παράδοξη μέθοδος για να σε πάρει ο ύπνος: Βάλε τα δυνατά σου να μείνεις ξάγρυπνος. Αυτό, θα μειώσει το άγχος που έχεις συνδέσει με τις απέλπιδες προσπάθειές σου να κοιμηθείς και, τελικά, να σε ζαβλακώσει μέχρι να πεις κύμινο.

 

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Γιατί (και) απόψε θα δουν όλοι Survivor

Κι όμως, παρά την αποχώρηση του Τζέιμς Καφετζή, το reality επιβίωσης εξακολουθεί να καθηλώνει.

Πώς θα αδυνατίσεις απλά περπατώντας

Οι πιο έξυπνοι τρόποι για να καις περισσότερες θερμίδες και να αδυνατίσεις περπατώντας.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Στο Σαν Μαρίνο για covid-free διακοπές

Μείνε και εμβολιάσου: Με αυτό το σύνθημα ξεκινά ο τουρισμός του εμβολιασμού στις 17 Μαΐου για το περίκλειστο από την Ιταλία μικροκράτος.

Γραφει Παναγιωτης Κουστας

Τρέξιμο ή βάρη;

Ποιο από τα δύο είδη προπόνησης να διαλέξεις και γιατί.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Η ιστορία του Tanitoluwa Adewumi

Ο 10χρονος άστεγος πρόσφυγας που έγινε master στο σκάκι.

Η 18χρονη Destiny έρχεται για να αναστατώσει την Eurovision

Η Destiny με το με τραγούδι "ύμνο" για τις γυναίκες "Je Me Casse", θίγει το θέμα της γυναικείας ενδυνάμωσης και είναι το μεγάλο φαβορί της Eurovision.