Laverda SF750, η βασίλισσα των 70s

Πριν από μισό αιώνα, αυτό ήταν το αγαπημένο maxi bike των Ιταλών.

Η Laverda SF 750 είναι ένα δίτροχο-θρύλος της δεκαετίας του 1970, που παραμένει μοναδικό ακόμη και σήμερα, μισό αιώνα μετά. Μαζί με τις Moto Guzzi V7 Sport και Ducati Super Sport ήταν η τριάδα μοτοσυκλετών που αντιπροσώπευαν με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την ιταλική φιλοσοφία για την κίνηση σε δύο τροχούς, που θέλει το στυλ να συνδυάζεται με τις επιδόσεις και την άνεση του αναβάτη. Ήταν παράλληλα ο βασικός ανταγωνιστής της Honda CB750, παρότι η μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρείας ήταν αρκετά πιο προηγμένη τεχνολογικά. 

Laverda SF750, η βασίλισσα των 70s

Πριν φτάσουμε στο εν λόγω μοντέλο, αξίζει να ρίξουμε μία ματιά στην ιστορία της Laverda, η οποία ξεκινά πίσω στο 1873. Τότε, ο Pietro Laverda δημιούργησε μία εταιρεία γεωργικών μηχανημάτων στο μικρό χωριό Μπρεγκάντζε, της επαρχίας της Βιτσέντζα, στη βορειο-ανατολική Ιταλία. Κάτι παραπάνω από μισό αιώνα μετά, πιο συγκεκριμένα το 1949, ο εγγονός του Francesco μαζί με τον συνεργάτη του, μηχανικό, Luciano Zen, άρχισαν παράλληλα με τα γεωργικά μηχανήματα να σχεδιάζουν μία μοτοσυκλέτα, κάτι που σήμανε ουσιαστικά και την ίδρυση της Moto Laverda S.A.S. – Dottore Francesco Laverda e fratelli.

Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 1950, η εταιρεία είχε κατορθώσει να εντάξει το πρώτο της δίτροχο (75 κυβικών) στους αγώνες ταχύτητας και να ξεκινήσει να παράγει όλο και περισσότερα αντίτυπα. Στα 60s, o Francesco Laverda, αδέρφια του και ασφαλώς ο Luciano Zen έθεσαν ως στόχο την κατασκευή μοτοσυκλετών μεγαλύτερου κυβισμού. Αρχικά, 650 κυβικών (η Laverda 650 GT του 1967), αργότερα 700 (η SF 750 του 1968) και, τελικά, 750. 

ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ LAVERDA 2

Το 1970 λοιπόν, η Laverda SF 750 έκανε την εμφάνισή της και ένα από τα στοιχεία που την έκαναν αμέσως να ξεχωρίζει ήταν η ασυναγώνιστη αναλογία βάρους/δύναμης. Η τελική της ταχύτητα έφτανε τα 190 χλμ/ώρα, την ίδια στιγμή που έδινε απίστευτη σταθερότητα. Παράλληλα, η ανταγωνιστική τιμή της ήταν ένα από τα επιπλέον assets της δημοφιλίας της: Το 1972 κόστιζε 1.020.000 λιρέτες έναντι 1.280.000 των μοντέλων της Honda και της Kawasaki αλλά και των 1.480.000 της Guzzi V7 Sport.

Σήμερα θεωρείται ένα θαυμάσιο συλλεκτικό κομμάτι, που διατηρεί ατόφια την προσωπικότητά της και αντιπροσωπεύει πλήρως το πνεύμα της εποχής.

Δείτε πρώτοι τις ειδήσεις του Esquire.com.gr στο Google News.


Διάβασε ακόμη για το Mazda R360 Coupe που δείχνει τον δρόμο σε κάθε microcar, την ακριβότερη Mustang που βγήκε ποτέ στους δρόμους και την ιστορία της Maserati.

Οι πιο πρόσφατες Ειδήσεις

Διαβάστε πρώτοι τις Ειδήσεις για πολιτικές εξελίξεις, συνεντεύξεις διασήμων, συμβουλές για αντρική μόδα και συνταγές για φαγητό και πότο στο esquire.com.gr

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Ο Novak Djokovic αφήνει σιγά σιγά τη ρακέτα και πιάνει το κρασί

Μία νέα καριέρα περιμένει τον Nole όταν και αν αποφασίσει να αποσυρθεί.

Γραφει Γιαννης Σπανος

Λίγη ακόμη Sydney Sweeney στη Χαβάη δεν έβλαψε κανέναν

Την είδαμε να κρέμεται ανάποδα από την οροφή αυτοκινήτου. Δεν περιγράφουμε άλλο.

Γραφει Πωλινα Φραγκου

Κι αν ο Elon Musk εγκαταλείψει την Tesla;

Οι αμφιλεγόμενες δηλώσεις που θα συζητηθούν.

Γραφει Παυλος Κρουστης

Τι σχέση έχει η Julia Roberts με τον Martin Luther King;

Με αφορμή την συμπλήρωση του 55ου έτους της ηλικίας της, η Julia Roberts μοιράστηκε με τους εκατομμύρια θαυμαστές της μια άγνωστη πτυχή της προσωπικής της ζωής.

Ο θάνατος του Αλέξανδρου Ωνάση και οι θεωρίες συνομωσίας

Μοναχογιός και διάδοχος του μεγιστάνα Αριστοτέλη Ωνάση. Ο θάνατός του σε αεροπορικό δυστύχημα, σε ηλικία 25 ετών, εξύφανε πάμπολλες ιστορίες συνωμοσίας.