Όλοι βλέπουν το Just a Dash στο Youtube

O Matty Matheson μας σερβίρει το food show που είχαμε ανάγκη.

Γράφει: Μπάμπης Δούκας 26 Φεβρουαρίου 2020

Σε περίπτωση που δεν τον έχεις ακουστά, ο 38χρονος Matty Matheson είναι ο πιο δημοφιλής Καναδός σεφ. Άνοιξε το πρώτο του εστιατόριο σε ηλικία 26 ετών και το show του, Dead Set on Life, ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα του Viceland. Έμαθε να μαγειρεύει σε μια σχολή μαγειρικής στο Οντάριο, αλλά μόλις δύο εβδομάδες πριν αποφοιτήσει αποφάσισε να τα παρατήσει όλα για να πάει σε tour με μία μπάντα. 

Μία από τις πιο αγαπημένες του λέξεις είναι το "fuck", έχει δοκιμάσει κάθε είδους ναρκωτικά, είχε σοβαρά προβλήματα με το αλκοόλ αλλά παρόλα αυτά κατάφερε να ξαναφέρει τη ζωή του σε ένα φαινομενικά σωστό δρόμο, όπως ασφαλώς έκανε και με την καριέρα του.

Όλοι βλέπουν το Just a Dash στο Youtube

Αν και ξεκίνησε με τη φήμη (ενός ακόμη) κακού παιδιού της γαστρονομίας, εξελίσσεται σε έναν από τους πιο cool τύπους του χώρου, έχοντας τρομερή απήχηση στα social media (μετρά σχεδόν 770.000 followers στο Instagram). Οι συνταγές του χαρακτηρίζονται από απλότητα και αμεσότητα, ενώ είναι απολαυστικά ένοχες ή ένοχα απολαυστικές. Ενίοτε δε, ισορροπούν μεταξύ της comfort ιδιοφυΐας, των απαρχών του foodporn και του τρολαρίσματος. Αυτά ακριβώς δηλαδή που κάνει και στη νέα του εκπομπή στο Youtube, Just a Dash. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MATTY MATHESON (@mattymatheson) on

Η ιστορία ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο, όταν ο Matheson αποφάσισε να φτιάξει ένα κανάλι στο Youtube, που φυσικά ονομάζεται MATTY MATHESON. Εκεί, έκανε πρεμιέρα και το προαναφερθέν show, το οποίο σε ελάχιστα σημεία θυμίζει τις εκπομπές μαγειρικής με τη μορφή που τις έχεις στο μυαλό σου.

Δεν ακολουθείται καμία απολύτως τάση του είδους, τα υλικά περιγράφονται με άκρως χιουμοριστικό τρόπο και στα πιάτα παίζει σημαντικότερο ρόλο η υφή παρά το οτιδήποτε άλλο. Και ασφαλώς, η γεύση.

To Just a Dash ξεκινά και τελειώνει με τον Matty Matheson: Με τις ιδιόρρυθμες στυλιστικές του επιλογές, τον τρόπο με τον οποίο αυτοσυστήνεται σε κάθε βίντεο, με τις κραυγές και τα μπινελίκια του, με τους άσχετους μονολόγους και τους θεατρινισμούς του. Κυρίως όμως, μέσα σε όλα αυτά, φαίνεται και η βαθιά γνώση του για το φαγητό και την πρώτη ύλη, με την οποία όμως δεν διστάζει να πειραματιστεί σε ακραίο, πολλές φορές, βαθμό.

Τα επεισόδια είναι σύντομα - κανένα από αυτά δεν διαρκεί παραπάνω από 20 λεπτά. Στόχος του Matheson -όσο κι αν αυτό δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό για όσους δεν τον έχουν παρακολουθήσει στο παρελθόν- είναι να δημιουργήσει μία στενότερη αλλά διαφορετικού είδους επαφή μεταξύ κοινού και φαγητού. 

Εν αντιθέσει με τους mainstream σεφ του κόσμου του θεάματος, ο Matheson είναι απλός και άμεσος. Σαν ένας βορειο-Αμερικανός Bottura, με πιο πολλά τατουάζ, τσιριχτή φωνή και ιδιόμορφο κούρεμα. Αγαπά το φαγητό και κυρίως, αγαπά το να τρώει καλά.

Το τελευταίο είναι κάτι που επαναλαμβάνει συχνά, συνήθως πολύ γρήγορα, ασυνάρτητα και διασκεδαστικά. Το Just a Dash είναι πάνω απ' όλα ένα feelgood show. Κάθε τμήμα του συνδέεται όμορφα με το επόμενο ή το προηγούμενο, την ίδια στιγμή που έχει δυναμική και ρυθμό, πλαισιωμένα από πολύχρωμα, σχεδόν ψυχεδελικά, γραφιστικά. Το έξυπνα επιλεγμένο soundtrack του επεκτείνεται σε ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα και υπόκειται στα συνεχόμενα φωνητικά overlaps του Matheson.

ΕΚΠΟΜΠΗ JUST A DASH MATTY MATHESON 2

Twisted, πολύ συχνά παράλογο, ξεκαρδιστικό, οικείο, εφευρετικό και εύγευστο. To Just a Dash ίσως να θυμίζει τελικά ένα διαολεμένα νόστιμο και πληθωρικό πιάτο που προσγειώνεται μπροστά σου όταν πεινάς σαν λύκος. Το καλύτερο food show όλων των εποχών που θα έλεγε και ο ίδιος ο Matty Matheson.


Διάβασε ακόμη για το Airbnb των σεφ, την αμφιλεγόμενη ιδέα του burger με τηγανητές πατάτες, το πρώτο θεματικό εστιατόριο του Batman και τον βασιλιά του αργεντίνικου street food choripán.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Tv

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Το πιο ενοχλητικό feature του Netflix είναι παρελθόν

Τώρα μπορείς επιτέλους να σταματήσεις το εκνευριστικό autoplay των trailers.

Τι θέλει να πετύχει το Netflix με τη λίστα Top 10

Η αμερικανική πλατφόρμα μόλις έφτιαξε τα δικά της τηλεοπτικά charts.