6 διατροφικές συμβουλές για να μην παίρνεις κιλά τρώγοντας έξω

Τι και πώς να τρως για να μείνεις στη δίαιτά σου όταν βρεθείς σε γιορταστικά δείπνα, πάρτυ-μπουφέ και εστιατόρια.

Γράφει: Νίκος Αγάθος 04 Δεκεμβρίου 2019

Όσο μπαίνουμε σε εορταστική ατμόσφαιρα, πολλοί έρχονται αντιμέτωποι με μικρά δράματα: τα συνεχή γεύματα εκτός σπιτιού. Λόγω των ποικίλων -και απανωτών- καλεσμάτων σε πάρτυ, γιορτές και εξόδων σε εστιατόρια, οι άνθρωποι με λίγα παραπάνω κιλά (και οι οποίοι πιθανώς να ακολουθούν μια συγκεκριμένη δίαιτα απώλειας βάρους) βλέπουν αυτά τα γεύματα σαν βασανιστήριο. Ωστόσο, οι διατροφολόγοι λένε ότι μπορεί εύκολα να συνδυαστούν αυτά τα δύο -δηλαδή και να απολαύσει κανείς τα εορταστικά γεύματα, και να μην προσθέσει επιπλέον κιλά στο σώμα του.  

Αν θέλει να ανήκεις σ’ αυτή την κατηγορία, οι παρακάτω συμβουλές θα σε βγάλουν νικητή από την γαστριμαργική λαίλαπα των Γιορτών.

Πώς θα τρως τα πάντα χωρίς να χαλάσεις τη δίαιτά σου

Μην ρίχνεις όλα τα φαγητά του τραπεζιού σε ένα μεγάλο πιάτο

Προσπάθησε να τρως ξεχωριστά -και με μέτρο- τα ορεκτικά και τις σαλάτες (ακόμη και μια σαλάτα που κολυμπάει στο ντρέσινγκ ή περιέχει κομμάτια μπέικον και λιπαρά τυριά μπορεί να έχει δεκαπλάσιες θερμίδες από μια σκέτη πράσινη σαλάτα) και απόφυγε όσα κύρια φαγητά είναι μαγειρεμένα με σάλτσες.  Απόλαυσε το κρέας σου σκέτο. Ακόμη καλύτερα, εάν έχεις επιλογή λευκού κρέατος αντί για κόκκινο.

Στο ερώτημα κρέας ή ψάρι, απάντησε ψάρι

Η επιλογή ενός φιλέτου ψαριού αντί για οποιοδήποτε άλλο είδος κρέατος, εγγυάται αυτόματα πολύ λιγότερες θερμίδες. Σε κάθε περίπτωση, συνόδευσε το κύριο πιάτο σου με σκέτη σαλάτα και όχι πατάτες (ειδικά τηγανητές).

Πίνε μια γουλιά νερό πριν κάθε σου μπουκιά

Ακόμη πιο έξυπνη επιλογή, να έχεις πιεί ένα μεγάλο ποτήρι νερό πριν ξεκινήσει να τρως. Και στις δυο περιπτώσεις, η κατανάλωση νερού δημιουργεί έναν σχετικό κορεσμό στο στομάχι, γεγονός που σε οδηγεί να φας μικρότερη μερίδα φαγητού.

Τρώγε αργά. Και να μασάς καλά τις τροφές

Ένα τέχνασμα για να το πετύχεις σωστά, είναι να αφήνεις στο τραπέζι το μαχαιροπίρουνό σου μετά από κάθε μπουκιά. Ο εγκέφαλος χρειάζεται περίπου 10 με 20 λεπτά για να λάβει από το στομάχι το σήμα του κορεσμού, οπότε, όσο πιο αργά σηκωθείς από το τραπέζι, τόσο μικρότερη ποσότητα φαγητού θα έχεις καταναλώσει. Απ’ την άλλη, το αργό και καλό μάσημα των τροφών διευκολύνει την πέψη και αυτή με τη σειρά της, τον μεταβολισμό σου.

Μην μπουκώνεσαι, αλλά τσίμπα

Σε ένα γιορταστικό γεύμα ή μπουφέ, συνήθως η ποικιλία των εδεσμάτων είναι ατελείωτη. Και ο πειρασμός να φας τα πάντα είναι μεγάλος. Ναι, λοιπόν, μπορείς να φας τα πάντα, αρκεί να τσιμπάς μια ελάχιστη ποσότητα με το πηρούνι σου και να απολαύσεις τη γεύση κάθε τροφής. Αυτή η συμβουλή ισχύει περισσότερο για τις πολύ παχυντικές τροφές και τα γλυκά.  

Μην αφήσεις το αλκοόλ να χαλάσει ό,τι κέρδισες

Στο τέλος κάθε γεύματος, ακολουθεί το ποτό (ιδίως όταν μιλάμε για πάρτυ). Ωστόσο, το αλκοόλ από μόνο του είναι εξαιρετικά θερμιδογόνο. Και αν μέχρι το τέλος του δείπνου έχεις διατηρήσει τη θερμιδική σου ισορροπία σε ένα καλό πλαίσιο, παραπάνω από δυο ποτήρια αλκοόλ θα την καταστρέψουν. 
Για τον ίδιο -ίσως και παραπάνω- λόγο, μείνε σε δυο ποτήρια κρασί, αποφεύγοντας "βαριά" ποτά και κοκτέιλ.

Από: Esquire ES

ΜΗ ΧΑΣΕΙΣ

Περισσoτερα για Σχέσεις & Sex

ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΑ

Μία 30λεπτη προπόνηση με αλτήρες για να κάψεις πολύ λίπος

Αυτή η μισάωρη ρουτίνα θα σε κάνει να ιδρώσεις όσο ποτέ.

Πώς θα χάσεις βάρος κάνοντας επανεκκίνηση στον μεταβολισμό σου

Η δίαιτα μόνη δεν αρκεί. Η σκέτη προπόνηση, το ίδιο. Μάθε τους μηχανισμούς που συνδέουν αυτά τα δύο μέσα από τις τυπικές καθημερινές σου συνήθειες.