Πόνοι στη μέση και την πλάτη λόγω τηλεργασίας;

Έχουμε 4 αιτίες που πυροδοτούν το πρόβλημα και 9 ασκήσεις για άμεση ανακούφιση και πρόληψη.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 24 Νοεμβρίου 2020

Από την αρχή της πανδημίας του Covid-19, ο αριθμός των εργαζομένων από το σπίτι έχει αυξηθεί σημαντικά. Αλλά το ίδιο συμβαίνει και με τον αριθμό κρουσμάτων που δηλώνουν σοβαρά προβλήματα στη σπονδυλική στήλη, με τους ειδικούς να εκτιμούν ότι οι πόνοι στη μέση και την πλάτη θα επηρεάσει το 80% των ατόμων που υποχρεώνονται σε τηλεργασία. Αλλά όπως τονίζει ο φυσικοθεραπευτής Vikash Sharma, ιδρυτής της Perfect Stride Physical Therapy, αυτό που βιώνεις σαν πόνο εκεί πίσω, οφείλεται και σε άλλους παράγοντες.

Ο αυχένας

Εάν ο λαιμός σου μένει απολύτως ακίνητος πάνω από μία ώρα, επιβάλλει αυξημένες απαιτήσεις στην υπόλοιπη σπονδυλική στήλη. "Πόσω μάλλον εάν αυτό γίνεται επί πολλές συνεχόμενες ώρες καθημερινά", τονίζει ο Sharma.

Ο θώρακας

Ενώ δουλεύεις επί ώρες πάνω στον υπολογιστή, ο πόνος στην πλάτη οδηγεί σε μια ακούσια έκταση του στήθους προς τα εμπρός, με ταυτόχρονη λόρδωση της ράχης. Αυτό, διεγείρει το συμπαθητικό νευρικό σύστημα και την ανταπόκριση στο άγχος, αναγκάζοντας την αναπνοή σου να έχει μειωμένη πρόσληψη οξυγόνου.

Ο πυρήνας

Όσο η σπονδυλική στήλη καμπουριάζει πάνω από το laptop ή το κινητό, τόσο, η περιοχή που περιλαμβάνει τη μέση και την κοιλιά ατονεί. "Αλλά ο πυρήνας του κορμού είναι αυτός που δίνει σταθερότητα στην υπόλοιπη σπονδυλική στήλη", λέει ο Sharma.

Τα ισχία

Η πολύωρη καθιστική εργασία -είτε στο "κανονικό" γραφείο, είτε στο σπίτι- οδηγεί σε υποχρεωτική ακινησία των αρθρώσεων των ισχίων, γεγονός που αργά ή γρήγορα θα οδηγήσει το νευρικό σύστημα να αντισταθμίσει την αδράνεια με πόνους στη ραχοκοκαλιά σου.

Οι ασκήσεις που θα προλάβουν και θα θεραπεύσουν κάθε πρόβλημα

Στο παρακάτω βίντεο, ο Sharma δείχνει 9 απλές κινήσεις ρουτίνας που πρέπει να εκτελείς στην άνεση του σπιτιού σου –πριν και μετά την τηλεργασία σου-, ώστε να επιστρέψεις στο φυσικό χώρο εργασίας σου (όποτε συμβεί αυτό), ευθυτενής, αγέρωχος και υγιής.

Από: Esquire UK

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Τεχνολογία