7 τροφές που σε κάνουν πιο ευφυή

Βάλε αυτές τις τροφές στο καθημερινό μενού σου και βίωσε πρωτόγνωρες εμπειρίες εγκεφαλικής απογείωσης

Γράφει: Νίκος Αγάθος 25 Ιουνίου 2019

Ό, τι τρως δεν έχει να κάνει μόνο με το στομάχι, τους μυς ή τα οστά, αλλά και με το μυαλό σου. Σου λείπει ο στόχος και η δημιουργικότητα στη δουλειά; Αισθάνεσαι ότι διαρκώς ξεχνάς ακόμη και τις πιο απλές υποχρεώσεις της καθημερινότητάς σου; Μήπως, γενικώς, νιώθεις ότι η μνήμη και η ευστροφία σου σε εγκαταλείπουν; Οι ευεργετικές ιδιότητες που έχουν οι παρακάτω 7 τροφές συμβάλλουν σε κάθε μικρό ή μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο εγκέφαλός. Μάλιστα, κάποιες από αυτές, αποτελούν την καλύτερη ασπίδα για μειωμένο ρίσκο να εμφανίσεις τη νόσο Αλτσχάιμερ ενώ μεγαλώνεις.

7 τροφές που σε κάνουν πιο ευφυή

Αυγά

Είναι πολύ πλούσια σε βιταμίνες Β και πρωτεΐνες. Σύμφωνα με όλες τις μελέτες, η έλλειψη βιταμίνης Β συνδέεται με μεγαλύτερη τάση ανάπτυξης κατάθλιψης και σταδιακής απώλειας πρόσκαιρης μνήμης.

ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ

Βραστό κοτόπουλο

Ο ζωμός του κοτόπουλου (κατά προτίμηση, βιολογικό) εφοδιάζει τα εγκεφαλικά κύτταρα με πολύτιμα μεταλλικά στοιχεία και λιπαρά οξέα, τα οποία τα διατηρούν σε διαρκή εγρήγορση, ενώ το κολλαγόνο που υπάρχει στις αρθρώσεις του κοτόπουλου, πολλαπλασιάζει τα οφέλη –τόσο στις δικές σου αρθρώσεις, όσο και στη νευρωνική πλαστικότητα του εγκεφάλου σου.

ΨΑΡΙ

Ψάρια

Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που υπάρχουν σε πλούσιες δόσεις στη σαρδέλα, στον γαύρο, στο σολομό και στον τόνο, είναι ένα από τα βασικά συστατικά για την υγεία του εγκεφάλου, ενώ ταυτόχρονα βοηθούν στη μείωση πιθανών αγγειακών φλεγμονών και εμφάνισης αθηροσκλήρωσης.
ΚΑΡΥΔΙΑ

Φρέσκοι, ωμοί ξηροί καρποί

Καρύδια, αμύγδαλα, φουντούκια, φιστίκια Αιγίνης, αποτελούν κορυφαία πηγή μαγνησίου, το οποίο έχει αποδειχθεί επιστημονικά πως μειώνει το εγκεφαλικό στρες και τις φλεγμονές των κυττάρων και πολλές παράπλευρες παθήσεις που συνδέονται με τις γνωστικές λειτουργίες.

ΛΑΧΑΝΙΚΑ

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Σπανάκι, ρόκα, μαρούλι, λάχανο και μπρόκολο, αποτελούν ανεκτίμητη πηγή βιταμινών Κ, Ε, φυλλικού οξέος και β-καροτίνης (ή βιταμίνης Α), οι οποίες αποδειγμένα επιβραδύνουν τη εγκεφαλική παρακμή.

ΣΟΚΟΛΑΤΑ

Μαύρη σοκολάτα

Χάρη στα πολύτιμα αντιοξειδωτικά, φλαβονοειδή και το μαγνήσιο που περιέχει, διεγείρει την παροχή αίματος και την οξυγόνωση του εγκεφάλου.

ΜΥΡΤΙΛΑ

Blueberries

Το μπλε μύρτιλο -το πιο μπλε/μοβ μούρο από όσα θα βρεις στην αγορά-, αποτελεί για τους επιστήμονες αληθινή "βόμβα" αντιοξειδωτικών, η οποία δρα κατευθείαν στον εγκέφαλο πυροδοτώντας ένα πλήθος άμεσων λειτουργιών, που ξεκινούν από την υψηλή αίσθηση δημιουργικότητας και καταλήγουν στην  γρηγορότερη διαδικασία σύνθεσης και ανάλυσης δεδομένων της μνήμης (όταν βρίσκεσαι, ας πούμε, σε ένα πολύ κρίσιμο επαγγελματικό meeting).

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Νέα

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

5 διατροφικοί κανόνες για μακροζωία

Όπως τους αποκάλυψε ο γκουρού των αθλητών, Henri Chenot.

Οι κάμψεις - σφυριά χτίζουν γρήγορα δυνατούς δικέφαλους

Η σωστή τεχνική για να εκτελέσεις τα hammer curls.