Laverda SF750, η βασίλισσα των 70s

Πριν από μισό αιώνα, αυτό ήταν το αγαπημένο maxi bike των Ιταλών.

Η Laverda SF 750 είναι ένα δίτροχο-θρύλος της δεκαετίας του 1970, που παραμένει μοναδικό ακόμη και σήμερα, μισό αιώνα μετά. Μαζί με τις Moto Guzzi V7 Sport και Ducati Super Sport ήταν η τριάδα μοτοσυκλετών που αντιπροσώπευαν με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την ιταλική φιλοσοφία για την κίνηση σε δύο τροχούς, που θέλει το στυλ να συνδυάζεται με τις επιδόσεις και την άνεση του αναβάτη. Ήταν παράλληλα ο βασικός ανταγωνιστής της Honda CB750, παρότι η μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρείας ήταν αρκετά πιο προηγμένη τεχνολογικά. 

Laverda SF750, η βασίλισσα των 70s

Πριν φτάσουμε στο εν λόγω μοντέλο, αξίζει να ρίξουμε μία ματιά στην ιστορία της Laverda, η οποία ξεκινά πίσω στο 1873. Τότε, ο Pietro Laverda δημιούργησε μία εταιρεία γεωργικών μηχανημάτων στο μικρό χωριό Μπρεγκάντζε, της επαρχίας της Βιτσέντζα, στη βορειο-ανατολική Ιταλία. Κάτι παραπάνω από μισό αιώνα μετά, πιο συγκεκριμένα το 1949, ο εγγονός του Francesco μαζί με τον συνεργάτη του, μηχανικό, Luciano Zen, άρχισαν παράλληλα με τα γεωργικά μηχανήματα να σχεδιάζουν μία μοτοσυκλέτα, κάτι που σήμανε ουσιαστικά και την ίδρυση της Moto Laverda S.A.S. – Dottore Francesco Laverda e fratelli.

Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1950, η εταιρεία είχε κατορθώσει να εντάξει το πρώτο της δίτροχο (75 κυβικών) στους αγώνες ταχύτητας και να ξεκινήσει να παράγει όλο και περισσότερα αντίτυπα. Στα 60s, o Francesco Laverda, αδέρφια του και ασφαλώς ο Luciano Zen έθεσαν ως στόχο την κατασκευή μοτοσυκλετών μεγαλύτερου κυβισμού. Αρχικά, 650 κυβικών (η Laverda 650 GT του 1967), αργότερα 700 (η SF 750 του 1968) και, τελικά, 750. 

ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ LAVERDA 2

Το 1970 λοιπόν, η Laverda SF 750 έκανε την εμφάνισή της και ένα από τα στοιχεία που την έκαναν αμέσως να ξεχωρίζει ήταν η ασυναγώνιστη αναλογία βάρους/δύναμης. Η τελική της ταχύτητα έφτανε τα 190 χλμ/ώρα, την ίδια στιγμή που έδινε απίστευτη σταθερότητα. Παράλληλα, η ανταγωνιστική τιμή της ήταν ένα από τα επιπλέον assets της δημοφιλίας της: Το 1972 κόστιζε 1.020.000 λιρέτες έναντι 1.280.000 των μοντέλων της Honda και της Kawasaki αλλά και των 1.480.000 της Guzzi V7 Sport.

Σήμερα θεωρείται ένα θαυμάσιο συλλεκτικό κομμάτι, που διατηρεί ατόφια την προσωπικότητά της και αντιπροσωπεύει πλήρως το πνεύμα της εποχής.

Δείτε πρώτοι τις ειδήσεις του Esquire.com.gr στο Google News.


Διάβασε ακόμη για το Mazda R360 Coupe που δείχνει τον δρόμο σε κάθε microcar, την ακριβότερη Mustang που βγήκε ποτέ στους δρόμους και την ιστορία της Maserati.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

Δείτε την τέλεια παραλία με άμμο στην Αττική

Η τέλεια αμμουδιά υπάρχει στην Αττική και μάλιστα απέχει μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της Αθήνας. Χρυσή άμμος, γαλαζοπράσινα νερά και ηλιοβασίλεμα που θυμίζει νησί.

Γραφει Νικη Κοντομηνα

Αν έχεις κινητό Android, μην χρησιμοποιείς αυτόν τον browser

Αυτός ο browser σε κινητό Android μπορεί να φαίνεται ακίνδυνος, αλλά συλλέγει τεράστιες ποσότητες προσωπικών δεδομένων. Δες πώς να προστατευτείς με εναλλακτικούς browsers.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Οι πιο ακριβοπληρωμένοι CEO στον χώρο του αυτοκινήτου-δείτε τις αποδοχές τους

Η λίστα με τις απολαβές των κορυφαίων CEO στον χώρο της τεχνολογίας και της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι ενδεικτική των στρατηγικών κατευθύνσεων των εταιρειών.

Γιατί η δύναμη στους πήχεις σου είναι μυστικό μακροζωΐας

Η δύναμη της λαβής είναι βασικός δείκτης υγείας και μακροζωίας. Μάθε πώς με απλές ασκήσεις για τους πήχεις μπορείς να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση και να μειώσεις κινδύνους.

Γραφει Τιμος Σαλαμες

O Neymar κληρονόμησε 1 δισ. ευρώ από κάποιον Βραζιλιάνο που δεν είχε συναντήσει ποτέ

Ένας Βραζιλιάνος επιχειρηματίας που δεν είχε γνωρίσει ποτέ τον Neymar φαίνεται πως άφησε σε εκείνον την περιουσία του. Η κληρονομιά αγγίζει το 1 δισ. ευρώ.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Έχει φάει ξύλο και μαχαιριά, τον έχουν χτυπήσει αμάξι και λεωφορείο-ποιος πασίγνωστος ηθοποιός παραμένει ζωντανός

Για τους περισσότερους ηθοποιούς η δράση τελειώνει όταν κλείνουν οι κάμερες, για εκείνον όμως, συνεχίζεται και στην καθημερινότητά του. Κι ύστερα λένε για τις γάτες ότι είναι εφτάψυχες... Spoiler alert: Συμμετέχει στο cast του Wednesday.

Γραφει Νικη Κοντομηνα