H συνήθεια που σαμποτάρει την εργασιακή σου ρουτίνα

Ξέρουμε ποιος είναι ο νούμερο ένα αντιπερισπασμός.

Πόσο συχνά ελέγχεις τα μηνύματά σου; Αν η απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι "συνέχεια" ή "όλη μέρα", τότε συνέχισε να διαβάζεις. Βασικά και αυτό να μην απάντησες, συνέχισε να διαβάζεις για να μάθεις πώς σαμποτάρεις τη ρουτίνα της δουλειά σου. 

Πριν από μερικά χρόνια, το RescueTime δημοσίευσε μια απογοητευτική μελέτη αναφορικά με την ψυχαναγκαστική σχέση που παρατηρείται ανάμεσα στους εργαζόμενους και στο ηλεκτρονικό τους ταχυδρομείο, ή αλλιώς, στα άμεσα και γρήγορα μηνύματα. Η μελέτη αυτή λοιπόν, έδειξε ότι οι knowledge workers, οι εργαζόμενοι δηλαδή των οποίων το κύριο κεφάλαιο είναι η γνώση, δεν αφήνουν ούτε έξι λεπτά να περάσουν δίχως να τσεκάρουν πλατφόρμες με μηνύματα όπως είναι το Gmail, το Slack ή το Microsoft Teams.

Μάλιστα, το 35% των εργαζομένων ανέφερε ότι διακόπτει μια παραγωγική εργασία κάθε τρία λεπτά για να ελέγξει κάποια από τις πλατφόρμες όπου επικοινωνεί ενώ μόνο το 19% των εργαζομένων δήλωσε ότι μπορεί να επικεντρωθεί στη δουλειά του για 20 λεπτά, ή περισσότερο, πριν ανανεώσει τα μηνύματά του για άλλη μια φορά. Οι διευθυντές και οι εργοδότες, συχνά τονίζουν τη σημασία αυτών των πλατφορμών ανταλλαγής μηνυμάτων, φτάνοντας μάλιστα ορισμένες περιπτώσεις μέχρι και στην εφαρμογή λογισμικού παρακολούθησης. Κάτι που αποδεδειγμένα κάνει τους εργαζόμενους να γίνονται εριστικοί καθώς αισθάνονται ότι παρακολουθούνται, ή απλώς τους κάνει μη παραγωγικούς. Με λίγα λόγια, όσοι δεν κάνουν χειρωνακτική εργασία και χρειάζονται ηρεμία και συγκέντρωση, αποσπώνται από τις πλατφόρμες ανταλλαγής μηνυμάτων με αποτέλεσμα να μην είναι αποτελεσματικοί στη δουλειά τους, σαμποτάροντας έτσι τη ρουτίνα τους. 

Η εναλλακτική λύση λοιπόν σε αυτό, ήρθε το 2016 από τον Cal Newport, καθηγητή πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Georgetown. Ο Cal Newport υποστήριξε πως το αντίδοτο στο παραπάνω "σύμπτωμα" είναι η "βαθιά εργασία" και τα μεγάλα, αδιάλειπτα μπλοκ εστιασμένης παραγωγικής σκέψης. Τι σημαίνει αυτό; Λιγότερες ώρες δουλειάς, κανένα διάλειμμα και μέγιστη συγκέντρωση. Τουλάχιστον αυτό είναι το μοτίβο που προτείνει ο Cal, ο οποίος έχει γράψει ένα σχετικό βιβλίο και τακτικά μιλάει για τον ψηφιακό μινιμαλισμό ως τον τρόπο για να μετριάσει κανείς τις αυτοκαταστροφικές επιπτώσεις αυτού που αποκαλεί "το υπερδραστήριο μυαλό της κυψέλης". 

Συμπέρασμα: Αν θέλεις να είσαι ένας από τους πιο συγκεντρωμένους τύπους στο γραφείο, τότε δεν έχεις παρά να περνάς 20 λεπτά, ή και περισσότερο, χωρίς να ελέγχεις το email σου ή την ομαδική με τους συναδέλφους. Η επιθυμία του να είσαι συνεχώς διαθέσιμος για τη δουλειά φαίνεται πως είναι καταστροφική για την εργασία σου, με τις κόκκινες ειδοποιήσεις να είναι ο πιο "δυνατός" αντιπερισπασμός.

Ακολούθησε το Esquire στο Facebook, το Twitter και το Instagram.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Πού και σε ποια ακίνητα επενδύουν οι εκατομμυριούχοι στη χώρα μας

Οι ξένοι επενδυτές καθώς και οι Έλληνες ομογενείς που αναζητούν κατοικίες στην Ελλάδα προέρχονται συνήθως από Ευρωπαϊκές χώρες.

Ένας οδηγός για να σχεδιάσεις το Πασχαλινό σου ταξίδι στην Ελλάδα

Οι προορισμοί σε βουνό, θάλασσα αλλά και τις πόλεις γιορτάζουν το φετινό Μαγιάτικο Πάσχα τελετουργικά και τα ξενοδοχεία και τα εστιατόρια έχουν ετοιμάσει ξεχωριστά πακέτα, προσφορές και μενού.

Η ιστορία της Lamborghini

Μία ημέρα σαν τη σημερινή, το 1916, ερχόταν στη ζωή ο Ferruccio Lamborghini. Και αυτή είναι η ιστορία του εμβληματικού brand που δημιούργησε.

Γραφει Μπαμπης Δουκας

Τι είναι η δίαιτα BRAT και γιατί αξίζει μία ευκαιρία

Πώς θα ακολουθήσεις τη δίαιτα που θα ηρεμήσει τον οργανισμό σου από τη διάρροια και τους εμετούς.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Τα χόμπι που δείχνουν ότι είμαστε εξυπνότεροι από το μέσο όρο

Η επιστήμη μίλησε: Είμαστε ευφυέστεροι από τους υπόλοιπους ανάλογα με το πώς περνάμε τον ελεύθερό μας χρόνο.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

H τεχνητή νοημοσύνη βοηθά την Amazon να γλιτώσει 500.000 τόνους συσκευασίας

O κολοσσός του λιανεμπορίου εγκαινίασε το 2019 το δικό της μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να μειώσει τα απορρίμματα συσκευασίας