Ferrari Pinin, το ανεκπλήρωτο όνειρο της Scuderia
Το πρωτότυπο του 1980 παραμένει μέχρι σήμερα το μοναδικό τετράθυρο αυτοκίνητο του brand.
Όπως και πολλές άλλες ιταλικές εταιρείες, έτσι και η Ferrari διατηρούσε ανέκαθεν πολύ στενές σχέσεις με το design studio Pininfarina. Το τελευταίο, με αφορμή τα 50 χρόνια από την ίδρυσή του, πρότεινε ένα τολμηρό για τα δεδομένα της Scuderia project, με το οποίο μάλιστα συμφώνησε ενθουσιασμένος και ο Enzo Ferrari: Το πρώτο τετράθυρο αυτοκίνητο παραγωγής του brand.

To 1980 λοιπόν παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο η Ferrari Pinin, που "βαπτίστηκε" από το παρατσούκλι του ιδρυτή της Pininfarina, Battista Farina. Το ένα και μοναδικό αντίτυπο που κατασκευάστηκε είναι το μόνο 4θυρο sedan στην ιστορία της Ferrari. Φτιάχτηκε με τη φιλοδοξία να μπει στην ευρεία γραμμή παραγωγής και να κοντράρει τα αντίστοιχα μοντέλα της εποχής που μονοπωλούσαν το ενδιαφέρον όπως η Jaguar XJ, η Maserati Quattroporte και η Mercedes-Benz 450SEL 6.9
Η μήκους 4.821 χιλιοστών Pinin βασιζόταν σε ένα σωληνωτό πλαίσιο, με ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά-πίσω, εξοπλισμένη με έναν V12 ατμοσφαιρικό κινητήρα 366 ίππων και 450 Nm ροπής.



Για πολλά χρόνια, φιλοξενούνταν στο μουσείο της Pininfarina, μέχρι που το 2008 κάποιος την αγόρασε και ανέθεσε στον τεχνικό διευθυντή του μηχανικού τμήματος της Ferrari Mauro Forghieri και την ομάδα του να την αναπαλαιώσουν.
Η όλη διαδικασία δεν ήταν καθόλου εύκολη, καθώς πολλά μέρη της έπρεπε να φτιαχτούν και πάλι από την αρχή όπως οι αναρτήσεις, η δεξαμενή της βενζίνης και το σύστημα πέδησης. Το rebuilding διήρκεσε δύο χρόνια αλλά οι άνθρωποι που το επωμίστηκαν κατάφεραν να παντρέψουν τα κλασικά της στοιχεία με τις νέες προσθήκες.

Η πανέμορφη γραμμή της διατηρήθηκε όπως και το περίφημο εσωτερικό με το δερμάτινο σαλόνι της Connolly. Μεταξύ άλλων, υπάρχουν κάποια από τα αρχικά της στοιχεία που τότε παρέπεμπαν σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας αλλά πλέον είναι ο κανόνας, όπως η ηλεκτρική προσαρμογή των καθισμάτων και η θύρα για ακουστικά στο stereo system.
Η τιμή της σήμερα υπολογίζεται κοντά στις €750.000.
Διάβασε ακόμη για την ηλεκτρική αναβίωση του θρυλικού van της Volkswagen e-Bulli, τη διαχρονική φινέτσα της Ferrari 275 GTS του 1966 και την ιστορία της Maserati.
Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις
Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr
Το δώρο της SEGA που έσωσε την Nvidia
Η Nvidia μπορεί σήμερα να αξίζει πάνω από 4 τρισ. δολάρια, αλλά στα ’90s βρέθηκε ένα βήμα πριν το τέλος. Κι όμως, ένα "δώρο" 5 εκατ. δολαρίων από τη Sega ήταν αυτό που την έσωσε.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςF1 GP Άμπου Ντάμπι: Πρωταθλητής ο Lando Norris της McLaren γιατί ήταν πολύ cool
Ο Lando Norris ολοκλήρωσε το τελευταίο Grand Prix της χρονιάς στο Άμπου Ντάμπι τρίτος και κατέκτησε τον τίτλο του πρωταθλητή παρά την νίκη του Max Verstappen.
Αυτή είναι η πιο αγχωτική πόλη του κόσμου σύμφωνα με έρευνες-είναι η Αθήνα στη λίστα;
Πώς διαμορφώνεται ο χάρτης του αστικού άγχους το 2025 και γιατί κάποιες πόλεις πιέζουν περισσότερο τους κατοίκους τους. Αυτές είναι οι τάσεις πίσω από την αυξανόμενη αστική κόπωση.
Γραφει Νικη ΚοντομηναΤο αλκοόλ έχει πρωτεύουσα και δεν είναι αυτή που νομίζεις
Ένα ταξίδι στις πόλεις όπου η σχέση με το αλκοόλ αποτελεί κομμάτι της ταυτότητάς τους. Πώς διαφορετικοί προορισμοί διαμορφώνουν μοναδικές κουλτούρες γύρω από τη νυχτερινή ζωή και το ποτό.
Γραφει Τιμος ΣαλαμεςΑυτές ήταν οι δημοφιλέστερες αναζητήσεις στην Google για το 2025
Το Google Year in Search 2025 δείχνει τι πραγματικά απασχόλησε την Ελλάδα φέτος. Οι αναζητήσεις σκιαγραφούν μια χρονιά γεμάτη ένταση, αλλαγές και μικρές καθημερινές εμμονές.
Γραφει Παυλος ΚρουστηςΗ σοκαριστική έρευνα του MIT για το μέλλον της ανθρωπότητας
Νέα μελέτη του MIT αναλύει τον πιθανό αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης σε δεξιότητες, μισθούς και θέσεις εργασίας, φωτίζοντας το μέγεθος των αλλαγών που μπορεί να έρθουν.
Γραφει Τιμος Σαλαμες