Γιατί η δίαιτα είναι μία πραγματικά κακή ιδέα

Αν ψάχνεις μία καλή δικαιολογία για να την σταματήσεις, μόλις σου βρήκαμε μία.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 21 Αυγούστου 2019

Δεν υπάρχει τίποτα κακό στο να θέλεις να χάσεις μερικά κιλά, αφού οι συνέπειες του υπερβολικού σωματικού βάρους στην υγεία είναι ολέθριες: καρδιακές παθήσεις, διαβήτης, μειωμένη ανοσολογική λειτουργία, αυξημένο ρίσκο για έμφραγμα και ούτω καθεξής. Κι όμως, ακόμα κι αν πρέπει να χάσεις κάμποσα κιλά σωματικού λίπους, ο ασφαλέστερος τρόπος δεν είναι η δίαιτα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι αυστηρές δίαιτες επιβουλεύονται την καλή κατάσταση του οργανισμού και της ψυχικής υγείας.

Γιατί η δίαιτα είναι μία πραγματικά κακή ιδέα

Μπαίνοντας σε ένα κουραστικό, ανηφορικό μονοπάτι που περιλαμβάνει πολλές θυσίες, ο κίνδυνος να μην φτάσεις ποτέ στο τέλος της διαδρομής είναι σχεδόν πάντα υπαρκτός. Το μεγαλύτερο ατόπημα είναι το λανθασμένο κίνητρο. Πιστεύοντας ότι κάτι δεν κάνεις καλά με τη ζωή σου και τις συνήθειες της διατροφής σου, οδηγείσαι στην αυτοτιμωρία. Σταματάς να τρως και υποφέρεις, με αμέσως επόμενο βήμα την επιστροφή στην υπερφαγία: Να τρως ξανά πολύ (ίσως και περισσότερο από πριν) κι έτσι να μπαίνεις σε έναν φαύλο κύκλο, μέσα από τον οποίο δεν "γεννιέται" τίποτε καλό για σένα.

Το άλλο σημαντικό εμπόδιο στην επιτυχία μιας δίαιτας είναι η βιολογία. Περίπου το 95% όλων των ατόμων που κάνουν αυστηρές δίαιτες ξαναπαίρνουν τα χαμένα κιλά μέσα σε ένα χρόνο. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι βιολογικές λειτουργίες όπως και η σύνθεση των λιποκυττάρων καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τα γονίδια. Συνεπώς, το σωματικό βάρος έχει μια πολύ συγκεκριμένη -κυτταρικά καταγεγραμμένη- εικόνα, η οποία θα διατηρείται ίδια από την εφηβεία και μετά. Με βάση αυτό το γεγονός, κάθε δίαιτα που ακολουθείς μπορεί να είναι χρήσιμη για απώλεια πολλών κιλών γρήγορα, όμως το φυσικό μοτίβο της σωματικής σου σύνθεσης, θα επιστρέφει ξανά και ξανά στο σημείο που ξεκίνησες. Συν τοις άλλοις, κανείς άνθρωπος, ακόμη και ο πιο αποφασισμένος, δεν μπορεί να περάσει το υπόλοιπο της ζωής του τρώγοντας μόνο βραστό στήθος κοτόπουλου και σκούρα λαχανικά.

ΔΙΑΙΤΑ

Εάν ο σκοπός μιας δίαιτας είναι να σου αρέσει περισσότερο ο εαυτός σου βλέποντάς τον στον καθρέφτη, ίσως πρέπει να επικεντρωθείς σ’ αυτό ακριβώς και όχι να αυτομαστιγώνεσαι άσκοπα. Προσπαθώντας να κόψεις εντελώς το πρόχειρο φαγητό και το πολύ αλκοόλ, μαθαίνοντας να κάνεις μερικές στρατηγικές αλλαγές στις διατροφικές σου συνήθεις (που λίγο θα απέχουν από τροφές και γεύσεις που σου αρέσουν) και φροντίζοντας να κινείσαι λίγο περισσότερο (σε καθημερινή βάση), τα οφέλη στην σωματική υγεία, την πνευματική ενέργεια και την ψυχική ευεξία θα είναι πολλαπλάσια από τα λίγα κιλάκια που θα υπάρχουν -για πάντα- πάνω σου.

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Τεχνολογία

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Χάνοντας βάρος γρήγορα χωρίς δίαιτα

Απλά, δώσε μεγαλύτερη προσοχή σε μικρές καθημερινές συνήθειες που σε βοηθούν να κοντρολάρεις τα κιλά σου.

Μύθοι και αλήθειες για το ανθρακούχο νερό

Ένα πράγμα είναι σίγουρο: Ενυδατώνει με τον ίδιο τρόπο όπως το κανονικό νερό. Σε ξεδιψάει όμως το ίδιο;